Задачі з буквеними даними ( знайомство)

Про матеріал

Розробка уроку математики для 3 класу за підручником Богдановича " Задачі з буквеними даними ( знайомство).Складання виразів та знаходження їх значень.

Перегляд файлу

Тема: Задачі  з буквеними  даними  ( знайомство) . Складання  виразів  та  знаходження  їх  значень.

Мета: Ознайомити  учнів  із  задачами  з  буквеними  даними. Формувати  ключову  компетентність - уміння  вчитись  через: вміння  добирати  й  застосовувати  потрібні  знання  і  способи  діяльності  для  розв'язування навчальної  задачі; використовувати  здобутий  досвід  у  конкретній  навчальній  або  життєвій  ситуації;  усвідомлювати, аналізувати, оцінювати  результати  своєї  діяльності. Вдосконалювати, оцінювати  результати  своєї  діяльності. Вдосконалювати  обчислювальні  навички. Розвивати  логічне  мислення, математичне  мовлення. Виховувати  уважність.

                                                         Хід  уроку:

І. Організаційний  момент

Я  вам  бажаю  не  просто  слухати, а  чути

Не  просто  дивитися, а  міркувати.

Дружно  й  плідно  працювати.

-   На   уроці  ви повинні  бути: 

            Уважними

            Розумними

            Організованими

            Кмітливими  

1. Перевірка  Д/з

2. Каліграфічна хвилинка  6  починаємо  писати трохи нижче правого кута клітинки, торкаючись верхньої сторони клітинки, ведемо вниз, заокруглюємо  лінію  торкаючись  нижньої  сторони  клітинки  ведемо  вверх  і  закруглюємо  зліва

ІІ. Актуалізація  знань.

1. - Уважно  розгляньте  вирази  і  з'єднайте,  якою  властивістю  краще  скористатися  щоб  швидко розв'язати  приклади.

  (1 учень біля дошки  ) 1б.

а+ b = b   переставний  закон додавання                    10 + 5 = 5 + 10

( а+  b ) = с = а  + (b + с)                                                 ( 4 + 3 ) + 7 = 4 + ( 3 + 7)

( а  + b ) : с = а : с +  b  : с                                              ( 6 + 4 ) : 2 =  6: 2 + 4 : 2

 а    b  ∙ с =  а ∙ ( b ∙ с)  сполучний закон  множення    4 ∙  2 ∙ 5 =  4 ∙ (  2  ∙ 5 )

2. Які  числа  задовольняють  нерівності  (  по  .)

  а   > 15                           17, 14,  3, 19

  а   < 10                            5,  18,  15,  8

 10 <   а  < 15                    5, 15, 11,  10, 12

-  Подвійна  нерівність,  де  а  повинно  бути  одночасно  більшим  і  меншим.

- Отже, замість  букви  може  стояти  будь - яке  число, тому  що  а  це  абстрактне  число.

ІІІ. Повідомлення  теми  уроку.

-  Ви  вже вмієте розв'язувати  вирази   з  буквеними  даними.

- Сьогодні   на  уроці  ми  ознайомимось  із  задачами  з  буквеними  даним, навчимось  розв'язувати  їх, складаючи  вирази.

- Оцінювати  на  уроці ви  будете  себе  самі  отримуючи за  кожне  виконане  завдання  від  1 до 3 балів.

ІУ. Робота  над  темою  уроку.

1. Робота  з   підручником.

№ 217 (Обчисліть  вираз  к : 7, якщо  к  набуває  таких  значень:  28, 42,)

- Прочитайте   по  різному  вираз  к : 7  (     к   поділити  на 7,       к   зменшили  у 7 разів

                                                                                             частка  к  і  7  )

 

Фронтально  ( біля  дошки   1  учень  коментовано , всі пишуть  в зошитах )

                           (Якщо  к = 28, то  к:7=28:7, 28:7=4)

к =  42 коментовано з місця.

- Підставте  значення  35, 56, 49   обчисліть  і  запишіть  на  планшети  тільки  відповіді  ( 5, 8, 7  )

   Перевірка, поділ  на  групи.

- Хто  зробив  3  приклади  - 3б,  2б,  1б.        

І в. № 218                                                                          ІІ в.  (коментовано)

Прочитайте , запишіть                                                      к : 7, якщо к = 21, 70, 63

рівняння  і  розв'яжіть

   Перевірка  Ів.   ( ІІ в не  перевіряємо, т.як виконували  коментовано )

 

І в. Складіть  і  розв'яжіть задачу                     ІІ в ( текст на дошці)  .

за  короткою  умовою       .                              63  зменшити  на  невідоме  число

І - а   кг                                                                    і  дістали  21. Знайдіть невідоме                          

ІІ - ?, на  к   кг >                                                      число  

    а + к      ( а+ к ) +а

Якщо  а = 6, к = 3  - дівчата

            а = 8, к = 2  - хлопці

 

 Перевірка    ІІ  в        І в.

                                                                                             63 - х = 21

                                                                                                х =  42

( 6+3)+6=15  - дівчата

(8+2)=8=18 - хлопці

 

- Чому  ж  одна  умова, однаковий  хід  розв'язання, а  відповіді  у  дівчат  і  хлопців  різні? ( тому, що  а  це  абстрактне  число   і  замість  нього  може  бути  будь  яке  натуральне  число.)

2. Робота над  задачею.

  Господиня  зібрала  а  яблук, а  груш - у 2 рази  більше. Скільки  фруктів  зібрала  господиня?

І в.      3б.                                                                    ІІ в.  1б.

- Дібрати  вираз, який є                                   - Скільки  яблук  зібрала господиня?   

розв'язанням  задачі, записати                        - Скільки  груш? 

в  зошит.                                                           -Чи  можемо  одразу  сказати  скільки

а + а ∙  2                                                             фруктів  зібрали? ( ні, бо невідомо               

а - а ∙  2                                                              скільки  груш)

а+ а : 2                                                               - Як  дізнатися  скільки  зібрали  груш?

а ∙ 2 +а                                                                                   а  ∙ 2

                                                                           - Якщо  нам  відома  к-сть  яблук  і        

                                                                            груш, можемо  дати  відповідь  на           

                                                                            запитання?   а + а ∙ 2   (запис в зош.) 

   Перевірка  І в.

Чому  ви  обрали     1 і  4?               

Фізхвилинка   

 

3. "Бліц - турнір" ( по 1б.) ( на дошці вираз - розв'язання  задач)

- Я вам буду  зачитувати  задачі, а  ви  шукаєте  з  цих  виразів  їхнє  розв'язання.

  • У  п'яти  однакових  банках  15 л соку. Скільки  соку  в  7  таких  банках?

- Який  вид  задачі? ( зведення  до  одиниці)

  • Хлопчики  змайстрували 15 літачків, а  дівчатка   на   7 менше. Скільки  всього  літачків  змайстрували  діти?

- Яка  остання  дія ? (додавання)

- Який  вид  задачі? (сума  двох  доданків)

  • Садівник  обкопав  15  яблунь, а  груш  на  5  більше. Скільки  всього  дерев  обкопав  садівник? -

- Який  вид  задачі? (сума  двох  доданків)

  • У  білочки  було  15  грибів. 7 грибів  вона  дала  їжачку. На  скільки більше  грибів залишилось  у  білочки, ніж вона  віддала  їжачку?

- Який  вид  задачі?   (на  різницеве  порівняння.)

- Доведіть. (остання  дія  віднімання, і  порівнюємо  на  скільки  більше  залишилося, ніж  віддала)

( 15 : 5 ) ∙  7

(15 - 7 ) + 15

( 15 + 5 ) + 15

( 15 - 7 ) - 7

4. Робота  з  підручником

№ 219. (1) Аналіз  задачі

- Прочитайте  задачу  мовчки.

- Про  що  говориться  в задачі?

- Скільки  гарбузів  зібрали  з  І грядки? А з другої?

- Що   далі  зробили  з  гарбузами?

- Що  означає  порівну?

- Про  що  запитується  в  задачі?

- Як  дізнатись  скільки  гарбузів  в  одному  ящику?  (6 + а ) : 2

- Що  нового  в  записі  задачі  ви  помітили  в  підручнику?  ( відповідь)

- Молодці, ви  зробили  відкриття, автор  теж  погоджується  з вами. Прочитайте  правило.

5. Читання  правила.

- Якщо  умова  задачі  містить  буквене  дане, відповідь  записується  у  вигляді  виразу.

6. Робота  в  групах. № 219 ( 2)

Завдання :   прочитати  задачу, розглянути  її  розв'язання, навчитися  правильно  прочитати  вираз  розв'язання  задачі.

- Чим  відрізняється  І задача  від ІІ?( К-стю  дій)

- Що  означає  вираз  к ∙ 3 ?

- Що  знаходимо  виразом к + к ∙ 3?

- Як  дізнатися  скільки  гарбузів  поклали  в  один   ящик? ( к + к ∙ 3) :2

- Як  запишимо  відповідь? 

- Прочитайте  вираз  по  різному ( суму   к  і  добутку  к і 3  зменшили  в  2  рази. до к  додати  добуток  к і 3  і  суму  поділити  на 2.)

- Закінчіть  мою  думку:  " Якщо  умова  задачі  містить  буквене  дане, то....( відповідь  записуємо  у  вигляді  виразу)

У. Робота  з  геометричним  матеріалом.

1. ( формули  записані  на  дошці)  1б.

                  Р = а ∙ 2  + b ∙  2                  Р = ( а +  b ) ∙ 2

- Як  ви  думаєте  периметр  якої  фігури  можна  знайти  скориставшись  даними  формулами? ( прямокутника)

- Чому? Як  ви  дізналися? ( бо  у  прямокутника  дві  сторони  із  значенням а  і  дві  із  значенням  b )

 - Яка  з  цих  формул  раціональніша? ( друга)

- Чому, поясніть? ( бо  там  дві  дії)

2. ( усно)  1б.

Відомо, що  Р  прямокутника = 16 см.  Довжина  5 см  . Обрахуйте  ширину.

-  16 - ( 5 ∙ 2 ) = 6                             6 : 2 = 3 - ширина

- Накресліть  цей  прямокутник.

УІ. Підсумок  уроку. Оцінювання.

- Що  нового   ви  дізнались  на  уроці?

- Що  зацікавило  вас ?

- Що  було  найважче?

- Які  завдання  сподобались?

 

12, 11, 10

9, 8, 7

6, 5, 4

3, 2, 1

 

УІІ. Домашнє  завдання

І гр. - скласти  коротку умову  і  розв'язати задачу  з  буквеними  даними 

ІІ гр. №  220,  223.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
23033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку