Тема уроку:
Загальна характеристика типу Хордові.
Мета уроку:ознайомити учнів з особливостями будови хордових тварин, визначити риси ускладнення хордових порівняно з іншими типами тварин; розвивати вміння самостійно працювати з текстом та малюнками підручника, виконувати й оформлювати лабораторну роботу, виділяти головне, робити висновки; прищеплювати любов до живої природи; формувати науковий підхід до її пізнання
Обладнання: ноутбук, проектор, методичний комп'ютерний посібник для 8 класу
І. Організаційний момент, створення психологічного настрою
ІІ. Самостійна робота з теми «Молюски» (завдання проектується на дошку)
Доповніть загальну характеристику типу Молюски, вставляючи пропущені слова:
Багатоклітинні, несегментовані тварини. У більшості молюсків зовні тіло захищене __________ . Тіло складається з відділів __________. З боків тулуб оточений складкою шкіри _______, між якою і тілом є проміжок - _________ порожнина. Проміжки між органами заповнені ________. Травна система починається _______, закінчується ________. У ротову порожнину впадають протоки ________ залоз. Кровоносна система ___________, серце поділене на _______. Органами виділення слугують _________. Нервова система ________ типу. (Взаємоперевірка виконаного завдання).
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Які опорні структури характерні для Червів, Членистоногих?
(шкірно-м'язовий мішок , хітиновий покрив).
2.Які асоціації викликають у вас риби?
(Учні називають свої асоціації і записують на дошці).
ІV. Повідомлення теми й мети уроку.
Вивчення нового матеріалу.
1.Місце хордових у системі органічного світу (бесіда).
Імперія – Клітинні
Надцарство – Еукаріоти
Царство – Тварини
Підцарство – Багатоклітинні
Тип – Хордові
Хордові – це тварини з внутрішнім осьовим скелетом, основу якого становить хорда.
2. Спільні ознаки будови (пояснення вчителя з використанням презентації)
3. Середовище існування: наземно-повітряне, водне, грунт
4.
5. Відділи внутрішнього скелета:
- Скелет тулуба (осьовий скелет)
- Скелет голови (череп)
- Скелет кінцівок
Підтип Безчерепні. Клас головохордові.
2. Внутрішня будова ланцетника: робота з підручником, читання вслух
Неотенія – здатність організмів розмножуватися на ранніх стадіях розвитку.
Висновок: Головохордові – це найпримітивніші хордові тварини, скелет яких складається лише з хорди. Вони мають примітивну нервову систему, недорозвинені органи чуття, їхня видільна система побудована за тим самим принципом, що й у Кільчастих червів.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
1. Скласти перелік прогресивних рис хордових (колективна робота учнів)
- наявність внутрішнього осьового скелету
- наявність черепа як захисної структури головного мозку
- розвинена нервова система
- здатність пристосовуватися до різних умов середовища
- висока швидкість руху тварин, завдяки наявності кінцівок
2. Які особливості будови ланцетника приближають його до черв'яка? (видільна система)
3. яка будова кровоносної системи ланцетника? (замкнена, черевна судина – вена та спинна – артерія).
VІ. Домашнє завдання:
Вивчити матеріал параграфа. Підготувати додаткову інформацію про головохордових тварин.
Тема уроку:
Загальна характеристика типу Хордові.
Мета уроку:ознайомити учнів з особливостями будови хордових тварин, визначити риси ускладнення хордових порівняно з іншими типами тварин; розвивати вміння самостійно працювати з текстом та малюнками підручника, виконувати й оформлювати лабораторну роботу, виділяти головне, робити висновки; прищеплювати любов до живої природи; формувати науковий підхід до її пізнання
Обладнання: ноутбук, проектор, методичний комп’ютерний посібник для 8 класу
І. Організаційний момент, створення психологічного настрою
ІІ. Самостійна робота з теми «Молюски» (завдання проектується на дошку)
Доповніть загальну характеристику типу Молюски, вставляючи пропущені слова:
Багатоклітинні, несегментовані тварини. У більшості молюсків зовні тіло захищене __________ . Тіло складається з відділів __________. З боків тулуб оточений складкою шкіри _______, між якою і тілом є проміжок - _________ порожнина. Проміжки між органами заповнені ________. Травна система починається _______, закінчується ________. У ротову порожнину впадають протоки ________ залоз. Кровоносна система ___________, серце поділене на _______. Органами виділення слугують _________. Нервова система ________ типу. (Взаємоперевірка виконаного завдання).
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Які опорні структури характерні для Червів, Членистоногих?
(шкірно-м’язовий мішок , хітиновий покрив).
2.Які асоціації викликають у вас риби?
(Учні називають свої асоціації і записують на дошці).
ІV. Повідомлення теми й мети уроку.
Вивчення нового матеріалу.
1.Місце хордових у системі органічного світу (бесіда).
Імперія – Клітинні
Надцарство – Еукаріоти
Царство – Тварини
Підцарство – Багатоклітинні
Тип – Хордові
Хордові – це тварини з внутрішнім осьовим скелетом, основу якого становить хорда.
2. Спільні ознаки будови (пояснення вчителя з використанням презентації)
3. Середовище існування: наземно-повітряне, водне, грунт
4.
5. Відділи внутрішнього скелета:
- Скелет тулуба (осьовий скелет)
- Скелет голови (череп)
- Скелет кінцівок
Підтип Безчерепні. Клас головохордові.
2. Внутрішня будова ланцетника: робота з підручником, читання вслух
Неотенія – здатність організмів розмножуватися на ранніх стадіях розвитку.
Висновок: Головохордові – це найпримітивніші хордові тварини, скелет яких складається лише з хорди. Вони мають примітивну нервову систему, недорозвинені органи чуття, їхня видільна система побудована за тим самим принципом, що й у Кільчастих червів.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
1. Скласти перелік прогресивних рис хордових (колективна робота учнів)
- наявність внутрішнього осьового скелету
- наявність черепа як захисної структури головного мозку
- розвинена нервова система
- здатність пристосовуватися до різних умов середовища
- висока швидкість руху тварин, завдяки наявності кінцівок
2. Які особливості будови ланцетника приближають його до черв’яка? (видільна система)
3. яка будова кровоносної системи ланцетника? (замкнена, черевна судина – вена та спинна – артерія).
VІ. Домашнє завдання:
Вивчити матеріал параграфа. Підготувати додаткову інформацію про головохордових тварин.