Захід "Я маю права!"

Про матеріал
Розробка заходу "Я маю права". Формування ціннісного ставлення до себе та до людей
Перегляд файлу

Виховний захід

на тему «Я маю права! Я маю обов’язки!»

Мета: формування національної свідомості особистості, концентрація уваги учнів на їх обов’язках та на правах, які вони мають та на правах інших людей, які вони не можуть порушувати, розвиток правосвідомості.

Завдання:

  • ознайомити учнів з основними поняттями: «право», «обов’язок»,  та їх основними аспекти;
  •    Вивчити основні права, які має дитина;
  •    Ознайомити учнів з нормативно-правовою базою;
  •    Ознайомити учнів з установами (людьми) до яких потрібно звертатися в разі порушення їх прав.
  •    Формування обізнаної особистості.

      Форма проведення: етична бесіда.

Обладнання:  фото та відео матеріали, плакат з темою заходу, міжнародні і державні документи щодо захисту прав дитини.

План заходу

  1. Ознайомлення з основними поняттями.
  2. Права та обов’язки. Конвенція про права дитини.
  3. Порушення прав – твої дії.
  4. Підсумок заходу, формулювання висновків.

Хід уроку

Право і справедливість полягають у тому,

щоб кожний мав і робив своє так,

аби ніхто не мав чужого

і не позбавлявся свого. — Конфуцій

  1. Ознайомлення з основними поняттями.

Вступна частина

(переключення та активізація уваги дітей на вчителі)

Доброго дня, шановні! Сідаємо зручніше і починаємо нашу цікаву та дуже важливу бесіду.

 Сьогодні ми з вами поговоримо про ваші права та обов’язки в повсякденному житті. Ви напевно вже змогли помітити, що наш урок має своєрідний епіграф. Він представлений словами видатного мислителя Конфуція «Право і справедливість полягають у тому, щоб кожний мав і робив своє так, аби ніхто не мав чужого і не позбавлявся свого.. Я б хотіла у вас запитати: «Як ви розумієте ці рядочки?» (діти відповідають, вчитель підводить їх до правильного розуміння епіграфу)

Але перш, ніж почати детальне ознайомлення з нашими правами та обов’язками, можна я  у вас запитаю: «Що ви розумієте під поняттям «права»?, А що під поняттям «обов’язки»? » (учні відповідають на поставлені питання вчителя)

Право — це мистецтво добра і справедливості.

А ось словник української мови дає таке визначення понять:

Право — це обумовлена природою людини і суспільства система регулювання суспільних відносин, що виражає свободу особистості, та якій притаманні нормативність, формальна визначеність в офіційних джерелах і забезпеченість можливістю державного примусу.

Обов'язок — вища моральна зобов'язаність, що стала внутрішньою якістю і стимулом вільної поведінки особистості, це органічна необхідність, що узгоджує особисті й суспільні інтереси.

А тепер коли ми вже дізналися та засвоїли визначення понять. Давайте трішки подискутуємо. Зараз кожен з вас зможе висловити свою думку, за допомогою піднятої руки. «Чим відмінні поняття права та обов’язки? Яка у них спільна риса? Чи завжди потрібно виконувати всі обов’язки?»

  1. Права та обов’язки. Конвенція про права дитини.

Коли ми вже з вами повністю з’ясували з вами ключові моменти, то  перейдемо до основної частини нашого заходу.

А як на вашу думку «Де ж публікуються права та обов’язки?»

Права дитини викладені в Конвенції ООН Про права дитини.

Конвенція ООН про права дитини — міжнародний правовий документ, що визначає права дітей в державах-учасницях. Конвенція з прав дитини є першим і основним міжнародно-правовим документом обов'язкового характеру, що присвячений широкому спектру прав дитини.

Документ складається з 54 статей, що деталізують індивідуальні права осіб віком від народження до 18 років на повний розвиток можливостей в умовах, вільних від голоду і нужди, жорстокості, експлуатації та інших форм зловживань.

Ви напевно думаєте чому саме до 18 років? Адже дитина  – це особа віком до 18 років, якщо  згідно з законом, що застосовується до неї, вона не набуває прав повнолітньої раніше. 

Наведу вам перелік прав, які викладені в цій Конвенції  і які ніхто не може порушувати: (права транслюються на мультимедійній дошці, для кращого сприйняття учнів)

1) право на життя, виживання і вільний розвиток;

2) право на ім'я та на набуття громадянства;

3) право знати своїх батьків та користуватися батьківською турботою;

4) право не розлучатися з батьками наперекір їх бажанням;

5) право на возз'єднання з сім'єю, яка знаходиться в іншій державі;

6) право залишати країну та повертатися у свою країну;

7) право на захист у випадку незаконного перетину та повернення з-за кордону;

8) право вільно виражати свої думки з усіх питань;

9) право на волю думки, совісті, релігії;

10) право на свободу асоціацій та мирних зборів;

11) право на повну інформацію, яка сприяє благополуччю дитини;

12) право користуватися благами соціального забезпечення;

13) право користуватися послугами системи охорони здоров'я;

14) право на освіту;

15) право на захист від економічної експлуатації;

16) право на захист від незаконного зловживання наркотичними засобами та

психотропними речовинами, від всіх форм сексуальної експлуатації та сексуальних розбещень.

Пам’ятайте, якщо будь-які ваші права, чи права ваших знайомих, близьких порушуються, неважливо ким, ви повинні про це повідомити – своїх батьків, родичів, шкільних працівників, спеціальні служби. Ви не маєте нічого боятися, а одразу звертатися за допомогою. Адже порушення цих прав може призвести то дуже поганих наслідків.

На дошці ви  можете побачити номера телефонів, за якими потрібно звертатися у разі порушення вищезгаданих прав. Це національна «гаряча» лінія, яка діє на території всієї нашої держави.

Я маю право | Перша українська гімназія ім. Миколи Аркаса

(обговорення з учнями викладеного матеріалу)

 Але знати права це досить добре, а виконувати обов’язки – необхідно. Всі жителі нашої країни мають певні обов’язки, які вони повинні старанно виконувати, незалежно від їх віку чи статусу.

Для вас, як для учнів існує теж ряд обов’язків. Найважливіші з них це:

  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
  • дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
  • бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
  • дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
  • брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
  • дотримуватися правил особистої гігієни;
  • піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;
  • дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;
  • діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;
  • дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);
  • дотримуватися ділового стилю одягу;
  • займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.

 

Я гадаю, що деякі з вас вже неодноразово порушували деякі з цих обов’язків. Але мені цікаво дізнатися, які обов’язки ви все таки не дуже старанно виконуєте? ( спілкування з учнями)

  1.               Порушення прав – твої дії.

Тепер пропоную вам трішки пограти. Але перед цим я роздам вам ось такі пам’ятки, де вказано основні ваші права та обов’язки.

Для учнів - ЯБЛУНЕВА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ ...

Ну що, тепер переходимо до найцікавішої частини нашого заходу – гри. Ці ігри дозволять мені і вам зрозуміти як добре було засвоєно  обговорений матеріал.

Перша гра. Я вам роздам ось такі листочки, де ви навпроти кожного рядка повинні вказати цифру з відповідним значенням. Потім ми обговоримо з вами отриманні результати.

Гра «Права та обов’язки»

Позначте цифрами відповідні назви: 1 – права 2 – обов’язки.


  • Берегти шкільне майно.
  • Брати учать у конкурсах/змаганнях.
  • Дотримуватися правил дорожнього руху.
  • Дотримуватися правил гігієни.
  • Користуватися бібліотекою, спортзалом чи обладнанням школи.
  • Піклуватися про своє здоров’я та здоров’я близьких людей.
  • Піклуватися про навколишнє середовище.
  • Старанно вчитися в школі.
  • Навчатися.
  • Грати, розважатися, відпочивати.    

(обговорення результатів, коригування та пояснення не правильних відповідей)

Друга гра. На екрані з’являтимуться фрагменти мультфільмів чи кінофільмів, де будуть порушуватися права персонажів. Ви повинні за допомогою піднятої руки проаналізувати, які права було порушено. Можете користуватися пам’ятками, які я вам роздала. 

(проведення гри)

  1. Підсумок заходу, формулювання висновків.

Ви всі великі молоці. Я вами пишаюсь.

А на завершення нашого уроку, хотілось щоб кожний тут присутній зробив свій висновок, щодо вивченого матеріалу. (що ви нового для себе відкрили, що нового дізналися, що будете використовувати в повсякденному житті, що ви уже раніше знали).

Я вам хочу сказати, що ніколи не можна порушувати права інших і не допускати порушення ваших прав. І завжди виконувати обов’язки.

Дякую Вам, за увагу! До зустрічі на наступних уроках.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Belokonenko Dasha
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку