Закріплення звукового значеня букви «ж». Опрацювання уривка казки «Лисичка і журавель». Прислів’я.

Про матеріал
Мета розробки - закріпити артикуляцію звуків [ж][ж‘], удосконалювати навичку виразного читаня та звуко-буквенного аналізу слів, розвивати вміння розповідати казку в діалогічній формі, виховувати інтерес до українських народних казок.
Перегляд файлу

Навчання грамоти, 1 клас

 

Тема: Закріплення звукового значеня букви «ж». Опрацювання уривка казки «Лисичка і журавель». Прислів’я.

 

Мета: закріпити артикуляцію звуків [ж][ж‘], удосконалювати навичку виразного читаня та звуко-буквенного аналізу слів, розвивати вміння розповідати казку в діалогічній формі, виховувати інтерес до українських народних казок.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

-         Доброго дня мовим за звичаєм, гарного настрою усім зичу я.

-         Сьогодні ми будемо добрий настрій один одному дарувати й гарні знання здобувати.

 

ІІ. Дихальні вправи

-         З кожним днем все більше ми відчуваємо прихід весни. Давайте зробимо крок вперед і спробуємо вдихнути її перші пахощі.

-         Створимо легенький вітерець для них. (Дмухають)

-         А зима то знову наступила. Холодно квіточкам, холодно й нам. Вправа «Віконечко».

 

 

ІІІ. Мовленнєва розминка

1.      Складова гімнастика

 

 -повільно

 -прискорено

 -швидко

 

 

 

 

Біжать стежини поміж ожини, і вже у Жені ожини жменя.

-         Читаємо повільно, з сумом.

-         А зараз сердито, бо не можемо взяти. (Швидше)

-         Радісно, бо дочекалися літечка, і швидко-швидко ласуємо! (Швидко)

-         Який настрій беремо з собою?

-         А коли весело, то хочеться писати, співати. Спробуємо скласти чистомовку.

Жи-жи-жи –  природу бережи.

Жу-жу-жу –   дерева стережу.

Жі-жі-жі – у лісі є вужі.

Ож-ож-ож – рушаймо в подорож.

-         Які звуки часто звучать в чистомовці?

 

IV. Оголошення теми уроку.

-         Ото ж з веселим настроєм ми рушаємо по стежині і будемо закріплювати звукове значення букви «же», потрапимо в казку. А помічником сьогодні у нас буде

 У воді сидить охоче,

 Та не риба і не рак.

 Вистромля великі очі

 І співає «кум – квак».

     (жаба)

-         А чи можна зараз побачити жабку?

-         Але у нас казковий урок, тому все можливо в казці.

 

V. Актуалізація знань учнів.

-         Який перший звук у слові «жаба»

  1.   Доповніть речення словом, яке б починалося звуком [ж].

-         Під дубом багато стиглих – …

-         У яйці найсмачніший – …

-         У цирку виступає – …

-         У саду зацвіли – …


-         На болоті достигає – …

 

-         Яке з названих слів найкоротше?

-         Найдовше?

-         Змоделюємо слово «журавлина»

Поділіть слово на склади. Скільки складів у слові «журавлина».

Журавлина – цілюща ягода, багата вітаміном С, тому дуже корисно їсти журавлину.

 

VI. Повторення і закріплення вивченого

А з ким дружить наша жабка ви дізнаєтесь, коли зумієте прочитати слова (кажина, жіву, кижу) переставляючи букви.

кажани, вужі, жуки

- А чи можемо ми зустріти їх зараз?

-         Так, вони сплять. Вужі ховаються в землю, в нори; жуки під кору дерев, а от кажани шукають старі будівлі і сплять там ніжками доверху.

-         Ой, хтось уже прокинувся. В казці ж все буває?

 Маю 6 я ніг

 Довгі вуса і батіг.

 Чорне тіло, гарний вус

 Ніби справжній сажотрус.

     (Жук)

Моделюють слово жук.

-         Допоможіть жукові вибрати собі друзів. Серед слів, що принесли жабки, знайдіть слова, у яких така сама звукова модель.

Жук пробудився і нам треба відпочити.

 

Фіз. хвилинка

Діти танцюють разом з лисичкою і птахами.

Доки ми відпочивали, хмарки теж рухалися і розділили слова на частинки. Допоможіть жабкам зібрати слова.

 

 жоржини

 журавель

 кажан

 лисичка

 жито

-         Яке слово зайве?

-         А що ви знаєте про лисичку?

-         В яких казках ви зустрічалися з лисичкою?

-         Ось так, дякуючи своїм хитрощам лисичка прийшла і до нас на урок.

 

VII. Опрацювання уривка казки

Її запросив Журавель. Залишився лише один крок. Відкрийте підручники на с.106. Ви бачите Лисичку і Журавля, але перед нами місточок слів. Повчимося їх читати.

  1.   Словникова робота

смачний

розмазала

поставила

дрібненько

подрузі

  1.   Слухання казки

-         Чому ж розгнівалася Лисичка?

  1.   Мовчазне читання

-         Чи всі слова у прочитаній казці співпадають з тими, що ми слухали?

Горнятко - ? окрошка - ?

  1.   Читання частинами

-         Що запропонувала Лисичка?

-         Яку страву вона зготувала?

-         Чим пригостив Журавель свою куму?

  1.   Продовження казки

- Як закінчилася казка?

-         Чому ж не склалися дружні стосунки між ними?

-         А чи могло б бути інакше? Як?

5а) слухання кінця казки.

  1.   Вибіркове читання.

-         З чого видно, що Лисичка і Журавель були друзями?

-         Як пригощала Лисичка Журавля?

-         Чому лисичка не змогла поласувати стравою, що приготував журавель?

-         А чому ж він так себе повів?

-         А яким же був журавель?

  1.   Характеристика дійових осіб.

 

 

 

Журавель Лисичка

правдивий хитра

чемний облеслива

працьовитий нечесна

чесний жадібна

щедрий зла

добрий невихована

виважений сердита

вихований

- Саме тому Журавель не розгледів справжню вдачу Лисички?

- Яка ж вона була?

  1.   Робота з прислів’ями

с.107 Читають

Прочитайте прислів’я по кольору. Яке з них дуже підходить до нашої казки?

-         Отож треба дуже добре придивитися до тих, з ким ви хочете подружитися і пам’ятати про таке: стався до людей так, як хочеш, щоб ставились до тебе. Пам’ятайте про поради, які ви давали Лисичці і Журавлеві.

VIII. Підсумок уроку

-         Пригадайте, звукове призначення якої букви ми закріплювали?

-         Уривок якої казки опрацьовували?

-         Яке прислів’я варто запам’ятати.

-         А як ви запам’ятали казку ми зараз перевіримо.

(Переказ казки за картинками)

-         Що ж ви порадите Журавлеві?

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку