Тема: « Закріплення віднімання двоцифрових чисел. Розв'язування складених задач за коротким записом.»
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички учнів, уміння порівнювати числа,складати задачі за коротким записом; розвивати уважність, спостережливість, пізнавальні інтереси; виховувати повагу до уроків математики, почуття взаємодопомоги, відповідальності.
Обладнання: предметні малюнки, лічильний матеріал, записи на дошці, відеоматеріали,комп’ютер, зошити.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Хід уроку
І Мотивація навчальної діяльності учнів.
1) Організаційний момент.
-Діти, коли я йшла до вас на урок, то мене зустрів листоноша і передав такого незвичайного листа :
Дорогі друзі!
Пишуть вам листа учні Лісової школи! Так-так! Звірята теж хочуть все знати і все уміти, тому і ходять до школи. Особливо нам подобаються уроки математики. Білочка, наприклад, вчиться рахувати свої грибочки, зайчатко –морквинки , синичка - зернятка. Всі звірі – дуже старанні учні. І хочуть дізнатися, а чи полюбляєте ви уроки математики, чи старанно працюєте, тому і підготували для вас сьогодні багато цікавих завдань.
2) Повідомлення мети уроку.
-Отже, сьогодні на уроці ми вправлятимемося у відніманні двоцифрових чисел, у порівнянні чисел та у розв’язуванні складених задач і покажемо, як добре ми вміємо працювати.
А я прошу вас на уроці-
Не просто слухати,а чути;
Не просто дивитися, а бачити;
Не просто відповідати, а міркувати;
Плідно і дружно працювати.
-А працювати у нас будуть 2 команди, і подивимося, яка з команд виявиться сьогодні найкращою. За кожну правильну відповідь члени команд отримуватимуть смайлики, які слід наклеювати на фліпчарт, а в кінці уроку підрахуємо їх і визначимо переможців.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів.
1) Перевірка домашнього завдання.
-№ 334
-Що таке кругові приклади?
( На дошці розміщено малюнки зі звірятами, кожне з яких тримає число-відповідь. Учні зачитють приклади, і виставляють у рядок відповіді до них.
(67, 89, 46, 38, 47, 39, 23, 73 )
-Яку задачу ви склали? (№ 335).Які результати отримали?
2) Гра «Жива лічба»
Кожен учень має картку з числом. По команді «Числа, станьте у порядку зростання », учні стають у шеренгу.
3) Гра «Засели будиночки»
- Слід допомогти звірятам знайти номер своєї квартири у будиночку. Номери будуть більші на 8 за сусідні, та менші на 21 за сусідні.
+8 |
|
|
+8 |
|
|
-21 |
|
|
-21 |
|
13 |
|
|
67 |
|
|
23 |
|
|
79 |
|
24 |
|
|
38 |
|
|
25 |
|
|
84 |
|
55 |
|
|
89 |
|
|
36 |
|
|
91 |
|
4) Порівняння чисел. Гра «Встав знак»
40-5…35
50-2…49
90-8…81
40-8…31
5) Хвилинка каліграфії
-Установіть закономірність і запишіть числа,вставляючи пропущені.
75, 70, 65,…, …, … .
6)Фізхвилинка.
7) Робота в групах
-Розставте дужки так,щоб утворились істинні рівності.( Кожна група отримує по 1 прикладу із завдання № 337).Запис прикладів у зошитах.
8)Робота з підручником. Складання і розв’язування задачі за коротким записом (за № 340 (1)).
-Які основні слова задачі?
-Які числові дані використано?
-Про що може йтися мова у такій задачі? Учні складають (за допомогою вчителя) свої варіанти задачі.
( На фабриці було 53 м тканини. До обіду використали 5 м тканини, а після обіду - ще 4 м. Скільки тканини залишилося на фабриці?)
-Чи знаємо ми скільки тканини використано? Як це знайти?
-Знаючи скільки тканини використано,і скільки тканини було на фабриці, як можемо знайти відповідь на запитання задачі?
-Запис розв’язання задачі на дошці і у зошитах.
9) Фізхвилинка для рук і очей.
https://www.youtube.com/watch?v=_etsCxZgwyE
11)Робота в групах. Розв'язування прикладів на планшетках ( за № 338)
12) Завдання з логічним навантаженням.
ІІІ Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон»
-Які види робіт виконували на уроці? (Віднімали двоцифрові числа, порівнювали їх, розв’язували складені задачі)
-Які числа називають двоцифровими? ( У записі яких використовують 2 цифри)
-Скільки хвилин міститься у годині?
-Скільки годин міститься у добі?
-Визначення команди ( групи), яка набрала найбільшу кількість зірочок на уроці.
- На ваших партах лежать смайлики. Якщо вам сподобалася ваша робота на уроці, то намалюйте смайликам посмішку.Покажіть свої смайлики.
ІV Домашнє завдання ( № 341, 342, с.62)
1