Конкурсна програма до дня Захисника України
Тема: «Морська регата»
Виховна ціль: формування навичок колективної діяльності в позаурочний час
Місце проведення: спортивний зал
Форма проведення: гра
Обладнання: матеріали необхідні для проведення конкурсів (пазли, клей, якорі, обручі, кеглі, цибуля, ніж, дощечки для нарізання, бинти, картки з завданнями, посудини з водою, ватмани,флагштоки), солодкі призи, грамоти, емблеми учасникам команди.
Конкурсна програма до дня Захисника України
Тема: «Морська регата»
Виховна ціль: формування навичок колективної діяльності в позаурочний час
Місце проведення: спортивний зал
Форма проведення: гра
Обладнання: матеріали необхідні для проведення конкурсів (пазли, клей, якорі, обручі, кеглі, цибуля, ніж, дощечки для нарізання, бинти, картки з завданнями, посудини з водою, ватмани, флагштоки), солодкі призи, грамоти, емблеми учасникам команди.
Завдання:
1. Здійснення позакласної фізкультурно-оздоровчої роботи
2. Формування позитивного емоційного тла й відносини до організації дозвілля
3. Розвиток швидкості, сили, спритності в позаурочному середовищі
4. Формування патріотичних почуттів.
Перед проведенням виховного заходу, була здійснена певна підготовка:
План проведення заходу:
ХІД СВЯТА
(фанфари)
Ведучий 1: От і закінчується цей тиждень. А вже в неділю, 23 лютого вся наша країна й ми відзначаємо День захисника Батьківщини. Але свою Батьківщину слід захищати не тільки на суші, але і на морі. Мине немало часу, і на зміну теперішнім воїнам нашої армії прийдуть наші хлопчики. Комусь, можливо доведеться нести службу на кораблі.
Ведучий 2: Ми розпочинаємо конкурсну програму присвячену Дню морського Захисника Батьківщини.
Ведучий 1: Давайте привітаємо учасників сьогоднішньої гри. Ви сьогодні зробите кругосвітню подорож на кораблі своєї мрії.
Ведучий 2: Ви будете брати участь у різних конкурсах. За перемогу команда одержує на свій флагшток один прапорець.
Ведучий 1: Слідкувати за тим, щоб не порушувалися правила гри і видавати прапорці, буд наше шановне журі. (представлення членів журі)
Ведучий 1: Вікуся, як ти вважаєш, що сааме необхідне для нашої сьогоднішньої подорожі?
Ведучий 2: Ну звичайно ж корабель!
Ведучий 1: Тож увага! Проектуємо корабель! Участь приймають всі учасники команди!
( Конкурс "Будівництво корабля" Участь бере вся команда. Капітану видається коробка з пазлами. На виконання дається 3 хв. Виграє та команда, в якої найбільше складено частинок.)
Ведучий 2: Корабель побудований! Але ж як ти судно назвеш, так воно й попливе.
Ведучий 1:Нашим командам було задане домашнє завдання. Тож прошу показати нам, як ви з ним впоралися.
(Конкурс «Привітання командам» Оголошення членів екіпажу і їх обов’язків)
Ведучий 2: Отже наші команди встигли попрацювати в конструкторському бюро, на суднобудівному заводі, дали кораблю гідну назву, кому ж як не їм стати членами команди на наших кораблях.
Ведучий 1: Кожний зайняв своє місце чекаючи головної події, спуска судна на воду. Беруть участь всі члени команди.
(Конкурс “Спуск корабля на воду” Екіпажі кораблів вибудовуються в шеренгу по одному, взявшись за руки. Капітанам дається по обручі який вони повинні зрадити останньому в колоні не розчіплюючи рук. И. п. обруч на плечі
Перемагає команда швидше зрадила обруч останньому гравцеві команди)
Ведучий 1: Молодці! В команді ви працюєте добре. А зараз подивимось чого вартий кожен з вас окремо.
Ведучий 2: Запрошуються механіки.
(Конкурс “Заправлення” Заправлення баків корабля відбувається в такий спосіб: механіки з однієї великої ємності, танкера “накачують паливо”, за допомогою ложок намагаються наповнити баки своїх кораблів, пластикові стаканчики, поставлені на відстанях 5-6 кроків. Перемагає механік, що заповнив бак за 2 хв. повніше.)
Ведучий 2: Двигуни в порядку, працюють як годинник, але чому не можемо зрушитися місця?
Ведучий 1: Вікуля, ми просто забули підняти якорі. Запрошуються матроси
(Конкурс “Підняти якорі” Ціль матроса якнайшвидше, за допомогою пальців скрутити шнур і підняти якір).
Ведучий 1: Сміліше у відкрите море? Немає перш ніж вийти з порту необхідно по картах прокласти безпечний маршрут.
Ведучий 2: Запрошуються лоцмани.
(Конкурс “Маршрут серед підводних скель” Обійти кегли з відкритими очима, а потім з зав’язаними)
Ведучий 1: Які в нас швидкі, спритні моряки. Таких моряків завжди чекатимуть на суші гарні дівчата. Ось і зараз наші дівчатка не можуть дочекатися, щоб привітати вас. Тож вітання від дівчаток п’ятого класу! Найгарніших! Найрозумніших! Найкращих!
(Танок дівчат)
Ведучий 1: Шановні моряки, а ви знаєте хто такий Кок? А як називається кухня на кораблі(кампуз)? Молодці. Тож запрошую коків обох команд.
(Конкурс «Моряки не плачуть» очистити цибулю і нарізати її, Але найголовніше – не заплакати. Оцінюється швидкість і акуратність.)
Ведучий 1: Вікуля, а як ти вважаєш, якщо наші моряки під час шторму травмуються, чи зможе хтось їх врятувати?
Ведучий 2: Ну звичайно! На нашому кораблі є найкращі лікарі. Ось зараз самі подивитесь.
(Конкурс «Врятуй мене» Необхідно забинтувати голову капітана, використавши увесь моток бинта.)
Ведучий 1: Своєчасне виконання завдань залежить від боцмана. Від того, наскільки швидко він зможе організувати команду.
Ведучий 2: Тож перевіримо як це вдасця нашим боцманам.
(Конкурс «Розумію без слів» Кожному боцману дається карточка з завданням. Треба виконати завдання, використовуючи лише міміку і жести. )
Ведучий 2: Антоніно Іванівно! Мені здається, що наші глядачі засумували!
Ведучий 1: Звичайно, що кожен з глядачів вболіває за одну із команд. Зараз ви матимете змогу допомогти цим командам. Ми будемо задавати загадки для глядачів. Хто першим підніме руку і дасть правильну відповідь, отримує прапорець, який в кінці гри віддасть одній із команд.
загадки для глядачів
Приходив, стукав по даху, а пішов ніхто не чув. (дощ)
По морю йде, іде, а до берега дійде отут і пропаде. (хвиля)
Тече, тече - не витече, біжить, біжить - не вибіжить. (ріка)
Як називають молодого недосвідченого матроса? (салага)
Ведучий 1: Мені здається, що час випробування для найголовніших на нашому кораблі.
Ведучій 2: я повністю з вами згодна. Запрошуємо капітанів і їх старших помічників.
(Конкурс «Найголовніші». Капітани і старші помічники капітана стають напроти один одного. По черзі називають слова на морську тематику. Якщо не знаєш слова – програєш.)
Ведучий 1 : Всі випробування пройдені, з'їдений не один пуд морської солі, і корабель іде в рідний порт до рідного причалу. Віддамо виграні прапорці нашим журі. Попросимо глядачів віддати свої прапорці команді, за яку вболівали. Попросимо визначити переможців.
Ви сьогодні надзвичайні молодці. І з чого ж такого ви зроблені, що такі спритні, сміливі, розумні. Може дівчата нам розкажуть?
(Діти співають пісню «Из чего же?»)
(підведення підсумків, оголошення переможців)
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Психолого-педагогічний аналіз виховного заходу
21 лютого 2014р. в спортивному залі Криворізької ЗШ №75, мною був проведений виховний захід у формі гри, присвячений Дню Захисника Вітчизни, що мав назву «Морська регата». В заході приймали учні 5-го класу, у складі 30 учнів (18 хлопців, 12 дівчат).
Проведення виховного заходу у формі гри, вважаю актуальним, оскільки учні п’ятого класу досить активні, енергійні, непосидючі. Виховний захід носив розважальний характер, тим самим і зацікавив учнів. Подібні заходи допоможуть в формування навичок колективної діяльності в позаурочному середовищі, позитивного емоційного тла, розвивають швидкість, силу, спритність в позаурочному середовищі,
формують патріотичні почуття.
Підготовка до заходу проводилась протягом одного тижня. Учням надавалася своєчасна допомога і консультація у підготовці. Підготовка дітей завжди контролювалась. Учні проявляли творчість і ініціативу. Команди самостійно розподіляли обов’язки членам екіпажу і творчо організовували презентацію команди. Для виховного заходу було підготовлено велику кількість необхідного обладнання для конкурсів та оформлення заходу. Допомогу у підготовці мені надавав класний керівник у вигляді консультацій та порад.
Матеріал був доступним для дітей. Під час всього заходу діти були в гарному настрої. Проведені конкурси викликали в учнів інтерес. Вони були зосереджені на поставлених завданнях. Всі учні були досить активними і емоційними. Вони добре працювали в команді і вболівали за неї. Для глядачів (дівчат) були запропоновані загадки, можливість допомогти команді за яку вболівають та привітати хлопців зі святом. Але виникали і певні проблеми. Після конкурсів для всієї команди, було важко втримати дисципліну учнів. Хлопці були дуже збудженими і емоційними, вони починали обговорювати свої успіхи і невдачі. Тому доводилось звертати увагу учнів за допомогою жестів та підвищення голосу. (Давайте домовимось, я піднімаю руку, а ви затихаєте і уважно слухаєте. Інакше ми втратимо багато часу і не всі встигнуть прийняти участь у конкурсах.) Учні реагували на зауваження і в подальшому проблем не виникало.
Оскільки захід проводився у спортивному залі і для учнів було приготовано багато конкурсів, то учасники команд були одягнені у в спортивній формі і зручному взутті.
Конкурси були як колективними так і індивідуальними, тому враховуючи індивідуальні особливості учнів (Гізбрехту Данилу не можна бігати, Харламову Кирилу не можна давати навантаження на праву руку) доводилося підбирати посильні конкурси для окремих учнів.
Вважаю проведений захід доцільним і цікавим для учнів 5-го класу. На мою думку, поставлені цілі виконано. Деякі діти змогли проявити себе в команді і тим самим досягли поваги серед однокласників. Діти залишились задоволеними і веселими.
На мою думку, подібні заходи слід проводити надалі, але було б краще, якби учнів у класі було менше ніж 30. Дуже важко тримати увагу і дисципліну такої кількості дітей, особливо коли вони збуджені і енергійні.