ЗАДАЧІ з формування інтересу та творчих здібностей учнів при вивченні фізики ( 7,9,10 класи)

Про матеріал
підбірка цікавих задач -ЗАДАЧІ з формування інтересу та творчих здібностей учнів при вивченні фізики ( 7,9,10 класи)
Перегляд файлу

ЗАДАЧІ

з  формування інтересу та творчих здібностей учнів при вивченні фізики ( 7,9,10 класи)

Підготувала Янишина Валентина Миколаївна

учитель фізики та астрономії КЗ « Гайворонський ліцей №2»

І. Захист навколишнього середовища

І.1. 7 клас. Густина речовини

Скільки кубометрів газу виділяється в місті, забруднюючи довкілля, якщо автомобіль витратив за день 2кг бензину?

Відповідь : 10000м³.

І.2. 10 клас. Молекулярна фізика

На одному із заводів для охолодження сталі було потрібно 340м³ води. Спробували охолоджувати окропом – втрата води зменшилася в 22 рази. Чому?

Відповідь: Окріп перетворюючись в пару, інтенсивніше поглинає теплоту від сталі.

І.3.10 клас. Молекулярна фізика

 Питної води на Землі в багатьох країнах не вистачає. Її доводиться одержувати з морської води або випаровуванням або виморожуванням. Який спосіб вигідніший?

Відповідь: Узимку – виморожування, улітку – випаровування.

І.4.9 клас. Електричне поле

На виробництві для уловлення пилу або зменшення викидів повітря очищують за допомогою електрофільтрів. У цих фільтрах повітря проходить повз протилежно заряджені металеві стрижні. Чому пил притягується до цих стрижнів?

Відповідь: Під впливом електричного поля пил притягується до заряджених металевих стрижнів.

І.5. 9 клас. Атомна та ядерна фізика

Радіоактивне випромінювання, яке поглинається речовиною, нагріває речовину та йонізує атоми цієї речовини. Нагрівання чи йонізація під впливом поглиненого випромінювання більш небезпечні для живих організмів?

Відпоідь: Йонізація.

                                          ІІ. Фізика наука про закономірності природи

    ІІ.1. 7 клас. Фізика як природнича наука

На території Києво-Печерської Лаври розташовано Музей мікро-мініатюри знаного в усьому світі українського майстра Миколи Сядристого. Тут експонуються: гілочка троянди, що має товщину 0,05мм, фігурка чоловічка товщиною 0,005мм, найменша в світі книжка «Кобзар» Т. Г. Шевченка площею 0,6мм² (товщина букв у середньому 0,0035мм ), найменший у світі діючий електродвигун, об’єм якого 1/20мм³. Запишіть числові дані в стандартному вигляді. Подайте кожне з них у системі СІ.

Відповідь: 510м, 510-5м, 610-7мм², 3,510-6м, 510-8м².

ІІ.2.7 клас. Фізика як природнича наука

Україна займає перше місце у Європі з виробництва меду, а також перше місце у світі з виробництва меду на душу населення. Світове виробництво меду становить в середньому 2млн тон на рік. На Україну припадає близько 6% світового виробництва. Скільки тон меду виробляє Україна протягом року. Запишіть числові дані в стандартному вигляді. Подайте кожне з них у системі СІ.

Відповідь: 1,2108кг.

ІІ.3. 7 клас. Фізика як природнича наука

Приємно зауважити, що найсильнішою людиною планети 20 сторіччя було визнано українця Івана Фріця (Іван Сила), який піднімав тіла масою 200 – 250 кг. Яку силу відповідно він прикладав при цьому?

Відповідь: 2000 – 2500Н.

ІІ. 4.9 клас. Рух під дією сили тяжіння

Леонід Каденюк – перший і єдиний астронавт незалежної України. Його космічний політ відбувся 19 листопада 1997 року на космічному шатлі «Колумбія» з космічного центру ім. Джона Кеннеді, штату Флорида. У космосі астронавт провів 15діб 16год 35хв і 1с. Скільки повних обертів шатла відбулося за цей період якщо він рухався зі швидкістю 5,6км/с на висоті 63км над Землею (радіус Землі 6400км).

Відповідь:185обертів

ІІ.5. 9 клас. Рух під дією сили тяжіння.

Яку швидкість мав шатл «Колумбія» (Див.з.ІІІ.9.), якщо він рухався по коловій орбіті на висоті 36км над поверхнею Землі? Радіус Землі 6400км, прискорення вільного падіння 10м/c².  Відповідь:6,410³м/с.

                                                             ІІІ. Наша безпека

ІІІ. 1. 9 клас. Використання радіаційних технологій. Біологічна дія радіації

Після Чорнобильської аварії окремі ділянки електростанції мали радіоактивне забруднення з потужністю поглиненої дози 7,5Гр/год. За який час перебування людина могла отримати на цих ділянках смертельну експозиційну дозу у 5 Зв? Вважайте, що коефіцієнт якості радіоактивного випромінювання дорівнює 1.

Відповідь: 40 с.

ІІІ. 2. На скільки градусів нагріється людське тіло, якщо людина поглине дозу 0,02 Гр.

Відповідь: 510-6° С.

ІІІ. 3. Під час роботи з радіоактивними препаратами лаборант піддається опроміненню з потужністю поглиненої дози 0,02мкГр/с. Яку дозу опромінення отримує лаборант впродовж робочої зміни тривалістю 4 години?

Відповідь: 0,29мГр.

ІІІ.4. У лабораторії є радіоактивне забруднення з потужністю поглиненої дози 2,5 Гр/год. Якою є тривалість безпечного перебування в лабораторії? Вважайте, що коефіцієнт якості радіоактивного випромінювання дорівнює 1.

Відповідь: 1,5с, якщо за небезпечну дозу прийняти 1мЗв.

ІІІ. 5. Безпечною еквівалентною дозою йнізуючого опромінення є 15мЗв/рік. Якій потужності поглиненої дози для- випромінювання це відповідає?

Відповідь: 4,710-10Гр/c.

                                ІV. 9 клас. Рахуємо гроші та енергію

 ІV. 1. Підрахувати скільки грошей піде на оплату електричної енергії за один місяць з урахуванням вартості звичайної лампи розжарювання потужністю 100Вт. Якщо дано 10 лампочок. Вартість одної – 3 грн. Період використання – 30 днів. Час роботи в день – 6 годин. Вартість 1 кВтгод – 0,9грн.

 Відповідь: 162грн. 
                                                                                                                                                                

ІV. 2. Підрахувати скільки грошей піде на оплату електричної енергії за один місяць з урахуванням вартості енергозберігаючої  лампи потужністю 20Вт. Якщо дано 10 лампочок. Вартість одної – 22 грн. Період використання – 30 днів. Час роботи в день – 6 годин. Вартість 1 кВтгод – 0,9грн.

В ідповідь: 32,4грн.

ІV. 3. Знайти за який період енергозберігаюча  лампа окупить свою вартість.

Відповідь: За 1,5 місяця роботи вартість енергозберігаючої лампи окупається і ми починаємо економити за кожний наступний місяць 129,6 грн., а за 12місяців –  1522,8 грн.

ІV.4. Чому для передачі електричної енергії на великі відстані використовують високу напругу?

Відповідь: Значно менші втрати електроенергії.

ІV.5. Скільки енергії та грошей можна зекономити якщо виключити світло у класі під час перерви 10 хвилин? Якщо у класі 10 ламп. Вартість 1кВтгод – 0,9 грн.

Відповідь: 0,97 грн.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 1. Фізика - наука про природу
Додано
29 січня
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку