Хід заняття
Організаційна частина
1 Привітання з гостями.
2 Запрошення Тітоньки Сови.
3 Стежина порад:
1Будьте уважні!
2 Відповідайте на запитання та виконуйте завдання.
3 Отримуйте задоволення.
Основна частина
1 Одного дня Мудра Сова летіла над лісом та милувалася красою навколо. І зустріла вона …(На тіньовому театрі зображення зайчика. Діти мають відгадати кого побачила Сова.)
Лялькова вистава «Як побороти свій страх»
- Добрий день, Зайчику. Чому ти тремтиш?
- Зі страху…. У лісі так страшно… Хитра Лисиця та грізний Вовк у будь – яку хвилину можуть накинутись на мене.
- Не бійся, Зайченятко. Ти маєш гарну шубку, яка чудово маскує тебе. А щоб зникли твої страхи, уяви, як вони перетворюються на маленьку чорну кульку. Вона стає меншою і меншою, і злітає у небо. І от ти бачиш лише малесеньку цяточку, але й вона зникає, а разом з нею зникають всі твої страхи.
- Я спробую.
- Стрибаючи по лісу, завжди говори собі: « Я нікого не боюся! Я дуже сміливий і спритний!». От побачиш, тебе нічого не лякатиме, і ніхто не зможе наздогнати: ні Лисиця, ні Вовк.
- Дякую. Я буду старатися нікого не боятися. 1
Запитання:
Яким було зайченятко?
Хто допоміг йому подолати страх?
Коли вам буває страшно?
Ви повинні пам’ятати, що біля вас завжди є рідні дорослі люди. Що не дадуть вас образити та завжди вас захистять.
Дитактична гра «Хто такий?»
Зараз я буду називати чесноти рідних вам людей, а ви маєте відгадати – хто це?
Добра, ніжна, ласкава, лагідна – мама.
Сильний, сміливий, працьовитий – тато.
Старенька, добра, роботяща – бабуся.
Старенький, мудрий, справедливий – дідусь.
2 Вирішила Сова прогулятися лісом (Діти ніби махаючи крилами слідують за Совою.)
Пролітаючи над галявиною, Сова побачила сумне звірятко, яке тяжко зітхало.
- Допоможемо розпізнати Сові хто це? ( у тіньовому театрі діти впізнають вовка.
Лялькова вистава «З чого починається дружба?»)
- Привіт, вовченятко! Чому сумуєш?
- Добридень. Тітонько Сова. Сумую, бо зовсім не маю друзів. Ні з ким погратися. 2
- Чому ж не маєш? У лісі живе багато звірят, які дуже люблять гратися.
- З ними не пограєшся.
- Чому?
- Лисеня – хитре, Ведмежа – неповоротке, Білченя – пихате, Їжаченя-колюче, а Зайченя – страшезний боягуз.
- Шкода, що ти бачиш в інших лише погане. Так ти ніколи не знайдеш собі друзів. Щоб подружитись з усіма, ти маєш побачити в кожному щось хороше. Подивись уважно до звіряток: Білченятко – спритне, Лисенятко – сміливе, Зайченятко – доброзичливе, Ведмежатко – щедре, а Їжаченятко – гарний друг, який завжди прийде на допомогу. Пам’ятай : якщо хочеш, щоб з тобою дружили, стань сам хорошим другом. Треба бачити в інших хороше.
Запитання:
Чому Вовченя зітхало ?
Чому з Вовченям ніхто не хотів дружити?
Кожна людина повинна вміти розрізняти почуття та емоції. Я покажу вам зображення емоцій а ви повинні визначити, яка емоція відповідає емоції вовка на початку історії.
Вправа з морального виховання «Рученята»
Діти об’єднуються у пари і виконують дії згідно з текстом вправи.
- Наші рученята вітаються, сваряться, миряться, жаліють одне одного, обіймаються, прощаються.
Вправа повторюється з прискоренням.
Для того щоб бачити в інших добре повчимося говорити компліменти.
Гра «Комплімент»(Щира, красива, добра, усміхнена, сильний, самостійний, слухняний, щедрий, розумний, допитливий.) 3
Раптом Сова почула чийсь плач(У тіньовому театрі діти впізнають їжачка.)
Лялькова вистава«Як стати впевненим у собі і знайти друзів»
- Чому ти так гірко плачеш?
- Тому що я не гарний. І зі мною ніхто не хоче дружити.
- Чому ти думаєш, що ти не гарний?
- А як же інакше? Поглянь на мене і на інших. Он яка гарна і пухнаста шубка у Лисеняти, а яка м’якенька у Зайченятка! А білченя має пишний хвостик, ще й китички в вушках. А в мене лише бридкі гострі колючки…
- Любе Їжаченя. Не сумуй. Я відкрий тобі велику таємницю: ніколи не треба думати про себе погано й порівнювати себе з іншими. Навпаки, говори собі щодня: «Я гарний», бо ти справді такий. Сам поглянь. Твої чорненькі оченятка схожі на намистинки, а на голочках, які, до речі дуже милі, ти можеш носити яблучка,груші і сухі листочки для себе, і для інших звіряток. Ти дуже гарний і добрий. Я пам’ятаю, як ти врятував Равлика, який впав на стару лисячу нору. Якщо ти хочеш, щоб у тебе було багато друзів, щодня думай, що вони у тебе вже є і ти грай з ними в ігри, розказуй їм цікаві історії. Не забувай допомагати іншим і доброзичливо стався до всіх хто тебе оточує.
- Спасибі тобі Тітонька Сова. Я все зрозумів.
Запитання:
Яким було Їжаченя?
Чому не треба думати про себе погане?
4 Отже, звірята зрозуміли, що для того щоб мати друзів, треба бути сміливим, не дивитись на погані риси інших і не комплексувати в собі.
В честь цього організували звірі оркестр.
Наше завдання за допомогою картинок дізнатися хто що робить. 4
Підсумкова частина
1Підкажіть де живуть: їжачок, вовк, зайчик?
То де ми були?(у ліс)
Давайте для наших мам розкажемо про наше заняття(Кожна дитина говорить по реченню за навідними картинками. Виходить розповідь). 2 Оцінювання задоволення або не задоволення дитини через вираз смайлика веселого сумного.
3 Пригощення дітей печивом у вигляді горішків.
5