Заняття для дітей старшої групи "Де живуть хмаринки"

Про матеріал
В занятті закріплюються і розширюються знання дітей про те, як утворюються хмари, формуються уявлення про види хмар.
Перегляд файлу

        ЕКОЛОГІЧНИЙ РОЗВИТОК : ДЕ ЖИВУТЬ ХМАРИНКИ ?

Програмовий зміст: закріплювати і розширювати знання дітей про те, як утворюються хмари, дослідницьким шляхом (вода випаровується з поверхні водойм, перетворюючись на легку пару, підіймається вгору, там охолоджується, згущається і утворює хмари); формувати уявлення про те, що хмари бувають різні(шаруваті, перисті, купчасті), за появою хмар можна визначати погоду; викликати інтерес до навколишнього, допитливість у пізнанні природи: виховувати спостережливість; закріплювати навички обривної аплікації, учити орієнтуватися у просторі, виховувати охайність під час роботи з клеєм, вчити орієнтуватися у просторі; розвивати здатність слухати рекомендації дорослого, виховувати інтерес до занять аплікацією.

Матеріал: чайник з гарячою водою, люстерка, схеми із зображенням різних хмар: перистих, шаруватих, купчастих; вірші, загадка; картон, папір, клей, серветки, клейонки.

 

                                         ХІД ЗАНЯТТЯ

ПСИХОГІМНАСТИКА

По небу пливли хмари,

А ми на них дивились.

І дві схожі хмарини

Ми так і не знайшли.

Вдивляючись угору,

Ми мружили очі.

А що я побачила, то вам

Все розкажу зараз.

Діти сідають за столи.

Дітям пропонується відгадати загадку:

Без крил літає.

Ніхто її не б’є.

А вона плаче.( Хмаринка)

  • Діти, скажіть, де живуть хмаринки? ( На небі.)
  • Поглянемо у вікно, вгору на небо. Якого воно кольору? Як змінюється в різні пори року його колір?
  • Навесні небо блакитне, чисте, взимку низьке сірувато-блакитне. Восени – низьке, сіре. Влітку – лазурне, блакитне, ясно-синє.
  • А чи змінюється колір неба протягом доби?
  • Послухайте вірш Олександра Олеся:

 

Дві хмароньки зустрілися

Удосвіта колись,

Зустрілися, спізнилися,

За рученьки взялись.

Хотілось їм зостатися,

У кіпі бути вік.

А вітер злий сміявся вже

Десь збоку біля них.

І стали тихо плакати

Дві хмароньки ясні,

І сльози їхні падали,

Сріблясті і ясні.

 

  • Звідки у хмаринок сльози? Спробуймо з’ясувати, з чого утворилися хмари.

 

ДОСЛІД

  • Візьмемо чайник з гарячою водою. Уявіть собі, що чайник – це

водойма, у якій живуть краплинки води. Сонце зігріває поверхню водойми, і частина краплинок перетворюється на прозору, легку пару. Разом з повітрям пара підіймається вгору. А високо над землею повітря набагато холодніше. Отож пара охолоджується і згущається. Утворюються краплинки води, які в хмарках пливуть по небу. Коли їх збирається багато, то йде дощ.

Вихователь відкриває чайник і діти спостерігають, як із чайника виходить пара і піднімається вгору.

  • Зараз за допомогою холодного люстерка я спробую зловити ці крапельки.

Вихователь підносить люстерко до чайника.

  • Що утворилося на ньому? ( Утворилися крапельки води.)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

Діти виконують рухи за змістом вірша.

Нумо, діти, встанемо,

У віконце глянемо.

В небі хмароньки біленькі.

Ось поставим руки в боки

Й пострибаємо навскоки.

Вліво, вправо нахиліться

І навшпиньки підніміться.

Руки вгору, руки вниз,

Кругом себе повернись.

Крок вперед зроби швиденько

І на стільчик сядь тихенько.

  • Існують декілька видів хмар: перисті, шаруваті, купчасті.

 Перисті, або як їх ще називають пір’ясті, складаються з кришталиків льоду і  мають вигляд білого пір’я. Вони напівпрозорі і не закривають ні сонце, ні місяць, ні зорі.

  • У  вас на столах малюнки, на яких зображені хмари. Знайдіть малюнок із зображенням перистих хмар.
  • Купчасті хмари мають куполоподібний вигляд. Вони збираються

купками. З таких хмар улітку випадають зливові, короткочасні дощі, а взимку – лапатий сніг. Знайдіть малюнок, на якому зображено купчасті хмари.

  • Шаруваті сірі хмари суцільно закривають небо. Такі хмари несуть

 мрячку, затяжну мжичку, а взимку  - сніг з дрібних крупинок. Знайдіть малюнок, на якому зображено шаруваті хмари.

  • Пригадаймо прикмети, пов’язані з небом, хмарами, за якими

можна визначити погоду.

  • Хмари біжать низько – буде дощ.
  • Хмари високо – днина буде гарною.
  • Хмари змінюють колір – зміниться і погода.
  • Сонце заходить при червоному небі – буде вітер.
  • Чистий захід сонця – на погоду.
  • Сонце сходить у тумані – буде тепло та душно.

 

  • Ось такі хмаринки живуть у небі.

 

Хмара йшла на іменини

До сестрички, до хмарини.

В  подарунок дощ несла

Й ненароком розлила.

                            Г. Чубач

Пальчикова гімнастика

 

  зараз давайте зробимо невеличку обривну аплікацію, вона буде нам нагадувати про сьогоднішнє заняття. У кожного на столі є картон, підготовлені обривки паперу, клей з пензликом. Наносимо клей на картон у формі хмаринки і починаємо наклеювати шматочки паперу.

 

САМОСТІЙНА РОБОТА ДІТЕЙ

ПІДСУМКИ ЗАНЯТТЯ

  • Діти, з чим ми сьогодні на занятті познайомилися?
  • Чи любите ви спостерігати за хмарами?
  • Що вони вам нагадують?
  • Що несуть вони в собі?
  • Вам сподобалося заняття?

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
1882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку