1
Тема. Закріплення вивчених випадків ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Розв’язування задачі, оберненої до задачі на знаходження суми двох добутків. Розв’язування рівнянь.
Мета. Удосконалювати обчислювальні навички ділення двоцифрового числа на одноцифрове; вміння учнів розв’язувати задачі вивчених типів, навички знаходження невідомих компонентів.
Розвивати увагу, вміння аналізувати, виділяти головне, доводити свою думку.
Формувати вміння ставити перед собою мету та досягати її, розвивати вміння вчитися, формувати мотиваційну, здоров`язберігаючу та соціальну компетентності.
Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров`я та здоровя оточуючих.
Обладнання. Картка досягнень “Мої досягнення”, картки з математичними завданнями, геометричний матеріал.
Тип уроку. Урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
- Діти, давайте закриємо очі і промовимо:
Люблю я свій розум,
Увагу і пам’ять.
Працює мій мозок,
Я працюю старанно.
ІІ. Мотивація.
ІІІ. Повідомлення теми і мети.
*закріпимо різні способи ділення двоцифрового числа на одноцифрове;
*повторимо, як знаходяться різні компоненти математичних дій;
*закріпимо вміння розв’язувати задачі;
“Математику вивчай, про здоров`я своє дбай!”
ІV. Закріплення знань.
- Діти, відкрийте, будь ласка, зошити і запишіть: число, класна робота.
15 3 4 30 8
|
8 склянок рідини потребує організм людини на добу. |
|
75 –пульс здорової людини. |
|
32 кг середня вага 9-річної дитини |
|
5 органів чуття у людини |
|
2 г – норма солі на добу для людини |
|
4 км людина повинна проходити пішки щоденно |
(24+32):4
52:4-3
68:4*1
96:3:4-1
Учитель коментує кожне число.
Щоб посміхнутися, у людини напружуються 20 м’язів обличчя, а щоб хмуритися – 40. Що краще, посміхатися, чи хмуритися? У скільки разів краще? (40:20=2 рази).
Після того, як Оленка стала робити самомасаж тіла кожного дня по 6 хвилин, вона перестала відчувати втому. Скільки часу на тиждень Оленка витрачає на самомасаж? (6*7=42 хвилини).
Тільки Надійка прокидається вранці, вона собі каже: «Я молодець!». Лягає спати вона задоволена собою і каже тіж самі слова. Скільки разів Надійка похвалить себе за місяць квітень?
(1+1)*30= 60(разів)
Хто швидко і правильно виконав завдання, отримує 2 бала.
Фізкультхвилинка.
А зараз запрошую всіх на фізкультхвилинку.
У дитячому таборі лікар дав 18 хлопцям по 5 вітамінних пігулок і 15 дівчаткам по 4 пігулки. Скільки вітамінних пігулок отримали діти від лікаря? |
- Діти, подивіться на дошку і скажіть, який з коротких записів задачі відповідає даній?
- Визначте, будь ласка, тип задачі. (Задача на знаходження суми двох добутків).
У лікаря було 150 вітамінних пігулок. Він роздав 18 хлопцям по 5 пігулок. Інші роздав дівчатам по 4 пігулки кожній. Скільки дівчаток отримали пігулки? |
- А зараз попрацюємо в парах. Кожна пара учнів отримує зелену картку з рівняннями. Кожний швидко розв’язує своє рівняння, а потім, перші пари, знайдуть добуток отриманих коренів рівнянь, другі пари, знайдуть суму, і треті пари – різницю. Сподіваюсь на ваші швидкі і точні результати, успіху!
30:Х=10 |
66:Х=6 |
Добуток
33 см оптимальна відстань між очима та зошитом або книгою під час роботи.
3*Х=75 |
Х*4=60 |
Сума
40 хвилин доросла людина може безперервно читати чи писати, навантажуючи свій зір.
4*Х=92 |
Х*9=72 |
Різниця
За 15 хвилин перерви ваші очі встигнуть відпочити від напруженої роботи.
- Діти, за роботу з рівняннями ви можете отримати 2 бали, якщо завдання було виконано правильно.
- А зараз заплющте очі, вони відпочивають.
- Діти, погляньте, будь ласка, на дошку. Яка фігура на ній зображена? (трикутник)
(Здоровий спосіб життя, гарний настрій).
Підказка вчителя (Позитивне мислення).
- Діти, у вас на картках зображені трикутники різних видів.
І варіант, знайдіть периметр прямокутного трикутника.
ІІ варіант – рівнобедреного трикутника.
- Чому ж дорівнюють периметри трикутників? (95мм, 100 мм)
- До 95-100 років може дожити людина, якщо буде берегти своє здоров`я.
- За роботу над геометричною задачею ви отримуєте 2 бали.
V. Підсумок уроку.
- Прийшов час підвести підсумки.
- Найактивнішими у нас на уроці були ...................., вони отримують від мене бонус - 1 бал.
- Порахуйте свої бали і поставте отриманий бал у картку досягнень.
- Подивіться на свої результати и скажіть, чи досяг кожен з вас тієї мети, що поставив перед собою на початку уроку?
- А я, діти, дуже задоволена вашими досягненнями, дякую вам за те, що підвищили мій настрій. А народна мудрість каже:
Гарний настрій – міцне здоров`я.
- І я вам бажаю гарного настрою, міцного здоров`я, і успіху на контрольній роботі.