Задачі на реалізацію наскрізної лінії ключової компетентності «Громадянська відповідальність» для учнів 5 класів з теми «Відсотки»

Про матеріал
Пропоную задачі на реалізацію наскрізної лінії ключової компетентності «Громадянська відповідальність» для учнів 5 класів з теми «Відсотки»
Перегляд файлу

Пропоную вправи на реалізацію наскрізної лінії ключової компетентності «Громадянська відповідальність» для учнів 5 класів з теми «Відсотки».

Задача 1

Волонтерство – це добровільна, безкорислива та суспільно корисна діяльність. 80% українських волонтерів – молодь, 72% з яких – жінки. Який відсоток усіх волонтерів становлять молоді жінки?

Поміркуйте.

Чим можуть займатися волонтери?

Як стати волонтером?

Чи займались ви чи хто- небудь з вашої родини волонтерством?

Задача 2

У волонтерському центрі  працює 30 волонтерів. З них 60% займаються збором і розподілом гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам та захисникам ЗСУ, 25% організовують транспортні перевезення, а решта займаються інформаційною підтримкою та координацією заходів.

1. Скільки волонтерів задіяно у зборі та роздачі гуманітарної допомоги?

2. Скільки волонтерів відповідає за організацію транспортування?

3. Скільки волонтерів залучено до інформаційної підтримки та координації?

Задача 3

У нашій громаді проходить благодійний проєкт, метою якого є збори коштів на підтримку місцевого притулку для бездомних тварин. Організатори планують зібрати 20000 гривень.

Вони вирішили, що 60% від загальної суми має бути витрачено на покращення житлових умов, а решта коштів –на придбання корму.

1. Скільки грошей буде витрачено на покращення житлових умов?

2. Скільки коштів залишиться для придбання корму?

3. Якщо до проєкту приєднаються ще два благодійники, які внесуть по 100 доларів кожен, яка буде загальна сума коштів, зібрана для притулку, який знаходиться в місті Заліщики?

 

Очікуваний результат:

формування предметних компетентностей : засвоїти означення відсотків; сформувати вміння замінювати відсотки десятковими дробами;

формування активного та відповідального члена громадянського суспільства; здатності й готовності до застосування математичних знань  у      практичних життєвих ситуаціях.

Складові громадянської компетентності:

 вмотивованість до суспільно значимих дій і вчинків;

 толерантне ставлення до інших;

 здатність відстояти свої погляди та змінювати думку на основі доказів;

 активна участь у громадській діяльності;

 розвинена потреба допомагати іншим;

 вміння співпрацювати в команді.

Етап уроку. Формування вмінь.

Очікуваний результат:

формування математичної компетентності: формувати вміння розв’язувати задачі на відсотки;

формування активного та відповідального члена громадянського суспільства; здатності й готовності до застосування математичних знань у практичних життєвих ситуаціях; відповідальності кожного за покращення екології свого міста, селища.

Складові громадянської компетентності:

  • уміння передбачати наслідки своїх дій і вчинків;
  • усвідомлення власної відповідальності за все навколишнє;
  • активна участь у громадській діяльності;
  • вміння співпрацювати в команді та прийняття спільного рішення;
  • вільне висловлення власної думки;
  • здатність відстояти свої погляди.

Задача 4. За рік сміттєспалюваний завод «Енергія» спалює приблизно 250000 тонн, що становить лише 25% сміття, що назбирується у місті Київ.

Скільки кг сміття утворюється у Києві за рік  ?

Яку масу сміття кияни щороку вивозять на полігон під містом Обухів , якщо

відомо ,що це становить 50% від усіх відходів?

У світі налічується близько 2,5 тис. сміттєспалюваних заводів. Найбільше їх у Японії-100, 70 – в Німеччині.

Як забруднення повітря впливає на екологію вашого села(міста)? На ваше здоров’я?

Складіть ще запитання до цієї задачі.

Знайдіть площу сміттєзвалищ в Україні, якщо вони становлять 7% усієї території (603628 квадратних км).  Порівняйте площу сміттєзвалищ в Україні: з площею Данії; з площею Тернопільської області.

Етап уроку. Узагальнення знань, вмінь, навичок.

Очікуваний результат:

 ознайомлення зі складовими сімейного бюджету;

розуміння суті поняття «право на гідний життєвий рівень»,

 вміння розв’язувати задачі з реальними даними щодо розрахунку    сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок;

усвідомлення необхідності планування сімейного бюджету.

Складові громадянської відповідальності:

  • вміння аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами;
  • вміння аргументувати та відстоювати свою позицію;
  • уміння передбачати наслідки своїх дій і вчинків;
  • усвідомлення власної відповідальності за навколишнє;
  • ощадливість і поміркованість.

Задача 5

Річний бюджет родини становить 120 тис. грн,60% її місячного доходу йде на проживання. Чи може сім'я собі дозволити телевізор вартістю 15000 грн та путівку на оздоровлення вартістю 20 000 гривень?

-Як ви думаєте, з чого складається сімейний бюджет?

-Які витрати покриває сімейний бюджет?

-Від чого залежить матеріальне становище сім'ї?

          -Як на вашу думку, чи потрібно контролювати свій бюджет?

 

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку