«Додавання та віднімання десяткових дробів»

Про матеріал
Детальний конспект уроку "Додавання та віднімання десяткових дробів" . Містить вправи для повторення та актуалізації опорних знань із зазначенням використаних інноваційних методів навчання
Перегляд файлу

Конспект уроку

на тему:

«Додавання та віднімання десяткових дробів»

Підготувала вчитель-методист Кременецької ЗОШ  І-ІІІ ст. №1

ім.Галини Гордасевич Алкіна Галина Володимирівна

Тема. Додавання та віднімання десяткових дробів

Мета:

навчальна:

  •          досягти засвоєння правил додавання й віднімання десяткових, властивостей додавання для десяткових дробів;
  •          сформувати вміння виконувати завдання, які передбачають додавання й віднімання десяткових дробів;

розвивальна:

  •          формувати вміння володіння математичними термінами;
  •          розвивати основні процеси мислення;
  •          формувати ключові компетентності:
    •         спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
    •         інформаційно-цифрова компетентність – структурувати дані, діяти за алгоритмом;
    •         уміння вчитися впродовж життя – доводити правильність власного судження або визнавати помилковість;

виховна:

  •          виховувати культуру математичних записів;
  •          виховувати позитивне ставлення до навчання.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність: підручник математики за 5 клас, автор: Істер, Нова програма

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент (5-7 хв)
  • Налаштовування на роботу.
  • Перевірка домашнього завдання:

(§36, № 1216, 1226)

№1216. Округли число до:


1) тисяч  ;

2) сотень  ;

3) десятків  ;

4) одиниць  ;

5) десятих  ;

6) сотих  ;


7) тисячних  ;

8) десятитисячних  .

 

№1226. Які цифри можна поставити у «віконечко», щоб округлення було виконано правильно? Наведи всі варіанти:


1)    

.

 

2)    

;

;

;

;

.

 


3)    

;

;

;

;

.

 

4)    

;

;

;

;

.


5)   

;

;

;

;

.

6)   

;

;

;

;

.


 


  • Повідомлення теми і мети уроку.

 

  1. Актуалізація опорних знань (5-7 хв)

Повторимо поняття, які нам будуть потрібні сьогодні на уроці. Для цього виконаємо наступні завдання.


І варіант

ІІ варіант


1. Виконайте додавання чисел:


а) ;   б) 

а) ;   б) 


2. Подайте у вигляді десяткового дробу суму чисел:


і

і


3. Урівняйте кількість цифр після коми в числах (запишіть дроби так, щоб після коми в них була однакова кількість цифр):


а) ;   б)

а) ;   б)


4. Обчисліть у найзручніший спосіб (використовуючи переставну і сполучну властивості додавання):



 

  • Мотиваційна задача.

Ви вмієте додавати й віднімати натуральні числа та дроби з однаковими знаменниками. А тепер давайте поміркуємо над такою задачею: в одному сувої тканини було 16,25 м, а в другому — 18,35 м. Скільки метрів у двох сувоях?

Що потрібно зробити? Чи можна скористатися правилом додавання дробів із однаковими знаменниками? Чи важливо виражати величини у метрах і сантиметрах?

Сьогодні ви дізнаєтесь, як правильно додавати й віднімати десяткові дроби, не перетворюючи їх на звичайні.

  1.  Вивчення нового матеріалу (5-7 хв)

Метод: пояснювально-ілюстративний

Правило 1. Додавання десяткових дробів

Щоб знайти суму двох десяткових дробів, потрібно:

  1.     зрівняти в доданках кількість цифр після ком;
  2.     записати доданки один під одним так, щоб кожний розряд другого доданка опинився під відповідним розрядом першого доданка;
  3.     додати отримані числа так, як додають натуральні числа;
  4.     поставити в отриманій сумі кому під комами в доданках.

 

 

Приклад 1. Знайдіть суму чисел .

2

3

,

6

5

1

5

4

5

,

3

3

4

2

6

8

,

9

8

5

7

Виконаємо додавання в стовпчик. Для цього запишемо дані дроби так, щоб коми доданків були одна під одною. Виконаємо додавання, не звертаючи уваги на коми, тобто як натуральні числа. У сумі кому поставимо під комами доданків.

Приклад 2. Знайдіть суму чисел .

1

5

,

4

2

0

0

0

 

5

,

3

1

2

5

4

2

0

,

7

3

2

5

4

Оскільки у числа після коли стоїть 5 цифр, а у числа – лише 2 цифри, тому потрібно зрівняти кількість десяткових знаків. Для цього подамо перше число у вигляді .

 

Правило 2. Віднімання десяткових дробів

Щоб знайти різницю двох десяткових дробів, потрібно:

  1.     зрівняти в зменшуваному і від’ємнику кількість цифр після ком;
  2.     записати від’ємник під зменшуваним так, щоб кожний розряд від’ємника опинився під відповідним розрядом зменшуваного;
  3.     виконати віднімання так, як віднімають натуральні числа;
  4.     поставити в отриманій різниці кому під комами в зменшуваному і від’ємнику.

9

,

5

6

8

3

,

1

2

0

6

,

4

4

8

Приклад. Знайдіть різницю чисел .

 

 

  1.         Фізкультхвилинка (1 хв)

Час прийшов для відпочинку,

Проведемо фізкультхвилинку.

Раз! Два! Всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Дружно всі присіли, встали.

І руками помахали.

Три! Чотири! Нахилились.

Зі струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Всі веселі.

Крутимось на каруселі.

А тепер всі руки в боки.

Як зайчата скоки-скоки!

Сім! Вісім! В потяг сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.

 

  1. Закріплення нового матеріалу (20 хв)

1. Виконання усних вправ.

(§37 № 1234(1, 3, 4, 7), 1236(1-4))

№1234. Обчисли:


1) ;

3) ;

4) ;

7) .


№1236. Обчисли:


1) ;

2) ;

3) ;

4) .


 

2. Виконання письмових вправ.

(§37 № 1235(2, 3), 1237(1, 4), 1239, 1241(2, 5, 7-9), 1243(1, 5-8), 1246)

№1235. Обчисли:


2) ;

3) .


№1237. Обчисли:


1) ;

4) .


№1239. На одній машині було т піску, а на іншій − т. Скільки піску було на двох машинах?

(т)

Відповідь. т піску було на двох машинах.

№1241. Виконай додавання:


2) ;

5) ;

7) ;

8) ;

9) .


№1243. Виконай віднімання:


1) ;

5) ;

6) ;

7) ;

8) .


№1246. Розв’яжіть рівняння:


1) ;

;

.

2) ;

;

.


3) ;

;

.

 

4) ;

;

.


  1.         Закріплення, отриманих знань; рефлексія діяльності (3-5 хв.)

Метод: сократичний

 А тепер давайте складемо алгоритм додавання і віднімання десяткових дробів. (як підсумок роботи на уроці)

Алгоритм додавання і віднімання десяткових дробів

  1. Порівняти кількість цифр після коми в обох числах.
  2. Записати числа у стовпчик так, щоб кома перебувала під комою; додайте (відніміть як натуральні числа).
  3. Поставте кому в сумі (різниці) під комою в даних числах.

 

Метод: бесіда

1. Додавання й віднімання яких чисел, нагадує додавання й віднімання десяткових дробів?

2. У чому перевага десяткової форми запису дробів?

 

  1.      Домашнє завдання (2 хв)

(§37 № 1240, 1242(3, 5-8), 1244(1, 4-7), 1247(3-4))

 

Усі ці завдання аналогічні до тих, які ми виконували під час уроку, тому питань щодо їх виконанню у вас не повинно виникнути. За виконання номерів цих можна отримати лише 9 балів. Для тих хто хоче отримати оцінку 12, має виконати індивідуальне завдання.

Зверніть увагу! При розв’язуванні цього завдання, необхідно бути уважними, слідувати алгоритму. Не спішіть виконувати всі дії зразу. Рекомендую по черзі розписувати дії і ви точно не помилитесь.

docx
Додано
5 січня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку