Залізо. Властивості заліза. Сполуки Феруму.

Про матеріал
Тестові завдання, ланцюжки перетворень, кросворд, загадки, задачі, вікторина, складання кластеру.
Перегляд файлу

Тема: Ферум. Залізо, Фізичні і хімічні властивості. Сполуки Феруму.

Навчальні цілі:

Фахові компетентності:

 

 -Знати про метали побічних підгруп, на прикладі Феруму; положення Феруму в періодичній системі хімічних елементів; залежність будови і властивостей на прикладі сполук Феруму ІІ і Феруму III,застосування заліза та сполук Феруму.

-Уміти зʼясувати позитивний і негативний вплив Феруму та його сполук на здоровʼя людини, проаналізувати вплив на організм, показати важливість хімії як науки у вирішуванні актуальних проблем, що постають перед охороною

здоров'я.

Оволодіти навичками відтворення методики виконання дослідів та пояснення результатів.

Загальні компетентності:

Розвивати комунікативні здібності, аналітичне мислення, уміння швидко приймати рішення, працювати в команді, застосовувати отримані знання на практиці, розвивати дослідницькі навики і уміння, виховувати почуття відповідальності, витримку, терпеливість.

Методи навчання:

Словесні: розповідь- пояснення, бесіда.

Наочні: таблиці: "Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва",

"Ряд активності металів"," Розчинність речовин", колекція " Мінерали", реактиви для лабораторних дослідів.

Практичні: розвʼязування тестів, рівнянь реакцій, задач.

Інтерактивні: використання методу кластерів, хімічний диктант, міні-проект, розвʼязування кросворду, "хрестики- нулики" дидактичні картки,

прийом "три- два- один".

      Хід уроку

1) Актуалізація опорних знань

1) Хімічний диктант. Записати символи хімічних елементів, поділяючи їх на метали і неметали:Na, S, CI, P, Ag,Al, C, Si, Fe, Au, I, K, Ba, H, O, Zn,Na, N.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Фронтальне опитування:

 -Чим відрізняються метали і неметали? ( будова атомів, фізичні і хімічні властивості)

-Що таке амфотерність?

-Що таке алюмотермія?

3) Дидактичні картки:

3.1. Розвʼязати задачу. На тривалентний метал масою 10,8 г. подіяли сульфатною кислотою. Виділився газ обʼємом 13,44 л.(н. у.). Який це метал?

3.2. Якими трьома способами можна добути алюміній хлорид? Напишіть рівняння реакцій.

3.3. Напишіть рівняння реакцій, що відбуваються, між алюмінієм і сполуками:

 

 

 


 

 

 

4) Кросфорд « Метали»

У восьми колах зображені знаки хімічних елементів- металів. Їх треба розташувати по горизонталі, щоб у виділеному стовпчику можна було прочитати назву найпоширенішого металу на Землі. (Дод. 1).

II) Вивчення нового матеріалу

Будемо вивчати елемент, необхідний для всіх живих організмів і без якого неможливо уявити свого життя. Для цього відгадаємо загадку:

Я поширене в природі.

Кожному стаю в пригоді.

Де мене зустріти можна,

З вас, напевне, знає кожен.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Магнетит і гематит,

Лимоніт і сидерит-

Руди ці - матусі рідні,

А татусь - метеорит

Я умію воювати,

Але вмію й будувати

Рейки, кораблі, машини,

Теплоходи і турбіни.

Кров чому у вас червона?

Бо в крові є мої йони.

Вголос мовте для загалу

Назву чорного металу.

                      ( Залізо).

Залізо - назва простої речовини, яку утворює металічний елемент Ферум.

Робота в групах за кластером « Ферум « (Дод. 2).

І гр. Вивчає поширення Феруму в природі і будову його атома.

ІІ гр. Вивчає фізичні і хімічні властивості заліза.

ІII гр..Вивчає взаємодію заліза з кислотами.

IV гр. Вивчає сполуки Феруму II і III/ V гр..Вивчає біологічну роль Феруму і його сполук.

VI гр. Лаборанти (проробляють досліди, записують рівняння реакцій на дошці)

Fe + CuSO =

 FeCl + NaOH =

 FeChz+ NaOH =

III) Закріплення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а) Захист міні- проекту « Роль Феруму в організмі людини».

 б) Здійснити перетворення:

FeCh - Fe(OH), - FeO

Fe

FeCl - Fe(OH), - FezO3

в) Визначте виграшні шляхи на схемах ( Гра « Хрестики - нулики»)

Fe(OH)2 FeSO FeCO, FeS FeCl2 FeO FeO Fe(OH) FesO4

IV) Підсумок. Рефлексія.

Прийом « Три - два - один»

Пригадавши все, що ви вивчили сьогодні на уроці, виконайте ще одне

завдання.

  • В першому рядку аркуша ( виданого) напишіть 3 факти, які були цікаві на уроці;
  • В другому - 2 факти, які були нецікаві
  • В третьому - 1 факт, який би ви хотіли глибше вивчити

V) Д. 3. Вивч. $ 25 (П. Попель ), впр. 195, задача 204 (на надлишок).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
14 листопада
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку