Заняття -тренінг " Психосоціальна підтримка у кризових ситуаціях підлітків "

Про матеріал

З досвіду роботи

Пропоную розробку заняття-тренінга ,спрямованого на надання психосоціальної підтримки дітям ,які опинилися у складних життєвих обставинах та зазнали психотравмівного впливу військових подій на Сході України , з метою створення безпечного емоційного середовища у навчальних закладах

З повагою Павленко І.В.

Перегляд файлу

                                         ЗАНЯТТЯ-ТРЕНІНГ

Тренер

Доброго ранку ,діти!

Ми раді Вас вітати!

А Ви  нас ? (відповіді дітей)

Тренер

- Скажіть ,будь ласка,з чого починається привітання ?(відповіді дітей)

- Так,правильно. Зараз ми будемо з Вами вітатися. Але будемо це робити різними способами. Прошу всіх стати в  коло.

ГРА «ЗДРАСТУЙТЕ!»

Спочатку давайте пожмемо один одному руку. Намагайтеся підійти до кожного.(пожимають руки) 

Добре. А тепер привітаємося носиками. Здивовані? Так вітаються ескімоси,уявляєте ?Давайте ми покажемо. Зрозуміло ? Починаємо (вітаються носиками)

Ви молодці! І наостанок давайте міцно обнімемо один одного(обнімаються) Чудово!!! Ось і привіталися.

ГРА «ІНІЦІАЛИ ЯКОСТІ»

Зараз будемо знайомитись з кожним. Але досить незвичайним чином. Кожен повинен назвати своє ім’я та прізвище ,а також підібрати якості характеру , які  Вам підходять та починаються з тих літер ,що і ваші ініціали.

Наприклад, Петро Антонов – приємний та активний. Зрозуміли? Ну тоді,починаємо!

Ну ось ми кожного з Вас знаємо. Тепер давайте складемо правила нашого тренінгу.

- У нас з  Л.А.  є перше правило – говорити по черзі.

ГРА «СОНЕЧКО»

Проте я думаю, потрібно ще підібрати деякі правила щодо нашої співпраці під час сьогоднішнього заняття. Давайте спробуємо відшукати їх на промінцях.  Із них ми складемо сонечко, яке освітить нам правильний шлях .

 Виберіть промінці із  потрібними  правилами.

( На килимку в центрі кола знаходяться промінці з різними правилами. Діти вибирають ті, які підходять до заняття: не перебивати товариша, не боятись висловлювати свої думки, вислуховувати товариша до кінця, брати активну участь у розмові, бути доброзичливим, поважати думку товариша, говорити коротко. Діти називають по черзі правила, прикріплюючи до дошки промінці у вигляді сонечка.)

-Погляньте, яке яскраве гарне сонечко вийшло. Якщо ви будете дотримуватися  цих правил, що є на його промінчиках, то наше заняття обов’язково буде хорошим і сонячним.

-Скажіть нам ,будь ласка,любі діточки  , що дорожче за золото, сильніше від бурі, міцніше за сталь?  (Дружба)

-Сьогодні наше заняття присвячуємо дружбі: ознайомимось з вимогами до товаришування, спільної гри,праці, навчання; дізнаємось, що означає «бути справжнім другом»

 

-        Які асоціації викликає слово «дружба»? ( роздати листочки + обговорення)

Наприклад: терпіння, ввічливість, сміливість, доброта, чесність.

  • Втомилися ? Давайте трохи відпочинемо. Запрошуємо Вас у коло.

ГРА «БОНЗАЙ»

8 правою та лівою рукою

8 правою та лівою ногою + викинути руку зі словом «БОНЗАЙ»

4,2,1 рази

- Молодці!!!  Гра «ОБІЙМИ»

- Дякуємо Вам. Повертайтеся  на свої місця. Продовжуємо!

 

 

Тренер

 Кожна людина мріє про щиру дружбу. Друг може уважно вислухати, дати пораду, позбавити відчуття самотності. Але іноді надії не виправдовуються. Хтось, кого ми вважали справжнім другом, може зрадити, підвести у важких ситуаціях.

  • Чи знаєте ви “золоте правило” дружби?

 

( СТАВСЯ ДО ІНШИХ ЛЮДЕЙ ТАК, ЯК ТИ ХОЧЕШ,ЩОБ ВОНИ СТАВИЛИСЯ ДО ТЕБЕ)

 

 Робота в парах «А якби вчинили Ви ?»

На початку вправи дітей ділять на пари за назвами фруктів

Тренер 2. Кожна група отримує завдання. Обговоріть та подумайте, як у цій ситуації повів би себе справжній друг, а як “не справжній”.

Ситуації:

1. У тебе зник плейєр, ти випадково побачив його в одного із твоїх друзів.   

2. Ти довідався, що твій друг почав красти.

3. Твій друг  почав зустрічатися з дівчиною (хлопцем),  подобається тобі.

4. Твій друг схопив “1” і підштовхує тебе разом з ним помститися вчительці.

ОБГОВОРЕННЯ.

 

Вправа “ Впізнай друга ”.

Одному учаснику зав’язують очі. По черзі до нього підводять дітей, а він за допомогою рук обмацуючи волосся, одяг, руки повинен дізнатися хто перед ним.

 

- Давайте  трохи відпочинемо.

ВПРАВА «ПІЦА»

 

Робота над прислів’ями. Ділимося за принципом 1-2

Поділити дітей на групи за принципом день – ніч.

На столі – частини прислів’їв. Потрібно з’єднати частини, щоб вийшли прислів’я про дружбу.

І група.

                        Вірний друг – найбільший скарб.

                        Дружба мов дзеркало: розіб’єш  - не склеїш.

                        З ким поведешся, того й наберешся.

                        Дружба – найкраще багатство.

ІІ група.

                        Згода будує, а незгода руйнує.

                        Один за всіх – всі за одного.

                        Як будемо у дружбі жити – нас нікому не зломити.

                        Людина без друзів, як дерево без коріння.

ГРА « ДЕРЕВО»

-        Які якості повинен мати справжній друг?

-        Напишіть на яблучках, по черзі прикріпіть на дерево.

Добре, коли у людини є надійний друг, але пам’ятайте, якщо ви хочете мати надійного, доброго, щирого, чесного друга, то і самі повинні бути такими.

 

Пам’ятайте: з гарним товаришем легше у біді, веселіше в радощах. Будьте завжди ввічливими з товаришем, допомагайте йому, виручайте, коли це потрібно.

ГРА « ПОБАЖАННЯ» (написати побажання у мішочку справжньому другу та обмінятися)

ГРА «ФІНСЬКІ ОЛЕНІ»

Фінські олені ніколи не стоять на місці,вони постійно біжуть.

Колода  праворуч (стрибок) +біжуть

Колода ліворуч (стрибок)+біжуть

Побачили фотографа (ВАУ) +біжуть

Побачили маму (МАМА)+ біжуть

ГРА «ПОДЯКА»

 

 

ДОДАТОК 1.

C:\Users\Irina\Desktop\vtijxtr.jpg

C:\Users\Irina\Desktop\vtijxtr.jpg

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку