Петрукович Валентина Анатоліївна,
учитель математики
Ярівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Лиманської міської ради
Донецької області
Тема уроку: Задачі та вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами
Мета уроку:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань;
Обладнання : комп’ютер, мультимедійна дошка, картки з завданнями;
Хід уроку.
І. Організаційний момент (1 хв.).
Слайд 1
Ось пролунав дзвінок,
І починається урок.
Працювати слід старанно
Щоб почути у кінці
Що у нашім п’ятім класі
Діти просто молодці!
Перевірити готовність кожного учня до уроку і налаштування на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання (1 хв.).
Робота в парах. Діти обмінюються зошитами та перевіряють виконання завдань за записами, заздалегідь зробленими на дошці.
ІІІ. Мотивація освітньої діяльності (3 хв.)
1. Вступне слово вчителя.
Які асоціації у вас викликає слово «урок». Розкладемо його по літерах:
Слайд 2
У – успіх
Р – радість
О – обдарованість
К – кмітливість
Чого ви чекаєте від уроку?
Сьогодні на уроці на вас чекає і успіх, і радість. Ви зможете показати свою обдарованість і кмітливість. Ми з вами узагальнимо наші знання про правила виконання дій з натуральними числами і десятковими дробами, а також з'ясуємо, де і як можна користуватися цими знаннями у повсякденному житті.
Слайд 3
Китайський педагог і філософ Конфуцій сказав: «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок.»
Слайд 4
ІV. Оголошення теми і мети уроку (2 хв)
Слайд 5
1. Учитель
Урок у нас сьогодні незвичайний. Ми з вами не тільки будемо подорожувати по країні математика, а й здійснимо цікаву екскурсію у дивну природу Святогір’я, адже живемо ми з вами в мальовничому куточку Донеччини.
V. Узагальнення та систематизація знань (35 хв.)
Слайд 6
1. Усна лічба (4 хв.).
Учитель:
Значення виразів не є випадковими.
2. «Мозкова атака» (6 хв.).
Слайд 7
Учитель:
Уважно слухаємо запитанням і швидко та правильно відповідаємо. Оцінюємо відповіді сигнальними картками.
3. Гра «Хто швидше» (4 хв.).
Слайд 8
Учитель:
Виконавши обчислення дізнаємось площу НПП «Святі гори».
|
|
га |
Загальна площа парку |
|
+ 39601,5 га |
Займають території лісів |
|
|
|
||
+ 967 га |
Землі Святогірського лісництва та м. Святогірськ |
||
37 га |
Землі водного фонду НПП «Святі гори» |
4.Розвязування рівнянь (5 хв.).
Слайд 9
Учні отримують картки із завданнями. На картках зображення пам’ятників історії.
І варіант |
ІІ варіант |
(x-47,1)+17,8=99,7 |
(86,5-x)+15,2=28,7 |
Проводимо взаємоперевірку |
|
x-47,1=99,7-17,8 x-47,1=81,9 x=81,9+47,1 x=129 |
86,5-x=28,7-15,2 86,5-x=13,5 x=86,5-13,5 x=73 |
Учитель:
На території парку знаходяться 129 об’єктів археології (від палеоліту до середньовіччя) та 73 пам’ятки історії.
У 1980 році засновано Святогірський державний історико-архітектурний заповідник. НПП «Святі гори» розташований уздовж русла ріки Сіверський Донець від Харківської області на північному заході до Луганської на сході в Слов’янському, Лиманському і Бахмутському районах Донеччини.
5. Фізкультзупинка (1 хв.).
Слайд 10
Хто ж там, хто вже так стомився
І додолу нахилився ?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись
Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.
Руки ззаду покладемо, головою поведемо.
Дружно всі присядемо і за парти сядемо.
6. Розв’язування STEM-задач (15 хв.)
Слайд 11
Учитель:
Задача 1Більшу частину НПП «Святі гори» займають лісові насадження. Ліс-це легені нашої планети. У всьому світі щорічно викидається в атмосферу 20 млрд. тон вуглекислого газу, який головним чином поглинається лісом. Ліси України виділяють 1 млн тон кисню поглинаючи вуглекислий газ та затримуючи пил. За вегетацію 1 га соснового лісу затримує 32 т., дубового- 36 т. та букового-68 т. пилу.
Слайд 12
І варіант |
ІІ варіант |
Скільки тон пилу поглинає за вегетацію |
|
85га соснового лісу та 59 га дубового? |
26га букового та 79 га соснового лісу? |
Слайд 13
Учитель:
Задача 2 Природа дарує свої скарби людині. Але, на жаль, людина інколи завдає шкоди природі, яка її оточує, та державі, яка опікується захистом лісів. Порушення правил пожежної безпеки несе загрозу навколишньому середовищу і становить небезпеку для життя людей та тварин, а лісові пожежі завдають збитків державі на мільйони гривень.
Слайд 14
І варіант |
ІІ варіант |
Знищення або пошкодження лісу внаслідок необережного поводження з вогнем, а також порушення вимог пожежної безпеки в лісах, що призвело до виникнення лісової пожежі або поширення її на значній площі, карається накладенням штрафу на громадян у розмірі 850 грн. Обчисліть загальну суму штрафів, якщо під час рейдів лісова охорона оштрафувала 17 паліїв. |
Самовільне спалювання рослинності або її залишків передбачає адміністративну відповідальність у вигляді накладення штрафу на громадян у розмірі 350 грн. Обчисліть загальну суму штрафів, якщо під час рейдів екологічні інспектори зафіксували 28 згарищ трави та очерету на полях і біля водойм, та оштрафували паліїв. |
Слайд 15
Учитель:
Український народ завжди був близький до природи, шанував її, оспівував, освячував, переймався її красою. Нам необхідно зберегти унікальну природну спадщину, бо природа не лише дім, в якому ми живемо, природа – це храм!
VІ. Підсумок уроку гра «Перевір себе», виставляння оцінок (2 хв.)
Слайд 16
Учитель:
Виконаємо ділення та множення на розрядну одиницю та дізнаємось цікаві факти про НПП «Святі гори».
VІІ. Домашне завдання (1хв.)
Слайд 17
Повторити §45, розв’язати №1673, №1712(1,2).