Закріплення вивчених випадків ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Розв’язування задачі, оберненої до задачі на знаходження суми двох добутків. Розв’язування рівнянь.

Про матеріал
Мета. Удосконалювати обчислювальні навички ділення двоцифрового числа на одноцифрове; вміння учнів розв’язувати задачі вивчених типів, навички знаходження невідомих компонентів. Розвивати увагу, вміння аналізувати, виділяти головне, доводити свою думку. Формувати вміння ставити перед собою мету та досягати її, розвивати вміння вчитися, формувати мотиваційну, здоров`язберігаючу та соціальну компетентності. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров`я та здоровя оточуючих.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

Тема. Закріплення вивчених випадків ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Розв’язування задачі, оберненої до задачі на знаходження суми двох добутків. Розв’язування рівнянь.

 

 

Мета. Удосконалювати обчислювальні навички ділення двоцифрового числа на одноцифрове; вміння учнів розв’язувати задачі вивчених типів, навички знаходження невідомих компонентів.

Розвивати увагу, вміння аналізувати, виділяти головне,  доводити свою думку.

Формувати вміння ставити перед собою мету та досягати її, розвивати вміння вчитися, формувати мотиваційну, здоров`язберігаючу та соціальну компетентності.

Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров`я та здоровя оточуючих.

 

 

Обладнання. Картка досягнень “Мої досягнення”, картки з математичними завданнями, геометричний матеріал.

 

 

Тип уроку. Урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

- Діти, давайте закриємо очі і промовимо:

Люблю я свій розум,

Увагу і пам’ять.

Працює мій мозок,

Я працюю старанно.

ІІ. Мотивація.

  • Діти, візьміть, будь ласка, картки “Мої досягнення”, подивіться на результати, отримані вами на попередніх уроках і скажіть, чи задоволені ви своїми успіхами? (Відповіді учнів).
  • А що ви готові зробити, щоб досягти успіху сьогодні на уроці? (старанніше працювати, бути уважнішим, більш активним...)
  • А до чого ви прагнете, діти? (покращити свій результат)
  • Я впевнена, що ви обов’язково досягнете успіху, але пам’ятайте, що ваша успішність залежить від вас самих.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети.

  • Сьогодні у нас урок закріплення знань, а слідуючий – контрольна перевірка знань.
  • Погляньте, будь ласка, ще раз на картку “Мої досягнення”, пригадайте над чим працювали на попередніх уроках і давайте вирішимо, над чим будемо працювати сьогодні.

*закріпимо різні способи  ділення двоцифрового числа на одноцифрове;

*повторимо, як знаходяться різні компоненти математичних дій;

*закріпимо вміння розв’язувати задачі;

  • Молодці, ви поставили перед собою чітку і конкретну мету, давайте досягнемо її разом!
  • Діти, а скажіть мені, будь ласка, що найдорожче в житті людини? (Здоров`я).
  • Все, про що ми сьогодні будемо говорити стосується здоров`я, тому вибрала висловлювання для уроку:

 

“Математику вивчай, про здоров`я своє дбай!”

 

  • Що треба робити, щоб зберегти своє здоров`я? (правильно харчуватися, багато рухатися, дотримуватися режиму дня).
  • Я бажаю вам розширити знання про здоров`я!

 

 

 

 

ІV. Закріплення знань.

    - Діти, відкрийте, будь ласка, зошити і запишіть: число, класна робота.

 

  1. Каліграфічна хвилинка.
  1. Запишіть сьогоднішнє число
  2. Який день тижня?
  3. Який зараз місяць від початку року?
  4. Скільки в ньому діб?
  5. Скільки повних місяців залишилося до кінця року?

15   3   4   30   8

 

  1. Усні обчислення.
  • Попереду у нас математичний диктант під назвою “Лікарі вважають”. Результати записуйте в рядок.

 

  1. Яке число треба поділити на 8, щоб отримати 1?

 

8 склянок рідини потребує організм людини на добу.

  1. Яке число треба поділити на 3, щоб отримати 25?

 

75 –пульс здорової людини.

  1. Чому дорівнює половина числа 64.

 

32 кг середня вага 9-річної дитини

  1. Добуток чисел 4 і 10 зменшити в 8 разів.

 

5 органів чуття у людини

  1. Частку чисел 0 і 16 збільшити на 2.

 

2 г – норма солі на добу для людини

  1. Суму чисел 24 і 12 поділити на 9

 

4 км людина повинна проходити пішки щоденно

 

  • Діти, ми продовжуємо на уроці вести самооцінювання. Виконане завдання оцінюємо в 2 бали. Оцініть свої успіхи і поставте бал на полях зошитів.

 

 

 

 

  1. Обчислення виразів.
  • А зараз ми вдосконалимо наші знання у знаходженні значень  числових виразів та складемо режим харчування.
  • Будь ласка, розв’яжіть вирази к коментуванням.

 


(24+32):4

 

52:4-3

 

68:4*1

 

96:3:4-1


  • Назвіть відповіді у порядку зростання.

Учитель коментує кожне число.

  • Діти, а чого не вистачає у режимі харчування? (Вечері). О котрій годині ви вечеряєте?

 

  1. Усне розв’язування задач.
  • А зараз виконаємо тренувальні вправи для мислення. У зошитах записуємо тільки вираз.

 

  Щоб посміхнутися, у людини напружуються 20 м’язів обличчя, а щоб хмуритися – 40. Що краще, посміхатися, чи хмуритися?  У скільки разів краще? (40:20=2 рази).

  Після того, як Оленка стала робити самомасаж тіла кожного дня по 6 хвилин, вона перестала відчувати втому. Скільки часу на тиждень Оленка витрачає на самомасаж? (6*7=42 хвилини).

Тільки Надійка прокидається вранці, вона собі каже: «Я  молодець!». Лягає спати вона задоволена собою і каже тіж самі слова. Скільки разів Надійка похвалить себе за місяць квітень?

      (1+1)*30= 60(разів)

Хто швидко і правильно виконав завдання, отримує 2 бала.

 

    Фізкультхвилинка.

 

А зараз запрошую всіх на фізкультхвилинку.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Колективна задача.
  • Діти, як ви вважаєте, вітаміни якось впливають на здоров`я людини? (Так).
  • Як саме? (Підвищують імунітет).
  • А зараз прийшов час попрацювати над задачею. Візьміть, будь ласка, жовту картку і ознайомтеся зі змістом задачі.

 

У дитячому таборі лікар дав 18 хлопцям по 5 вітамінних пігулок і 15 дівчаткам по 4 пігулки. Скільки вітамінних пігулок отримали діти від лікаря?

 

-  Діти, подивіться на дошку і скажіть, який з коротких записів          задачі відповідає даній?

 -   Визначте, будь ласка, тип задачі. (Задача на знаходження суми двох добутків).

  • Як ви вважаєте, скільки способів розв’язання має ця задача? (Один спосіб.)
  • Розв’яжіть цю задачу виразом, вираз запишіть у зошити.
  • Скільки обернених задач до даної можна скласти? (4 задачі).
  • Складіть обернену задачу до даної, в якій потрібно знайти кількість дівчаток, які отримали вітаміни.
  • Розкажіть зміст нової задачі. (Відповідь учня).

 

У лікаря було 150 вітамінних пігулок. Він роздав 18 хлопцям по 5 пігулок. Інші роздав дівчатам по 4 пігулки кожній. Скільки дівчаток отримали пігулки?

 

  • Запишіть, будь ласка, короткий запис цієї задачі в зошити.
  • Проаналізуємо розв’язання задачі. Почніть аналіз з питання задачі. (Щоб дізнатися, скільки дівчаток отримали пігулки, треба знайти, скільки пігулок залишилося у лікаря після того, як він роздав частину хлопцям. А для цього слід знайти, скільки пігулок роздали хлопцям).
  • Розв’язання задачі запишіть самостійно.
  • ................, прочитай, будь ласка, відповідь задачі.
  • Хто отримав правильну відповідь, отримує 2 бали. Поставте свій бал на полях зошитів.
  • ......................отримують по додатковому балу за аналіз

 

 

 

 

  1. Розв’язування рівнянь.

- А зараз попрацюємо в парах. Кожна пара учнів отримує зелену картку з рівняннями. Кожний швидко розв’язує своє рівняння, а потім, перші пари, знайдуть  добуток отриманих коренів рівнянь, другі пари, знайдуть суму, і треті пари – різницю. Сподіваюсь на ваші швидкі і точні результати, успіху!

 

30:Х=10

66:Х=6

            Добуток            

33 см оптимальна відстань між очима та зошитом або книгою під час роботи.

 

3*Х=75

  Х*4=60

 Сума  

40 хвилин доросла людина може   безперервно читати чи писати, навантажуючи свій зір.

4*Х=92

Х*9=72

 Різниця

За 15 хвилин перерви ваші очі встигнуть відпочити від напруженої роботи.

 

- Діти, за роботу з рівняннями ви можете отримати 2 бали, якщо завдання було виконано правильно.

 

- А зараз заплющте очі, вони відпочивають.

 

  1. Робота з геометричним матеріалом.

- Діти, погляньте, будь ласка, на дошку. Яка фігура на ній зображена? (трикутник)

  • А ви знаєте, що здоров`я людини складається з трьох основних компонентів. Як ви вважаєте, яких саме? Тобто, що відіграє роль  на здоров`ї людини?

 

 (Здоровий спосіб життя, гарний настрій).

Підказка вчителя (Позитивне мислення).

 

 

 

 

 

 

- Діти, у вас на картках зображені трикутники різних видів.

І варіант, знайдіть периметр прямокутного трикутника.

ІІ варіант – рівнобедреного трикутника.

 

- Чому ж дорівнюють периметри трикутників? (95мм, 100 мм)

- До 95-100 років може дожити людина, якщо буде берегти своє здоров`я.

- За роботу над геометричною задачею ви отримуєте 2 бали.

 

V. Підсумок уроку.

- Прийшов час підвести підсумки.

- Найактивнішими у нас на уроці були ...................., вони отримують від мене бонус - 1 бал.

- Порахуйте свої бали і поставте отриманий бал у картку досягнень.

- Подивіться на свої результати и скажіть, чи досяг кожен з вас тієї мети, що поставив перед собою на початку уроку?

- А я, діти,  дуже задоволена вашими досягненнями, дякую вам за те, що підвищили мій настрій. А народна мудрість каже:  

Гарний настрій – міцне здоров`я.

 

- І я вам бажаю гарного настрою, міцного здоров`я, і успіху на контрольній роботі.

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку