Заняття для дітей середнього дошкільного віку

Про матеріал
Заняття "Знавці транспорту" Навчальна: розширювати знання про наземний, повітряний та водний транспорт; розпізнавати транспорт за призначенням (легковий, вантажний), середовищем пересування. Удосконалювати правильну вимову звуків (ж, ш, ч, р). Збагачувати словник дітей назвами видів транспорту та професій людей, що керують транспортом: водій, пілот, капітан; розширювати пізнавальні можливості дітей у набутті знань про матеріали та властивості предметів. Закріплювати знання дітей про роботу світлофора, формувати вміння правильно переходити вулицю. Вдосконалювати навички наклеювання предметів, що складаються з окремих частин (автомобіль). Викликати зацікавленість дітей за допомогою художніх творів. Розвиваюча: розвивати увагу, спостережливість, пізнавальну активність та дрібну моторику пальців та кисті рук. Виховна: виховувати інтерес до професій людей які керують транспортом (корабель, машина, літак).
Перегляд файлу

Тип заняття:

Інтегроване заняття (ознайомлення з соціумом + аплікація) з пріоритетом мовленнєвих завдань.

Вихователь:

Яна Сизова

Орієнтири складової:

За складовою «Фахівець»

Група:

Середній дошкільний вік

Тема заняття:

«Знавці транспорту»

Мета:

Навчальна:

розширювати знання про наземний, повітряний та водний транспорт; розпізнавати  транспорт за призначенням (легковий, вантажний), середовищем пересування. Удосконалювати правильну вимову звуків (ж, ш, ч, р). Збагачувати словник дітей назвами видів транспорту та професій людей, що керують транспортом: водій, пілот, капітан; розширювати пізнавальні можливості дітей у набутті знань про матеріали та властивості предметів. Закріплювати знання дітей про роботу світлофора, формувати вміння правильно переходити вулицю. Вдосконалювати навички наклеювання предметів, що складаються з окремих частин (автомобіль). Викликати зацікавленість дітей за допомогою художніх творів.

Розвиваюча:

розвивати увагу, спостережливість, пізнавальну активність та дрібну моторику пальців та кисті рук.

Виховна:

виховувати інтерес до професій людей які керують транспортом (корабель, машина, літак).

Обладнання:

Демонстраційний матеріал:

Картинки з зображеннями  транспорту.

Роздатковий матеріал:

Робочі зошити, олівці.

Розрізані картинки із зображенням транспорту для  групової аплікації «Види транспорту», клей, серветки, ватман, фарби гуашеві, пензлики, стаканчики.

Використані джерела інформації:

 

vseosvita.ua/library/znavci-transportu-zanatta-z-oznajomlenna-z-dovkillam-z-prioritetom-movlennevih-zavdan-z-ditmi-serednoi-grupi-92742.html.

 

Хід заняття:

Організаційна частина:

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Сіли- встали, сіли – встали,

Бачте як розвеселяли.

Нумо дружно, нумо всі,

Звеселяємось усі.

Вихователь:

Стукотить, торохтить по вулиці: 
Хома їде на курочці,
Тимішка на кішці 
По кривій доріжці.
-  Куди, Хома, їдеш? 
Куди поганяєш?
-  Їду сіно косити.
-  Навіщо тобі сіно?
-  Корівок кормити.
-  Навіщо тобі корівки?
-  Молоко доїти.
-  Навіщо тобі молоко?
-  Діток годувати.

Вихователь:

Сподобався вам вірш? А скажіть, чи можна їздити на курці чи на кішці? А чому? (відповіді дітей).

Вихователь:

Діти, сьогодні ми з вами будемо говорити про транспорт. Розглядати, малювати та створювати самостійно плакат з усіма видами транспорту, які будемо вивчати.

Дидактична гра «Їде, пливе, літає»

Хід гри: вихователь показує діткам картинки із зображеннями видів транспорту (повітряний, водний, наземний) діти уважно розглядають та відповідають по черзі.

-         Що за транспорт? (назвати його).

-         Який він? (повітряний, водний, наземний).

-         Хто керує цим транспортом? (діти розмірковують)

Вихователь:

Молодці діти! З цим завданням ви справилися. Давайте з вами ще поговоримо про транспорт та вияснимо, хто ж керує транспортом у повітрі, в морі, а хто ж на дорозі.

  Вихователь:

Перед вами лежать зошити. Подивіться уважно, що саме зображено на малюнку? (який транспорт та які професії людей ми там можемо побачити).

Завдання: з’єднати професію з видом транспорту

(Машина – водій, літак – пілот, корабель – капітан).

Мовленнєва вправа «Хто чим керує» (продовж речення)

Хід вправи: Діти  виходять та сідають на килимочку в коло. Вихователь по черзі передає по колу м’ячик та запитує:

Водій керує (чим?)… (автомобілем, вантажівкою, автобусом); 
машиніст керує… (поїздом); 
пілот керує… (літаком); 
мотоцикліст керує… (мотоциклом); 
капітан керує… (кораблем); 
тракторист керує… (трактором);

велосипедист керує… (велосипедом).

Вихователь:

Молодці.  Зараз ми з вами трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка:

- Сіли ми в автомобіль: дир.-дир, дир-дир.

 А тепер в тролейбус сіли і тихенько покотили: ш-ш-ш-ш-ш.

 У літак швиденько сіли і одразу полетіли: ж-ж-ж-ж-ж.

 Ось на потязі я мчу: чух-чух-чух-чух.

 Любимо ми мандрувати, але час нам працювати.

 Мовленнєва вправа «Що із чого?» 
(з м’ячиком)

 Хід вправи: Вихователь передає м’ячик по колу, пропонує дітям по черзі завершити речення:

 Машина з металу – металева машина.

 Літак з паперу – паперовий літак.

 Човник з пластиліну – пластиліновий човник.

 Потяг з картону – картонний потяг.

 Ракета зі снігу – снігова ракета.

 Вантажівка з дерева – дерев’яна вантажівка.

 Фургон з брезенту – брезентовий фургон.

 Сидіння зі шкіри – шкіряне сидіння.

 Колесо з гуми – гумове колесо.

 Рейки з заліза – залізні рейки.

 Сидіння з хутра – хутряне сидіння.

Вихователь:

Я для вас приготувала сьогодні ще одне цікаве завдання, яке придумала не сама – мені допоміг наш світлофор. Послухаємо завдання? Виконаємо його?

 

Вихователь зачитує дітям розповідь

Вихователь:

В одному місті жили автомобілі. Вони їздили по вулицях, возили людей, вантажі, дотримувались правил дорожнього руху. Одного разу на місто налетів сильний злий вітер. Він подув так сильно, що у автомобілів розбивалося скло, відлітали колеса, кабіни, кузов. Це все побачив добрий чоловік, він зібрав всі автомобілі і приніс до нас, щоб ми полагодили їх. Вони лежать у коробці.

Вихователь:

- Давайте полагодимо автомобілі?

(Діти збирають автомобілі приклеюють колеса, кермо, і оживляють їх)

Підсумок:

-  А на чому їздять люди?

- Давайте пригадаємо, який транспорт ви бачили на вулицях нашого міста, та про який транспорт ми сьогодні з вами говорили? 
- Яких автомобілів більше в нашому місті? Чому?   
- Які автомобілі перевозять людей? (легкові) 
- Які перевозять вантажі? (вантажні) Чим вони відрізняються? Чим схожі? 

- Чим корисний транспорт? Чим шкідливий транспорт?

 - Діти, хто керує транспортом?

- Як називається транспорт який ходить по морю?

- Який транспорт літає в небі?(Відповіді дітей)

Аплікація:

Діти створюють разом з вихователем картину «Транспорт в моєму місті».

Вихователь:

Діти, ви сьогодні гарно попрацювали, дізналися багато цікавого та корисного, нового та повчального.

 

(Вихователь з дітьми розміщує колективну  роботу
у груповій кімнаті)

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку