ВІДДІЛ ОСВІТИ
МИРНОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДНЗ №8 «Конвалія»
Заняття
для дітей середньої групи за темою:
«Подорож лісом»
Підготувала:
вихователь ДНЗ №8 «Конвалія»
Шилєнок Лілія Василівна
м. Мирноград
2020
Мета: Створювати умови для накопичування позитивних емоцій і почуттів у дітей; розвивати у дітей навички конструктивного спілкування і взаємодії в процесі спільної діяльності з дорослими і однолітками, слухового сприйняття, комунікативних здібностей; сприяти формуванню дружніх взаємовідносин.
Розвивати у дітей вміння висловлювати свою думку в процесі спільної діяльності; активізувати словниковий запас; виховувати у дітей навички уважного слухання співрозмовника, не перебиваючи його.
Збагачувати життєвий досвід дітей за допомогою подорожі; формувати у дітей уявлення про причини і наслідки неправильного поводження у природному довкіллі; розвивати у дітей допитливість і пізнавальну мотивацію, творчу уяву та активність, довільну увагу і пам’ять, слухове сприйняття; формувати вміння орієнтуватися у просторі, розуміти поняття: угорі, внизу, попереду, позаду, за, між, праворуч, ліворуч; систематизувати знання дітей про диких тварин;закріпити знання дітей про геометричні фігури, вправляти в умінні визначати форму предметів на основі порівняння її з геометричними фігурами.
Розвивати у дітей координацію рухів, дрібну моторику рук.
Продовжувати формувати у дітей навички колективної творчості; викликати почуття радості від створеного зображення; виховувати бажання радіти за оточуючих.
- Діти, до нас у групу поштар приніс посилку. Як ви думаєте, хто міг надіслати це нам? Давайте подивимось, що всередині, може тоді дізнаємось від кого вона.
(всередині український віночок зі стрічками)
-Дітки, я здогадалася, цей віночок надіслала дівчинка Ганнуся. А ще вона написала листа, послухайте.
Любі друзі!
Запрошую вас до себе на гостини. Але живу я далеко за лісом. Спочатку треба проїхати поїздом три зупинки, далі пройти через чарівний ліс. На шляху вам траплятимуться несподіванки і пригоди. Але я вірю, що ви їх усі подолаєте.
До зустрічі!
-То що, вирушаємо у подорож?
Але спочатку нам потрібно приготувати подарунок для Ганнусі, адже з порожніми руками ми не можемо іти в гості. Ви пам’ ятаєте який дарунок найдорожчий? Правильно, який зроблено своїми руками. Ганнуся подарувала нам гарний український віночок, а ми зробимо для неї намисто.
(Виготовлення намиста з червоних намистинок).
-Ну що, подарунок для дівчинки у нас є, то ж вирушаємо у подорож. Ще з собою візьмемо кошика.
Спочатку ми їдемо на поїзді три зупинки. (Грають три мелодії)
-От ми і доїхали до лісу. Подивіться, тече струмочок. Який він, широкий чи вузький?
Стрибаємо по камінцях через струмочок по одному.
-А ось і річка. Яка річка, широка чи вузька?
- А це що тут під ногами? (шишки)
-Візьміть по одній шишці. Давайте з ними пограємося трохи.
Візьміть шишку в долоньку і перекладіть в іншу долоню.
- Покатайте шишку між долоньками.
- Стисніть шишку в правій руці, а тепер перекладіть в ліву і стисніть так само.
- А тепер давайте шишки покладемо у кошик, вони нам знадобляться у садочку.
- Діти, а що росте у лісі?
Давайте з вами створимо ліс із різнокольорових геометричних фігур.
Ой, який чудовий ліс! А тепер відчуємо який він.
Психогімнастика (під звуки лісу)
Трава низенька-низенька.
(всі присіли)
Дерева високі-високі.
(руки вгору)
Вітер дерева колише-гойдає,
(оберти навколо себе)
То вліво, то вправо нахиляє
(нахили тулуба вліво-вправо)
То віти донизу опускає.
(руки в сторони і вниз).
-Діти, а хто мешкає в лісі?
(Дикі звірі)
- Як ви вважаєте, чому вони дикі?
- Діти, я пропоную вам пограти, ви згодні? Тоді вставайте в коло.
Один, два, три
Перевтілимось у звірів ми.
Загадування загадок.
- Хто загадку відгадає, той наголівник одягає.
1. Влітку носить сіру шубу,
Взимку – білий кожушок. (заєць)
2. Гострий носик вона має,
Слід рудим хвостом змітає. (Лисиця)
3. Не стрибаю, а літаю-
Хвіст мені допомагає. (Білка)
4. Влітку медом ласував.
Ягоди з кущів зривав.
А як випав білий сніг,
У барлозі спати ліг. (Ведмідь)
5. Сірий, зубатий, по полю гуляє,
Ягнят шукає. (Вовк)
6. Хто це ходить по ліску
У колючім кожушку? (Їжак)
-Діти, погляньте, на кого ми перевтілились?
Мовленнєва гра «Знайомство» (З м ячиком у колі)
-Хто ти?
-Я - білка.
-Де живеш?
- Я живу у дуплі
- Яка ти?
- Я руденька, маленька, спритна, запаслива.
- Хто ти?
- Я Лисиця.
- Де живеш?
- Я живу в лісі, в норі.
- Яка ти?
- Я руда, хижа, хитра.
-Хто ти?
- Я Вовк.
- Де живеш?
- Я живу в лісі, в лігві.
- Який ти?
- Я сірий, злий.
- Хто ти?
- Я Заєць.
- Де живеш?
- Я живу в лісі.
- Який ти?
- Я маленький, взимку біленький, влітку сіренький.
- Тих то?
- Я Ведмідь.
- Де живеш?
- Я живу в лісі.
- Який ти?
- Я великий, сильний.
- Тих то?
- Я Їжак.
- Де живеш?
- Я живу в лісі.
- Який ти?
- Я маленький, колючий, сіренький.
- Ось ми і познайомились з вами. А тепер, звірятка, розкажіть чим ви харчуєтеся?
Дидактична гра «Хто що їсть»
(на столі розкладені шишки, горішки, гриби, мед, цукерки, бублики…)
- Оберіть для себе корм.
- Хто ти? Який корм ти обрала?
- Я – Білка. Я їм шишки, горішки, гриби.
- Я Лисиця. Я їм мишей, пташок, зайчиків.
- Я Заєць. Я їм рослини, травичку, картоплю, буряк, ягоди.
- Я Їжак. Я люблю їсти молочко, мишей, комах, ягоди, гриби, жолуді, равликів, ящірок, черв’ ячків, гусінь, змійок.
- Я Ведмідь. Я люблю рибу, мед, ягоди, жолуді, горіхи, коріння.
- Я Вовк. Я люблю рибу, пташок, жаб, гусей, качок, можу загризти дикого кабана, оленя, лося.
- Молодці. А тепер перевтілимося з звіряток на діточок. Ставайте в коло.
1,2, 3 перевтілимося у діток ми.
- Час далі рушати. Наш шлях лежить через болото. Пробиратися через болото будемо по слідах . Діти, а ви пам’ ятаєте в чому небезпека на болоті?
(Соціально-орієнтовна гра «Через болото»)
-Діти, подивіться яка гарна квітуча галявина.
Скільки червоних квіточок? (5)
А жовтих? (4)
- Яких більше?
- На скільки?
- А скільки метеликів?
Три метелики літають
І на квіточки сідають.
Прилетів ось ще один,
Сів на квіточку і він.
Полічимо швидше всіх
Цих метеликів прудких.
- Вирушаємо далі (по стежинці)
- Погляньте, яке маленьке лісове озерце. А в ньому рибки плавають. Давайте наловимо рибки.
Гра «Рибалка»
(Вихователь роздає дітям картки з цифрами, пропонує взяти відповідну кількість паперових квітів і опустити їх у водичку)
Гра «Комарі»
Ганнуся. – Доброго дня.
Ганнуся. – Дякую вам.
(Діти дарують подарунок)
Ганнуся. – Діти, а що вам нагадують червоні намистинки?
Без верби і калини нема України.
Який кущ, така й калина,
Яка мати, така й дитина.
Любуйтеся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте.
Дівчина, як у лузі калина.
У лузі калина з квіточками, неначе мати з діточками.
Оленка. – А давайте заведемо хоровод «Калина».
(Діти стають у коло)
Ой, на горі калина, (тричі плеснути в долоні)
Під горою малина, (тричі по колінках)
Ой, так, на горі калина, ( тупнути однією ногою тричі)
Ой, так, під горою малина. (тупнути другою ногою)
Там зійшлася дітвора, (уперед чотири кроки, зменшуючи коло)
Танцювати почала, ( назад 4 кроки, збільшуючи коло)
Ой так, там зійшлася дітвора, (тупнути ногою тричі)
Ой так, танцювати почала. (другою ногою)
Ганнуся. – Зачекайте, я вас хочу пригостити цукерочками.