Закріплення віднімання двоцифрових чисел. Розв'язування складених задач за коротким записом

Про матеріал
Мета уроку: вдосконалювати обчислювальні навички учнів, уміння порівнювати числа,складати задачі за коротким записом; розвивати уважність, спостережливість, пізнавальні інтереси; виховувати повагу до уроків математики, почуття взаємодопомоги, відповідальності.
Перегляд файлу

Тема: « Закріплення віднімання двоцифрових чисел. Розв'язування складених задач за коротким записом.»

 

Мета: вдосконалювати обчислювальні навички учнів, уміння порівнювати числа,складати задачі за коротким записом; розвивати уважність, спостережливість, пізнавальні інтереси; виховувати повагу до уроків математики, почуття взаємодопомоги, відповідальності.

 

Обладнання: предметні малюнки, лічильний матеріал, записи на дошці, відеоматеріали,комп’ютер, зошити.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

 

Хід уроку

І Мотивація навчальної діяльності учнів.

1) Організаційний момент.

-Діти, коли я йшла до вас на урок, то мене зустрів листоноша і передав такого незвичайного листа :

Дорогі друзі!

 Пишуть вам листа учні Лісової школи! Так-так! Звірята теж хочуть все знати і все уміти, тому  і ходять до школи. Особливо нам подобаються уроки математики. Білочка, наприклад, вчиться рахувати свої грибочки, зайчатко –морквинки , синичка - зернятка. Всі звірі – дуже старанні учні. І хочуть дізнатися, а чи полюбляєте ви уроки математики, чи старанно працюєте, тому і підготували для вас сьогодні багато цікавих завдань.

2) Повідомлення мети уроку.

-Отже, сьогодні на уроці ми вправлятимемося у відніманні двоцифрових чисел, у порівнянні чисел та у розв’язуванні складених задач і покажемо, як добре ми вміємо працювати.

 

А я прошу вас на уроці-

Не просто слухати,а чути;

Не просто дивитися, а бачити;

Не просто відповідати, а міркувати;

Плідно і дружно працювати.

 

-А працювати у нас будуть 2 команди, і подивимося, яка з команд виявиться сьогодні найкращою. За кожну правильну відповідь члени команд отримуватимуть смайлики, які слід наклеювати на фліпчарт, а в кінці уроку підрахуємо їх і визначимо переможців.

 

 

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

 

1) Перевірка домашнього завдання.

-№ 334

-Що таке кругові приклади?

( На дошці розміщено малюнки зі звірятами, кожне з яких тримає число-відповідь. Учні  зачитють приклади, і виставляють у рядок відповіді до них.

(67, 89, 46, 38, 47, 39, 23, 73 )

-Яку задачу ви склали? (№ 335).Які результати отримали?

 

2) Гра «Жива лічба»

Кожен учень має картку з числом. По команді «Числа, станьте у порядку зростання », учні стають у шеренгу.

  • Прочитайте рядок отриманих чисел (20, 26, 32,38,44,50).
  • Назвіть найбільше число.
  • Назвіть найменше число.
  • Установіть закономірність між числами. ( Збільшення на 6)
  •  

3) Гра «Засели будиночки»

- Слід  допомогти звірятам знайти номер своєї квартири у будиночку. Номери будуть більші на 8 за сусідні, та менші на 21 за сусідні.

+8

 

 

+8

 

 

-21

 

 

-21

 

13

 

 

67

 

 

23

 

 

79

 

24

 

 

38

 

 

25

 

 

84

 

55

 

 

89

 

 

36

 

 

91

 

 

4) Порівняння чисел. Гра «Встав знак»

40-5…35

50-2…49

90-8…81

40-8…31

 

5) Хвилинка каліграфії

-Установіть закономірність і запишіть числа,вставляючи пропущені.

75, 70, 65,…, …, … .

 

6)Фізхвилинка.

 

7) Робота в  групах

 -Розставте дужки так,щоб утворились істинні рівності.( Кожна група отримує по 1 прикладу із завдання № 337).Запис прикладів у зошитах.

 

8)Робота з підручником. Складання і розв’язування задачі за коротким записом (за № 340 (1)).

-Які основні слова задачі?

-Які числові дані використано?

-Про що може йтися мова у такій задачі? Учні складають (за допомогою вчителя) свої варіанти задачі.

( На фабриці було 53 м тканини. До обіду використали 5 м тканини, а після обіду - ще 4 м. Скільки тканини залишилося на фабриці?)

-Чи знаємо ми скільки тканини використано? Як це знайти?

-Знаючи скільки тканини використано,і скільки тканини було на фабриці, як можемо знайти відповідь на запитання задачі?

-Запис розв’язання задачі на дошці і у зошитах.

 

9) Фізхвилинка для рук і очей.

 

 10) Перегляд відео про тварин (Топ 10 найшвидших тварин планети)

https://www.youtube.com/watch?v=_etsCxZgwyE

11)Робота в групах. Розв'язування прикладів на планшетках ( за № 338)

 

12) Завдання з логічним навантаженням.

 

  • Які геометричні фігури зображено на малюнку?

 

ІІІ  Підсумок уроку.

 

Гра «Мікрофон»

-Які види робіт виконували на уроці? (Віднімали двоцифрові числа, порівнювали їх, розв’язували складені задачі)

-Які числа називають двоцифровими? ( У записі яких використовують 2 цифри)

-Скільки хвилин міститься у годині?

-Скільки годин міститься у добі?

-Визначення команди ( групи), яка набрала найбільшу кількість зірочок на уроці.

- На ваших партах лежать смайлики. Якщо вам сподобалася ваша робота на уроці, то намалюйте смайликам посмішку.Покажіть свої смайлики.

 

ІV Домашнє завдання ( № 341, 342, с.62)

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку