Задачі з практичним змістом у курсі математики 6 класу

Про матеріал
Основним завданням математичної галузі є практична спрямованість уроків математики. Практичні задачі дають змогу показати учням тісний зв'язок математики з усіма сторонами нашого буття, з природою, навчити самостійно розв'язувати не тільки математичні задачі, а й життєві проблеми, виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, повагу до кожного, хто поруч. Одним із напрямків практичних задач, що цікаві учням, є задачі з кулінарним змістом. Пропоную декілька задач - міні-проектів під загальним гаслом “Готуємо вдома”.
Перегляд файлу

Задачі з практичним змістом у курсі математики 6 класу.

 

Основним завданням математичної галузі є практична спрямованість уроків математики.

Практичні задачі дають змогу показати учням тісний зв'язок математики з усіма сторонами нашого буття, з природою, навчити самостійно розв'язувати не тільки математичні задачі, а й життєві проблеми, виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, повагу до кожного, хто поруч.

Одним із напрямків практичних задач, що цікаві учням, є задачі з кулінарним змістом. Пропоную декілька задач - міні-проектів під загальним гаслом “Готуємо вдома”.

 

Тема “Відсотки”.

Задача 1. “Готуємо чіпси вдома”.

Сімʼя із чотирьох чоловік вирішила на вікенд виїхати за місто на відпочинок. Для перекусу кожен замовив по пачці чіпсів. Але матуся вирішила їх приготувати самостійно.

І рівень. Порахувати скільки відсотків становлять втрати під час приготування, якщо з 735 г свіжої картоплі отримано 120 г чіпсів ?

ІІ рівень. Відомо, що під час смаження картопля втрачає до 84% своєї ваги (залежно від сорту картоплі). Скільки треба матусі почистити картоплі, щоб приготувати 4 порції чіпсів (відходами у вигляді ошурок знехтувати)?

ІІІ рівень. Чи вигадала матуся в фінансовому плані, якщо ціни на чіпси та картоплю, взяті в одному супермаркеті, зазначені нижче? Знайти відсоткову вигоду.

 

Тема “Звичайні дроби”.

Задача №2.  “Готуємо печиво”

Матуся до чаю готує печиво “Серденько”. Дочка може зʼїсти ⅛ від усього печива, син - 2/7, а тато з мамою - решту. Яку найменшу кількість смаколиків може приготувати мама, щоб усім дісталася ціла кількість печива? Яка частка дістанеться мамі, якщо вона зʼїсть на 5 “серденьок” меньше за тата?

 

Задача №3. “Полуничний джем”

Батько з донькою Софією вирішили приготувати полуничний джем з зібраних ними ягід. Причому Софійка зібрала в 5 ⅓ раз менша полуниці, аніж тато. А тато зібрав на 26 ягідок більше за доню. Скільки всього полуничок потрапило до мʼясорубки?

 

Тема “Відношення і пропорції”.

Задача №4.  “Готуємо плов”

Для приготування каші на одну частину крупи беруть 2 частини води. Тато вирішив почастувати сімʼю пловом. Допоможіть йому розрахувати основні продукти у частинах.  Знайдіть скільки якого продукту треба взяти, щоб приготувати 2,4 кг плову.

Приклад. Рецепт приготування плову.

М'ясо – 1кг = 1000г.

Рис - 1кг = 1000г.

Морква – 0,5 кг = 500 г

Цибуля ріпчаста -0,25 кг = 250г

Часник – 2 головки – 40г

Олія – 250 г

Сіль, зіра або інші прянощі за смаком.

Всі інгредієнти записати у вигляді відношення.

М'ясо: рис: морква: цибуля:олія  = 1000 : 1000 : 500 : 250 : 250=

= 4: 4 :2 :1: 1.

   

docx
Додано
27 вересня 2023
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку