ЗАКЛЮЧНИЙ УРОК СЕМЕСТРУ «МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП»

Про матеріал
Мета уроку : Навчальна: підбити підсумки семестру, узагальнити знання, уміння та навички учнів, здобуті упродовж семестру; Розвивальна: розвивати співацькі здібності учнів, уміння знаходити причинно-наслідкові зв'язки, творчі якості особистості; Виховна: стимулювати прагнення учнів досягти найкращого результату, прищеплювати вміння злагоджено працювати в команді, зацікавленість творами музичного мистецтва, класичною та народною музичною спадщиною.
Перегляд файлу

УРОК № 16 ЗАКЛЮЧНИЙ УРОК СЕМЕСТРУ

 «МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП»

 

Мета уроку :

Навчальна: підбити підсумки семестру, узагальнити знання, уміння та навички учнів, здобуті упродовж семестру;

Розвивальна: розвивати співацькі здібності учнів, уміння знаходити причинно-наслідкові зв'язки, творчі якості особистості;

Виховна: стимулювати прагнення учнів досягти найкращого результату, прищеплювати вміння злагоджено працювати в команді, зацікавленість творами музичного мистецтва, класичною та народною музичною спадщиною.

Музичний матеріал: твори, які слухали впродовж семестру, пісні, які вивчали впродовж семестру.

Наочні посібники: нотки, криптограма, картки.

Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід («Крилаті каруселі» Є. Крилатова).

1. ВСТУПНА ЧАСТИНА Організаційний момент Повідомлення теми, мети, завдань уроку (теми семестру та уроку написані на дошці)

Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні в нас заключний урок семестру, який ми проведемо у вигляді гри, що має назву «Музичний калейдоскоп». Під час її проведення ви продемонструєте свої знання, уміння та навички в музичній галузі, що сформувалися у вас упродовж семестру. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете нотки. Яка команда назбирає більше ноток — та й перемогла у змаганні.

Клас об'єднується у 2 команди, у кожній обирається капітан.

2. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Гра «Музичний калейдоскоп»

Завдання № 1 «Біографічне лото»

На окремих картонних картках записані фрагменти біографій композиторів, відомих музикантів, тобто фактичний матеріал, який учні засвоювали впродовж семестру. На одній картці подано прізвище, на другій — ім'я, на третій — країну, далі — твори, написані композитором, та додаткову інформацію про автора або його твори.

Завдання: обрати із загальної кількості карток ті, які стосуються певного композитора, та скласти із цих карток його біографію.

Одна правильна добірка карток дорівнює 1 нотці. Отже, разом команда може отримати 6 ноток = 3 бали.

Методичний коментар. У наведених далі таблицях подано пра-вильну відповідність карток одна щодо одної. Учні отримують картки впереміш.

Завдання для першої команди

Ім'я

Прізвище

Країна

Твір

Додаткова інформація

Жак

Брель

Франція

«Вальс»

Шансоньє

Ґеорг Фрідріх

Гендель

Німеччина

«Самсон»

Сучасник Й. С. Баха

Володимир

Івасюк

Україна

«Червона рута»

Один із заснов­ників естрадної української пісні

Володимир

Висоцький

Росія

«Пісня про добро та зло»

Актор, бард, композитор

Джоаккіно

Россіні

Італія

«Севільський цирульник»

Перлина італійської опери

Геннадій

Гладков

Росія

«Бременські музиканти»

Мюзикл, мультфільм

Завдання для другої команди:

Ім'я

Прізвище

Країна

Твір

Додаткова інформація

Франц

Шуберт

Австрія

«Серенада»

Романтик, автор понад 600 пісень

Раймонд

Паулс

Латвія

«Кашалотик»

«Маестро» латиської естради

Вольфґанґ

Моцарт

Австрія

«Dies ігае»

«Реквієм»

Дмитро

Бортнян­ський

Україна

Хоровий концерт № 5

Майстер духовної музики

Модест

Мусорг- ський

Росія

«Дитяча»

Композитор- новатор, автор оперних шедеврів, дитячої музики

Леся

Дичко

Україна

Кантата «Чотири пори року»

Сучасний майстер хорових творів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання № 2 «Хто більше?»

Змагання для капітанів команд. Лунає музика. Слухаючи музичний твір, учні добирають епітети для словесного опису характеру мелодії, ритму, почуттів і по черзі починають обмінюватися дібраними прикметниками. Виграє той, хто назве останнє слово. Він отримує 2 нотки = 1 бал.

Завдання № 3 «Любимо співати»

Команди по черзі починають співати пісні. За сигналом учителя друга команда має доспівати пісню, розпочату першою командою. Хто краще знає текст (1 нотка), мелодію (1 нотка) та виразніше її виконує (1 нотка) — отримує 3 нотки =1,5 балів.

Завдання № 4 «Змагання музикознавців»

Кожна команда має підготувати запитання іншій команді. Якщо команда не може відповісти на поставлене запитання, відповідає та команда, яка його поставила. Кожна правильна відповідь — 2 нотки, за доповнення — 1 нотка. Отже, разом команда може отримати 3 нотки = 1,5 балів.

Завдання № 5 «Упізнай мелодію»

Упізнати музику твору, який звучить. Кожна правильна відповідь — 3 нотки, за доповнення — 3 нотки. Отже, загалом команда може отримали 6 ноток = 3 бали.

Завдання № б «Євробачення»

У кожній команді обирають солістів, які мають виконати найулюбленішу пісню. Решта учасників — підспівують. За найкраще виконання команда отримує 4 нотки = 2 бали.

3. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. Підбиття підсумків уроку

Підбиваються підсумки гри (максимальна кількість набраних ноток дорівнює 24, отже — 12 балам), нагороджуються переможці.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

  • «Сьогодні на уроці я із задоволенням...»;
  • «Мені сподобалося...»;
  • «Уроки музичного мистецтва для мене — це...».

Учні виконують улюблені пісні на власний вибір.

4. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Випереджальне індивідуальне завдання: підготувати доповіді за темами «Біографія Й. С. Баха», «Творчість Й. С. Баха», «Найулюбленіший музичний інструмент Й. С. Баха».

Учні виходять із класу під музичний супровід («Крилаті каруселі» Є. Крилатова).

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Савенко Артем
Додано
29 березня 2020
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку