Конспект заняття для дітей молодшого дошкільного віку з використанням прийомів ейдетики на тему: «Веселі друзі Вінні-Пуха»
Мета: розширювати уявлення, збагачувати враження про предмети, об’єкти природи; вчити дітей передавати емоції та настрій мімікою та рухами; розвивати пам’ять та мислення дітей на основі асоціацій, викликаних звуковими, нюховими, тактильними та предметними асоціаціями; збагачувати словник та розвивати мовлення; викликати у малят добрий, веселий настрій.
Матеріал: ширма для театру, іграшки (Вінні-Пух, П’ятачок, Сова, Кролик), 2 скриньки для фокусів, коробочки з ароматами, тактильні картки, предмети для створення звуків, аудіозапис музики.
Попердня робота: перегляд мультфільму «Вінн-Пух і всі, всі, всі»; бесіда, як живуть дикі тварини в лісі.
Хід заняття
Звучить «циркова» мелодія. Вихователь пропонує дітям переглянути виставу, в якій роль Клоуна бере на себе.
Клоун. У виставі цирковій
Будуть виступати…
Не скажу, а підкажу,
Зможете відгадати?
Завдання. Обстежити тактильні картки, відгадати загадки і дізнатися, хто із звірят буде приймати участь у виставі.
Пух: тактильна картка з хутряним покриттям.
П’ятачок: тактильна картка з шматочками щетинки.
Кролик: тактильна картка з «кролячим» хутром.
Сова: тактильна картка з пір’ям.
Відкривається завіса, але артисти не виступають.
Клоун. Чому сумні артисти? (Відповіді дітей).
Як можна їх розвеселити? (Підвести дітей до висловлення думки щодо гостинців – завдань для артистів).
Гостинці приготуєм,
Над ними почаклуєм,
Артистів почастуєм.
Завдання 1 (для Кролика). Обстежити мішечки з піском, в яких заховані кульки, камінчики, морквинки. Відібрати мішечки з морквою. Покласти до чарівної скриньки Клоуна.
Клоун. Про що ти подумав, доторкнувшись до предмета?
Завдання 2 (для Вінні-Пуха). Використовуючи коробочки з ароматами апельсина, малини, відшукати аромат для ведмедика і покласти коробочку з відповідним ароматом до чарівної скриньки.
Завдання 3 (для П’ятачка). Використовуючи прийом предметних асоціацій, знайти предмет, який асоціюється з каштаном. (Поросятко любить ласувати каштанчиками, але взимку їх не знайти ні на двері, ні під деревом. У Клоуна є чарівна скринька, яка може перетворити схожий предмет на каштан).
Клоун. Про що ви подумали, дивлячись на довгий і гнучкий шнурок, кольорову, кульку, шишку, камінчик…?
Завдання 4 (для Сови). Послухати звуки за ширмою.
- Дзвін монеток;
- шарудіння целофану;
- дзюрчання води;
- «шкряботіння мишки».
Клоун. Про що ви подумали, почувши цей звук?
Предмет, яким відтворено звук, що нагадує «шкряботіння» мишки, кладемо у чарівну скриньку.
Клоун. Час уже відпочивати,
Фокуси розпочинати.
Скриньку із предметами замінити на скриньку із вмістом морквин, каштанів, ягід, мишки.
Пригощаємо артистів.
Фокус з чарівною скринькою для дітей. Снігові сніжки – мандарини.
Клоун. Діти, пропоную зараз трішки відпочити та потанцювати разом з нашими звірятами. (Діти танцюють під веселу пісеньку з мультфільму «Вінні-Пух і всі, всі, всі»).
Клоун. Молодці, гарно танцювали.
(Клоун та діти прощаються з артистами).