ЕКОЛОГІЧНИЙ РОЗВИТОК : ДЕ ЖИВУТЬ ХМАРИНКИ ?
Програмовий зміст: закріплювати і розширювати знання дітей про те, як утворюються хмари, дослідницьким шляхом (вода випаровується з поверхні водойм, перетворюючись на легку пару, підіймається вгору, там охолоджується, згущається і утворює хмари); формувати уявлення про те, що хмари бувають різні(шаруваті, перисті, купчасті), за появою хмар можна визначати погоду; викликати інтерес до навколишнього, допитливість у пізнанні природи: виховувати спостережливість; закріплювати навички обривної аплікації, учити орієнтуватися у просторі, виховувати охайність під час роботи з клеєм, вчити орієнтуватися у просторі; розвивати здатність слухати рекомендації дорослого, виховувати інтерес до занять аплікацією.
Матеріал: чайник з гарячою водою, люстерка, схеми із зображенням різних хмар: перистих, шаруватих, купчастих; вірші, загадка; картон, папір, клей, серветки, клейонки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
ПСИХОГІМНАСТИКА
По небу пливли хмари,
А ми на них дивились.
І дві схожі хмарини
Ми так і не знайшли.
Вдивляючись угору,
Ми мружили очі.
А що я побачила, то вам
Все розкажу зараз.
Діти сідають за столи.
Дітям пропонується відгадати загадку:
Без крил літає.
Ніхто її не б’є.
А вона плаче.( Хмаринка)
Дві хмароньки зустрілися
Удосвіта колись,
Зустрілися, спізнилися,
За рученьки взялись.
Хотілось їм зостатися,
У кіпі бути вік.
А вітер злий сміявся вже
Десь збоку біля них.
І стали тихо плакати
Дві хмароньки ясні,
І сльози їхні падали,
Сріблясті і ясні.
ДОСЛІД
водойма, у якій живуть краплинки води. Сонце зігріває поверхню водойми, і частина краплинок перетворюється на прозору, легку пару. Разом з повітрям пара підіймається вгору. А високо над землею повітря набагато холодніше. Отож пара охолоджується і згущається. Утворюються краплинки води, які в хмарках пливуть по небу. Коли їх збирається багато, то йде дощ.
Вихователь відкриває чайник і діти спостерігають, як із чайника виходить пара і піднімається вгору.
Вихователь підносить люстерко до чайника.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Діти виконують рухи за змістом вірша.
Нумо, діти, встанемо,
У віконце глянемо.
В небі хмароньки біленькі.
Ось поставим руки в боки
Й пострибаємо навскоки.
Вліво, вправо нахиліться
І навшпиньки підніміться.
Руки вгору, руки вниз,
Кругом себе повернись.
Крок вперед зроби швиденько
І на стільчик сядь тихенько.
Перисті, або як їх ще називають пір’ясті, складаються з кришталиків льоду і мають вигляд білого пір’я. Вони напівпрозорі і не закривають ні сонце, ні місяць, ні зорі.
купками. З таких хмар улітку випадають зливові, короткочасні дощі, а взимку – лапатий сніг. Знайдіть малюнок, на якому зображено купчасті хмари.
мрячку, затяжну мжичку, а взимку - сніг з дрібних крупинок. Знайдіть малюнок, на якому зображено шаруваті хмари.
можна визначити погоду.
Хмара йшла на іменини
До сестрички, до хмарини.
В подарунок дощ несла
Й ненароком розлила.
Г. Чубач
Пальчикова гімнастика
-А зараз давайте зробимо невеличку обривну аплікацію, вона буде нам нагадувати про сьогоднішнє заняття. У кожного на столі є картон, підготовлені обривки паперу, клей з пензликом. Наносимо клей на картон у формі хмаринки і починаємо наклеювати шматочки паперу.
САМОСТІЙНА РОБОТА ДІТЕЙ
ПІДСУМКИ ЗАНЯТТЯ