Задачі та вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

Про матеріал
Допоможе узагальнити знання учнів про правила виконання дій з натуральними числами і десятковими дробами;сприятиме формуванню вміння застосовувати набуті знання до розв'язування вправ і задач, розвиватиме навички усної лічби, обчислювальні навички
Перегляд файлу

Петрукович Валентина Анатоліївна,

учитель математики 

Ярівської ЗОШ  І – ІІІ ступенів

Лиманської міської ради

Донецької області

Тема уроку: Задачі та вправи на всі дії з натуральними числами і десятковими дробами

Мета уроку:

  • узагальнити знання учнів про правила виконання дій з натуральними числами і десятковими дробами;
  • сприяти формуванню вміння застосовувати набуті знання до розв'язування вправ і задач, розвивати навички усної лічби, обчислювальні навички, удосконалити навички розв'язування задач, рівнянь;
  • Забезпечити в ході уроку формування і розвиток розумово-пізнавальних і творчих якостей молоді, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці; здатність і готовність до розв’язання комплексних задач, критичного мислення, творчості, когнітивної гнучкості, співпраці, управління, здійснення інноваційної діяльності;
  • виховувати активність, увагу, дисциплінованість, почуття взаємодопомоги та прищеплювати любов до математики.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань;

Обладнання : комп’ютер, мультимедійна дошка, картки з завданнями;

Хід уроку.

І. Організаційний момент (1 хв.).

Слайд 1

Ось пролунав дзвінок,

І починається урок.

Працювати слід старанно

Щоб почути у кінці

Що у нашім п’ятім класі

Діти просто молодці!

Перевірити готовність кожного учня до уроку і налаштування на роботу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (1 хв.).

Робота в парах. Діти обмінюються зошитами та перевіряють виконання завдань за записами, заздалегідь зробленими на дошці.

ІІІ. Мотивація освітньої діяльності (3 хв.)

1. Вступне слово вчителя.

Які асоціації у вас викликає слово «урок». Розкладемо його по літерах:

Слайд 2

У – успіх

Р – радість

О – обдарованість

К – кмітливість

Чого ви чекаєте від уроку?

Сьогодні на уроці на вас чекає і успіх, і радість. Ви зможете показати свою обдарованість і кмітливість. Ми з вами узагальнимо наші знання про правила виконання дій з натуральними числами і десятковими дробами, а також з'ясуємо, де і як можна користуватися цими знаннями у повсякденному житті.

Слайд 3

Китайський педагог і філософ Конфуцій сказав: «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок.»

Слайд 4

ІV. Оголошення теми і мети уроку (2 хв)

Слайд 5

1. Учитель

Урок у нас сьогодні незвичайний. Ми з вами не тільки будемо подорожувати по країні математика, а й здійснимо цікаву екскурсію у дивну природу Святогір’я, адже живемо ми з вами в мальовничому куточку Донеччини.

V. Узагальнення та систематизація знань (35 хв.)

Слайд 6

1. Усна лічба (4 хв.).

Учитель:

Значення виразів не є випадковими.

  • Національний парк «Святі гори» створений 13 лютого 1997 року;
  • У 2008 році крейдяні гори Святогір’я потрапили в Топ-100 Всеукраїнського конкурсу «Сім природних чудес України»;
  • Загальна кількість видів рослин, які ростуть на території парку 943;
  • Живуть на територіях парку 256 видів тварин.

2. «Мозкова атака» (6 хв.).

Слайд 7

Учитель:

Уважно слухаємо запитанням і швидко та правильно відповідаємо. Оцінюємо відповіді сигнальними картками.

  1. Які числа називаються натуральними?
  2. Чи є в ряді натуральних чисел найменше?
  3. Що називається рівнянням?
  4. Який вираз називається буквеним?
  5. Що відокремлює цілу частину десяткового дробу від дробової?
  6. Який з десяткових дробів більший, якщо різні цілі частини?
  7. Як помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01?
  8. Як поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000?
  9. Округліть число 2,5 до одиниць.
  10. Як додати два десяткових дроби?
  11. Як множать два десяткових дроби?
  12. Який вираз називається числовим?

 

3. Гра «Хто швидше» (4 хв.).

Слайд 8

Учитель:

Виконавши обчислення дізнаємось площу НПП «Святі гори».

 

 

 

                 га

Загальна площа парку

 

+ 39601,5 га

Займають території лісів

 

 

+ 967 га

Землі Святогірського лісництва та м. Святогірськ

37 га

Землі водного фонду НПП «Святі гори»

 

4.Розвязування рівнянь (5 хв.).

Слайд 9

Учні отримують картки із завданнями. На картках зображення пам’ятників історії.

 

І варіант

ІІ варіант

(x-47,1)+17,8=99,7

(86,5-x)+15,2=28,7

Проводимо взаємоперевірку

x-47,1=99,7-17,8

x-47,1=81,9

x=81,9+47,1

x=129

86,5-x=28,7-15,2

86,5-x=13,5

x=86,5-13,5

x=73

 

Учитель:

На території парку знаходяться 129 об’єктів археології (від палеоліту до середньовіччя) та 73 пам’ятки історії.

У 1980 році засновано Святогірський державний історико-архітектурний заповідник. НПП «Святі гори» розташований уздовж русла ріки Сіверський Донець від Харківської області на північному заході до Луганської на сході в Слов’янському, Лиманському і Бахмутському районах Донеччини.

5. Фізкультзупинка (1 хв.).

Слайд 10

Хто ж там, хто вже так стомився

І додолу нахилився ?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись

Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.

Руки ззаду покладемо, головою поведемо.

Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

6. Розв’язування STEM-задач (15 хв.)

Слайд 11

Учитель:

Задача 1Більшу частину НПП «Святі гори» займають лісові насадження. Ліс-це легені нашої планети. У всьому світі щорічно викидається в атмосферу 20 млрд. тон вуглекислого газу, який головним чином поглинається лісом. Ліси України виділяють 1 млн тон кисню поглинаючи вуглекислий газ та затримуючи пил. За вегетацію 1 га соснового лісу затримує 32 т., дубового- 36 т. та букового-68 т. пилу.

Слайд 12

І варіант

ІІ варіант

Скільки тон пилу поглинає за вегетацію

85га соснового лісу та 59 га дубового?

26га букового та 79 га соснового лісу?

Слайд 13

Учитель:

Задача 2 Природа дарує свої скарби людині. Але, на жаль, людина інколи завдає шкоди природі, яка її оточує, та державі, яка опікується захистом лісів. Порушення правил пожежної безпеки несе загрозу навколишньому середовищу і становить небезпеку для життя людей та тварин, а лісові пожежі завдають збитків державі на мільйони гривень.

Слайд 14

 

І варіант

ІІ варіант

Знищення або пошкодження лісу внаслідок необережного поводження з вогнем, а також порушення вимог пожежної безпеки в лісах, що призвело до виникнення лісової пожежі або поширення її на значній площі, карається накладенням штрафу на громадян у розмірі 850 грн. Обчисліть загальну суму штрафів, якщо під час рейдів лісова охорона оштрафувала 17 паліїв.

Самовільне спалювання рослинності або її залишків передбачає адміністративну відповідальність у вигляді накладення штрафу на громадян у розмірі 350 грн. Обчисліть загальну суму штрафів, якщо під час рейдів екологічні інспектори зафіксували 28 згарищ трави та очерету на полях і біля водойм, та оштрафували паліїв.

 

Слайд 15

Учитель:

Український народ завжди був близький до природи, шанував її, оспівував, освячував, переймався її красою. Нам необхідно зберегти унікальну природну спадщину, бо природа не лише дім, в якому ми живемо, природа – це храм!

 

VІ. Підсумок уроку гра «Перевір себе», виставляння оцінок (2 хв.)

Слайд 16

Учитель:

Виконаємо ділення та множення на розрядну одиницю та дізнаємось цікаві факти про НПП «Святі гори».

  • Цього року НПП «Святі гори» 15 років;
  • 48 видів фонду флори НПП «Святі гори» занесені до Червоної Книги України;
  • 128 – мають охоронний статус;
  • 67 – рідкісними для Донбасу;
  • фауна водойм НПП представлена 40 видами риб;
  • 200 видів птахів налічує орнітофауна «Святих гір».

VІІ. Домашне завдання (1хв.)

Слайд 17

Повторити §45, розв’язати №1673, №1712(1,2).

doc
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
1800
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку