Загальна характеристика класу Ссавці

Про матеріал
Конспект уроку з біології для учнів 7 класу Загальна характеристика класу Ссавці
Перегляд файлу

Урок №_____  Дата ___/___/___  Прізвище автора: __________

Загальна характеристика класу Ссавці

Цілі уроку:

навчальна: сформувати уявлення про ссавців; розглянути особливості їхньої зовнішньої будови, покривів, пристосування до умов існування;

розвивальна: розвивати логічне та критичне мислення учнів, пізнавальний інтерес;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до живих організмів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методичне, дидактичне та технічне обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, підключення до мережі Інтернет.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

 Учитель: Доброго дня всім! Думаю, що сьогодні завдяки своїй праці ви досягнете бажаного успіху. Я переконана, що ми завжди можемо більше, ніж уявляємо. І я впевнена, що й на сьогоднішньому уроці ви досягнете кращих результатів, ніж сподіваєтесь. А тему уроку вам підкаже ключове слово після розгадування кросворда.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Кросворд «Ссавці»

Питання:

1.Крила пінгвіна перетворилися на…

2.Як називаються птахи, які не мігрують, а пристосовуються до сезонних змін?

3.Як називається тонка й легка пластинка контурного пера?

4.Як називається розширення стравоходу у птахів?

5.Кістка, що утворилася внаслідок зростання кісток передплесна та плесна.

6.Як називається виріст грудини у птахів?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Учитель:Які прогресивні риси організації ссавців порівняно з плазунами дозволили їм стати однією з панівних груп тварин на нашій планеті та зайняти всі основні середовища існування?

ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

 Учитель: Ссавці – це хордові хребетні тварини, для яких характерне вигодовування малят молоком. Цей клас налічує понад 5000 видів. Серед усіх хребетних ссавці є найбільш високоорганізованими тваринами, які в наш час зайняли панівне становище у тваринному світі. Рисами прогресивної організації ссавців є наявність волосяного покриву, різноманітність залоз у шкірі, розташування кінцівок під тулубом, диференціація зубів і наявність у них коренів, поява легень альвеолярної будови та діафрагми, удосконалення органів чуттів, розвиток зародка в організмі матері, вигодовування малят молоком та інші. Розміри ссавців коливаються від 3,8 см і маси 1,5 г (землерийка-білозубка) до 33 м і 150 т (синій кит).

Особливості зовнішньої будови

 Відділи тіла – голова, шия, тулуб, хвіст. Передні та задні п’ятипалі кінцівки розташовані під тулубом, завдяки чому тіло підняте на землею. Зовнішній вигляд ссавців дуже різноманітний і тісно пов'язаний з умовами середовища та способом життя. За способом життя виділяють наземні, риючі (підземні), водяні та літаючі форми життя. Більшість видів – наземні тварини, поширені майже скрізь на суходолі.

 Покриви тіла – шкіра міцна, еластична, характеризується значною товщиною. Епідерміс дає різноманітні похідні: шкірні залози (потові, сальні, пахучі, молочні), волосяний покрив (остьове і пухове волосся та його видозміни: вібриси, щетину, голки), кігті, нігті, копита, рогові утвори, луску тощо. Волосяний покрив недовговічний і періодично змінюється на новий під час линяння. У шкірі ссавців виробляються пігменти, що зумовлюють забарвлення як її самої, так і волосяного покриву. Під шкірою багатьох ссавців утворюється прошарок жиру.

Особливості внутрішньої будови

Вправа «Т-таблиця»

 Учитель: Об’єднайтеся у пари. Читаючи текст (внутрішня будова савців), працюйте з Т-таблицею, порівнюючи внутрішню будову птахів та ссавців. У одній половині таблиці записуйте спільні озаки, у другій – відмінні.

 

 

                     Спільне                                                           Відмінне

 

 

 Учитель: Опрацюймо відеоматеріал «Клас Ссавці» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=kvWRTwpHXiQ&t=56s і допишемо в таблицю те, що відсутнє.

V. РУХАНКА

Учитель: для більшої концентрації уваги виконаймо вправу «Ніс – вухо».

 Однією рукою торкаємося носа, а іншою – вуха. Потім міняємо руки. Кожен раз рука, яка торкається носа, має бути під рукою, що торкається вуха.

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 Учитель: напишіть 5-хвилинне есе, у якому мають бути:

  1. опис того, що ви дізнались з нової теми;
  2. запитання, на яке ви не отримали відповіді на уроці.

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

 Продовжте речення:

«Сьогодні на уроці я зрозумів (зрозуміла), що…»

«Мені було цікаво…»

«У мене добре вийшло…»

«Мені було дуже складно…»

«Хотілося б навчитися…»

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте відповідний параграф підручника.

2. Розробіть міні-проект «Різноманітність ссавців».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
26 травня 2020
Переглядів
3159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку