Закріпити основні знання правил дорожнього руху, протипожежної безпеки;
вчити учнів правильно реагувати на сигнали світлофора, жести регулювальника;
розвивати увагу, спостережливість;
виховувати обережність, культуру поведінки на вулиці, інтерес до професії водія.
Тема. Це повинен знати кожен
Мета. Закріпити основні знання правил дорожнього руху, протипожежної безпеки;
вчити учнів правильно реагувати на сигнали світлофора, жести
регулювальника;
розвивати увагу, спостережливість;
виховувати обережність, культуру поведінки на вулиці, інтерес до професії
водія.
Кожного ранку, діти, люди поспішають на автобусну зупинку, де їх чекають привітні водії. Професія ця цікава, але разом з тим дуже відповідальна. Водії перевозять багато пасажирів, за життя яких вони відповідають. Впродовж дня вони повинні бути дуже уважними, зосередженими. Пішоходи, дотримуючись правил дорожнього руху, полегшують нелегку працю водія.
Про водіїв складають вірші, співають пісні. Тема нашої бесіди називається «Це повинен знати кожен». А що саме повинен знати кожен, ви дізнаєтесь під час подорожі.
Справа в тому, що я вчора отримала листа від Зайчика. Він нас всіх запрошує до себе на день народження. Я думаю, що ви всі хочете побувати на святі у нашого друга. Спочатку будемо іти пішки, а потім їхати автобусом. Отже ми з вами…
Незнайко. Ой, ледве встиг. Вибачте мені, будь ласка, за запізнення. Добрий день усім! Я чув, що ви збираєтесь до Зайчика на іменини. Я теж хочу з вами поїхати.
Добре, але спочатку скажи, чого ти запізнився?
Незнайко. Потрапив у велике місто,
Я перелякався і пропав…
Не знаю знаків світлофора,
Мало під машину мне попав.
Кругом машини і трамваї,
А тут автобус на путі.
Признаюсь чесно, я не знаю,
Де ж дорогу перейти.
Ви мені допоможіть,
Розкажіть і покажіть.
Ну що ж, діти, допоможемо Незнайкові?
\
Про них ми зараз будемо розповідати.
Щоб не потрапити раптом в буду.
Отже ми з вами підійшли до дороги. Скажіть, з яких часин вона складається? Для кого призначений тротуар, а для кого проїжджа частини?
Ти проходь по тротуару лиш по правій стороні.
Хай вивчають пішоходи цю науку строго.
Знаки розміщені над головою.
Знаки дорожні хай кожен вивчає,
Хай його лихо завжди обминає.
Машини, машини… цілий потік на всю ширину вулиці. А пішоходові потрібно перейти її. Де і як перейти вулицю?
І перш за все уважно на мене подивись.
Трикольорове око я маю недарма.
З малими дітьми в хованки я гратись не люблю.
Тролейбуси, машини біжать туди й сюди.
Одне мені потрібно – це витримка твоя.
Бо жовтий – не зелений: потрапиш під трамвай.
Він колір найдобріший – щасливої путі!
Неуважний пішохід не помітив перехід.
Він мерщій через дорогу –
І пошкодив собі ногу.
Швидко їхало авто, зачепило за пальто,
Потягло його щосили,
Й пішохід враз втратив сили,
Впав невдаха під колеса,
Вмить змінилася адреса.
Не потрапив він до школи,
А відвезли на уколи.
Ногу в гіпс йому взяли, на розтяжку підтягли,
І лежить тепер невдаха
У палаті, оха й аха.
Хто ж у тому, діти, винен,
Що він ледве не загинув?
А зараз ми пограємо в гру «Світлофор»
Щоб дорогу перейти безпечно,
Щоб в путі уникнути нам бід,
Знак знайдемо той, що дужче ґречно
Вкаже пішохідний перехід.
Глянь ліворуч і праворуч
Пильно й неквапливо,
І якщо машин немає – переходь сміливо.
Дітки, я бачу ви добре знаєте правила дорожнього руху. На світлофорі загорілося зелене світло, і ми можемо перейти дорогу. А ось і наш автобус. А де треба обходити трамвай і потяг? А де автобус і тролейбус? Відгадайте загадки.
Він по рейках роз’їжджає, пасажирів він чекає.
Поспішай, не зволікай, щоб устигнуть на …
По рейках хутко мчить машина, тримаючись за проводи.
Не треба зовсім їм бензину, щоб їхати туди-сюди.
Ріжки причепив до дроту:
«Їду, їду на роботу! Їду, їду, не трясу,
Гей, сідайте, підвезу!»
Дві сороки, три ворони посідали у вагони.
Чух, пах! Ту-ту-ту! Їде поїзд по мосту.
Що за диво, диво дивне:
На колесах цей будинок, гумове взуття на нім,
А харчі цього – бензин.
А всередині – малята, і дорослих там багато.
Сідаємо і вирушаємо в дорогу. Дивіться уважно у віконечко. Вам будуть зустрічатись різні дорожні знаки. Ви уважно розгляньте їх і скажіть, що кожний з низ означає.
А зараз попрацюємо з тестами.
1.Як повинні пішоходи йти тротуаром?
а) дотримуватись лівої сторони;
б) дотримуватись правої сторони;
в) йти посередині тротуару.
2. До спецмашин відноситься…
а) автобус;
б) панелевоз;
в) медична допомога.
3. що означає цей знак?
а) медпункт;
б) лікарня;
в) готель.
Незнайко. А я хочу дітям запропонувати кросворд розгадати.
По вертикалі: 1. Підморгне зеленим оком – ми йдемо, підморгне червоним оком – стоїмо. 2. Два брати спереду йдуть, за ними двоє ще женуться. Біжать, ніяк не доженуть. Об землю спересердя б’ються. 3. Я не їм вівса, ні сіна, дайте випити бензину. Усіх коней обжену, кого хоч наздожену.
По горизонталі: 1. Йде з села до села, а з місця не зрушить.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
Наш автобус проїжджає велике місто, у якому багато перехресть. Ми під’їжджаємо до одного з них. Що означають знаки?
В них важлива конче справа. Повсякчас на варті, справа Вздовж доріг вони стоять, Строго вказують, велять. То вони забороняють, То про щось попереджають , Пішоходів інформують, Рухом водіїв керують. Як би раптом їх не стало, Скільки б лиха нас спіткало! Та при будь-якій погоді Нам вони стають в нагоді, Тому, хто пішки йде,
Добрий друг – дорожній знак.
А ось і ліс. Як тут гарно, зелено, чути веселий спів птахів. Мудра сова навчає своїх учнів правил поведінки у лісі. А це зайчикові хатка. Він нас усіх запрошує в гості. Сьогодні в зайця іменини – Веселе гарне свято. І у його домі Гостей буде багато.
Ігор, Саша, Вова, Вітя Люблять грати у футбол. Чи є більша радість в світі, Ніж забити влучно гол? Хай навстріч машини мчаться, Хай на трасі шум і гам, Дуже хочеться погратися На дорозі хлопчакам. Не робіть цього, спиніться, Пригадайте ви закон: Так чинити – не годиться,
Бажаю вам, діти, міцного здоров’я, щоб ніколи не траплялось з вами дорожніх пригод.
|
||||||||