Програмовий зміст: закріпити назви предметів туалету і їх призначення, розвивати мовлення дітей, уміння називати характерні ознаки предмета за допомогою різних аналізаторів (очі, руки, ніс).
При описі предмета використовувати прикметники, прості речення.
Формувати звукову культуру мовлення.
Розвивати пам'ять дітей, вміння згадувати знайомі уривки з казки «Мойдодир». Розвивати слухове увагу, уміння змінювати силу голосу при вимові потішки.
Продовжувати вчити дітей працювати зі схемами.
Виховувати культурно-гігієнічні навички, бажання стежити за собою.
Збагачення словника: запашне, духмяне, нечупара
Активізація словника: шампунь, мило, рушник, грязнуля
Матеріал: предмети туалету, схеми, лялька, розрізні картинки
Попередня робота: читання художньої літератури: «Мойдодир» К.Чуковского, «Що таке добре і що таке погано» В.маяковського, гра «Чудесний мішечок», заучування потішок, щоденне користування предметами туалету.
Мовленнєва розминка:
У ведмедя будинок великий,
А у зайчика маленький.
Наш ведмідь пішов додому,
А за ним і зайченя.
Ми звіряток проводжаємо
Займатися починаємо.
- Хлопці, подивіться, а у нас гості! Хто це? (лялька сидить у візку)
- Привітайтеся з лялькою.
- Вона щось говорить вам (включається грамзапис).
Лялька.
«Я хороша іграшка, буду дівчаткам подружка.
Я можу сидіти в колясці, закривати вмію оченята,
Буду дуже рада я, якщо прийміть мене»
- Що будемо робити, хлопці?
- Тоді запрошуйте її до нас.
Діти сідають на стільці і запрошують ляльку.
- Хочете дізнатися, як звати нашу ляльку? (лялька шепоче на вухо вихователю)
- Вона хоче, щоб дівчинка в червоному платті запитала її про це.
- Лялька Катя дуже любить відгадувати загадки, пограєте з нею?
- А загадки лежать в красивій коробочці (діти шукають коробочку).
- А тепер сідайте зручніше (звертаю увагу на схеми).
- Ці знаки допоможуть нам загадати загадки.
Діти дістають перший предмет-рушник. Розглядають його, чіпають.
- Розкажіть, яке воно і для чого потрібно?
Діти передають рушник один одному і називають слова.
Діти: пухнасте, м'яке, довге, сухе, ніжне, тепле, запашне, їм витираються, приємне.
Звертаємо увагу на схему при скруті. Катя відгадує загадку.
Дістаю другий предмет-гребінець. Діти розглядають її, чіпають.
Діти: довга, пластмасова, легка, з зубцями, є ручка, їй розчісується.
(Катя відгадує)
Дістаю третій предмет-мило.
Діти: запашне, тверде, слизьке, рожеве, піниться, їм намилюють руки.
(Катя відгадує)
- А у вас вдома є ці предмети?
- Де вони зберігаються? Хто ними користується? (відповіді дітей)
- Хлопці, розкажіть Каті для чого потрібні ці предмети? (розповіді дітей)
- Лялька Катя хоче бути такою ж чистою і красивою, як ви, але у неї немає таких предметів. Як бути?
Діти пропонують подарувати їй ці предмети.
- Катя, а тепер діти покажуть тобі, як користуватися цими предметами.
Фізкультхвилинка:
Ввечері та ранком треба умиватися
Білим ніжним милом,
Розтиратися рушником,
Зачесатися гребінцем.
В дзеркало подивитися,
Швидко, правильно одягнутися,
В дитячий сад йти пішки.
- Хлопці, Катя вам принесла пакетик, в якому лежать якісь картинки.
Діти беруть пакет, виймають звідти частини і складають картинку.
- Руки, ноги, голова і плечі
Ось і вийшов чоловічок.
- Хлопці, а він вам подобається? (немає)
- Чому? (брудний)
Разом з дітьми проговорюємо вірш К. Чуковського:
Ах ти, бридкий, ах ти, брудний
Невмитий порося,
Ти чорніше сажотруса,
Помилуйся на себе.
- Хлопці, з якої він казки? (Мойдодир)
- Як його можна назвати? (нечупара, ледар, бруднуля, замазура)
- Хлопці відверніться, а тепер згадайте що він собі забруднив? (діти по пам'яті називають забруднені місця).
Разом з дітьми проговорюємо вірш К. Чуковського:
Рано вранці на світанку
Вмиваються мишенята,
І кошенята, і каченята,
І жучки, і павучки.
Ти один не вмивався
І грязнулею залишився.
- Хлопці, а чому він такий брудний?
- Що ви йому порадите?
Разом з дітьми проговорюємо вірш К. Чуковського:
Треба, треба вмиватися
Ранками і вечорами!
А нечистим сажотрусів,
Сором!
- Хочете навчити його вмиватися?
- А допоможуть вам ці значки.
Діти працюють зі схемами, які позначають порядок вмивання.
Рушник, губка, мило - наші вірні друзі,
Щоб ми були чистими - нам ще потрібна вода.
- Хлопці, покличте водичку!
Діти. (читають потешку)
Знаємо, знаємо - так, так, так,
Де тут ховається вода?
Виходь водиця,
Ми прийшли вмитися
З мийної чути брязкіт посуду.
- Що ви чуєте? (діти відповідають)
- А тепер тихіше покличте водичку (діти знову читають потешку).
З мийної чути шурхотіння паперу.
- Це вода?
- А тепер пошепки покличте водичку.
З мийної чути дзюрчання води.
- Що чуєте? (вода ллється, дзюрчить, тече, біжить)
- Покажіть язичком, як вода ллється (з-з-з).
- Водичка вас почула і запрошує вас помити руки.
Діти проходять до раковин, миють руки.