Загальна характеристика типу Хордові.

Про матеріал

Тема уроку:

Загальна характеристика типу Хордові.

Мета уроку:ознайомити учнів з особливостями будови хордових тварин, визначити риси ускладнення хордових порівняно з іншими типами тварин; розвивати вміння самостійно працювати з текстом та малюнками підручника, виконувати й оформлювати лабораторну роботу, виділяти головне, робити висновки; прищеплювати любов до живої природи; формувати науковий підхід до її пізнання

Обладнання: ноутбук, проектор, методичний комп'ютерний посібник для 8 класу

І. Організаційний момент, створення психологічного настрою

ІІ. Самостійна робота з теми «Молюски» (завдання проектується на дошку)

Доповніть загальну характеристику типу Молюски, вставляючи пропущені слова:

Багатоклітинні, несегментовані тварини. У більшості молюсків зовні тіло захищене __________ . Тіло складається з відділів __________. З боків тулуб оточений складкою шкіри _______, між якою і тілом є проміжок - _________ порожнина. Проміжки між органами заповнені ________. Травна система починається _______, закінчується ________. У ротову порожнину впадають протоки ________ залоз. Кровоносна система ___________, серце поділене на _______. Органами виділення слугують _________. Нервова система ________ типу. (Взаємоперевірка виконаного завдання).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Які опорні структури характерні для Червів, Членистоногих?

(шкірно-м'язовий мішок , хітиновий покрив).

2.Які асоціації викликають у вас риби?

(Учні називають свої асоціації і записують на дошці).

ІV. Повідомлення теми й мети уроку.

Вивчення нового матеріалу.

1.Місце хордових у системі органічного світу (бесіда).

Імперія – Клітинні

Надцарство – Еукаріоти

Царство – Тварини

Підцарство – Багатоклітинні

Тип – Хордові

Хордові – це тварини з внутрішнім осьовим скелетом, основу якого становить хорда.

2. Спільні ознаки будови (пояснення вчителя з використанням презентації)

  • Головна опора тіла – хорда
  • Наявність нервової трубки над хордою
  • М'язи по боках тіла у вигляді тяжів
  • Внутрішні органи в порожнині тіла під осьовим скелетом

3. Середовище існування: наземно-повітряне, водне, грунт

4.

5. Відділи внутрішнього скелета:

- Скелет тулуба (осьовий скелет)

- Скелет голови (череп)

- Скелет кінцівок

Підтип Безчерепні. Клас головохордові.

  • -Хорда протягом всього життя
  • -Нервова система представлена нервовою трубкою
  • -Відсутність головного мозку і черепа

2. Внутрішня будова ланцетника: робота з підручником, читання вслух

Неотенія – здатність організмів розмножуватися на ранніх стадіях розвитку.

Висновок: Головохордові – це найпримітивніші хордові тварини, скелет яких складається лише з хорди. Вони мають примітивну нервову систему, недорозвинені органи чуття, їхня видільна система побудована за тим самим принципом, що й у Кільчастих червів.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Скласти перелік прогресивних рис хордових (колективна робота учнів)

- наявність внутрішнього осьового скелету

- наявність черепа як захисної структури головного мозку

- розвинена нервова система

- здатність пристосовуватися до різних умов середовища

- висока швидкість руху тварин, завдяки наявності кінцівок

2. Які особливості будови ланцетника приближають його до черв'яка? (видільна система)

3. яка будова кровоносної системи ланцетника? (замкнена, черевна судина – вена та спинна – артерія).

VІ. Домашнє завдання:

Вивчити матеріал параграфа. Підготувати додаткову інформацію про головохордових тварин.

Перегляд файлу

Тема уроку:

Загальна характеристика типу Хордові.

 Мета уроку:ознайомити учнів з особливостями будови хордових тварин, визначити риси ускладнення хордових порівняно з іншими типами тварин; розвивати вміння самостійно працювати з текстом та малюнками підручника, виконувати й оформлювати лабораторну роботу, виділяти головне, робити висновки; прищеплювати любов до живої природи; формувати науковий підхід до її пізнання

Обладнання: ноутбук, проектор, методичний компютерний посібник для 8 класу

І. Організаційний момент, створення психологічного настрою

ІІ. Самостійна робота з теми «Молюски» (завдання проектується на дошку)

Доповніть загальну характеристику типу Молюски, вставляючи пропущені слова:

Багатоклітинні, несегментовані тварини. У більшості молюсків зовні тіло захищене __________ . Тіло складається з відділів __________. З боків тулуб оточений складкою шкіри _______, між якою і тілом є проміжок - _________ порожнина. Проміжки між органами заповнені ________. Травна система починається _______, закінчується ________. У ротову порожнину впадають протоки ________ залоз. Кровоносна система ___________, серце поділене на _______. Органами виділення слугують _________. Нервова система ________  типу. (Взаємоперевірка виконаного завдання).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Які опорні структури характерні для Червів, Членистоногих?

(шкірно-м’язовий мішок , хітиновий покрив).

2.Які асоціації викликають у вас риби?

(Учні називають свої асоціації і записують на дошці).

ІV. Повідомлення теми й мети уроку.

Вивчення нового матеріалу.

1.Місце хордових у системі органічного світу (бесіда).

Імперія – Клітинні

Надцарство – Еукаріоти

Царство – Тварини

Підцарство – Багатоклітинні

Тип – Хордові

Хордові – це тварини з внутрішнім осьовим скелетом, основу якого становить хорда.

2. Спільні ознаки будови (пояснення вчителя з використанням презентації)

  • Головна опора тіла – хорда
  • Наявність нервової трубки над хордою
  • Мязи по боках тіла у вигляді тяжів
  • Внутрішні органи в порожнині тіла під осьовим скелетом

3. Середовище існування: наземно-повітряне, водне, грунт

 

 

4.

 

5. Відділи внутрішнього скелета:

- Скелет тулуба (осьовий скелет)

- Скелет голови (череп)

- Скелет кінцівок

Підтип Безчерепні. Клас головохордові.

  • Хорда протягом всього життя
  • Нервова система представлена нервовою трубкою
  • Відсутність головного мозку і черепа

2. Внутрішня будова ланцетника: робота з підручником, читання вслух

Неотенія – здатність організмів розмножуватися на ранніх стадіях розвитку.

Висновок: Головохордові – це найпримітивніші хордові тварини, скелет яких складається лише з хорди. Вони мають примітивну нервову систему, недорозвинені органи чуття, їхня видільна система побудована за тим самим принципом, що й у Кільчастих червів.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Скласти перелік прогресивних рис хордових (колективна робота учнів)

- наявність внутрішнього осьового скелету

- наявність черепа як захисної структури головного мозку

- розвинена нервова система

- здатність пристосовуватися до різних умов середовища

 - висока швидкість руху тварин, завдяки наявності кінцівок

2. Які особливості будови ланцетника приближають його до червяка? (видільна система)

3. яка будова кровоносної системи ланцетника? (замкнена, черевна судина – вена та спинна – артерія).

VІ. Домашнє завдання:

Вивчити матеріал параграфа. Підготувати додаткову інформацію про головохордових тварин.

 

 

 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку