Урок шляхетності
Виконала:
Лаврентьєва К.Ю.
м. Кривий Ріг
Що ж таке доброта? Особливо важливо, що б це розуміли не тільки дорослі, а й діти. Як виховати дитину в нашому непростому світі, прищепивши йому вміння співчувати, бути добрим до людей і до тварин, показати і розповісти про вміння дарувати тепло і доброту іншим?
Доброта повинна йти від серця, у дитини просто необхідно виховувати такі якості як доброта , ввічливість , увагу , дружба , вміння дорожити близькими. Як же це зробити? Те, що розповідаю мами, тата , вихователі в дитячих садах і школах часто сприймається дітьми як непорушні істини. А найпростіше запам'ятати і викликати емоційний відгук у дитини за допомогою віршів.
Дуже добре сприймаються дитиною поняття доброти відносно братів наших менших. Нагодувати собаку, пограти з котом, почуття розчулення і радості , випробуване дитиною, не забудеться .
Мета: формувати у дітей почуття доброти, любові до дітей, довкілля. Познайомити дітей з поняттями: добро, зло, доброзичливість, щедрість, милосердя. Розширювати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між подіями у художніх творах та у власному житті, своїми переживаннями та виразом обличчя. Продовжувати розвивати мовлення, комунікативні здібності, вміння передавати добро і зло за допомогою кольорів, викликати бажання робити добро, виховувати позитивне ставлення до товаришів. Продовжувати знайомити дітей з весняними явищами природи (світить сонце, розквітають квіти, прилітають птахи) та правилами поводження в природі (не завдавати шкоди птахам, не руйнувати їхні гнізда, не рвати квіти); розвивати активне мовлення дітей, спонукати відповідати на запитання; вправляти дітей у розрізненні та називанні кольору, величини предметів; заохочувати дітей до підспівування пісень; сприяти розвитку основних рухів: ходьба в різному темпі, рівновага розвивати дрібні м’язи кисті рук; виховувати інтерес до музики, художнього слова, оточуючої природи.
Обладнання: декорації лісу, гілочки, вата, пір’їни для гніздечка, іграшка-пташка, фонограма співу птахів, літературний матеріал, різнокольорові картонні квіти різного розміру, метелики, макет кринички, іграшкове відро з водою, глечик з водою, одноразові стаканчики за кількістю дітей, стежина, вірші, дерево, листочки, м’ячик.
Хід заняття
Організація дітей.
Педагог. Доброго дня діти!
Поверніться один до одного і подаруйте посмішку: лагідну, щиру і веселу.
Усміхнемось всім навколо –
Небу, сонцю, квітам, людям –
І тоді обов’язково
День для вас привітним буде !
Діти, сьогодні до нас завітало багато гостей. Давайте привітаємося з ними. Доброго дня, дорогі гості. Ось як наші діти вміють вітатися. Діти, скажіть мені, будь ласка, а ви любите подорожувати? А на чому можна відправитися в подорож?
Діти. На машині, автобусі, поїзді, літаку.
Педагог. Молодці, дітки, то ж давайте сьогодні ми відправимося в подорож до весняного лісу. Подорожувати ми будемо на поїзді. Ставайте один за одним і вирушаємо в дорогу.
Звучить пісня «Поїзд». Діти стають один за одним, тримаючись за одяг товариша, та, імітуючи відповідні рухи, «їдуть» по музичній залі.
Педагог. Ось як ми гарно всі їдемо. Скоро ми вже під’їдемо, діти, до лісу. А поки що давайте пограємося з нашими пальчиками.
Проводиться пальчикова гімнастика.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, маленькі дубки!
Я вас вітаю, люблю, пізнаю,
Бо живемо ми в одному краю!
Педагог. Малята, ось ми і приїхали до лісу. А в лісі уже давно весна настала: яскраво світить сонечко, зеленіє трава, з’являються квіти, співають птахи, повітря прозоре і чисте. Сідайте і погляньте, як тут гарно.
Обережно ступай,
Не зламай живі квіти,
Бо вони, як і ти, потребують тепла.
Адже все на землі
Прагне бути зігрітим:
Зупинися, не смій заподіяти зла!
Обережно ступай,
Нахились, придивися,
Не гаси під ногами земного життя.
Десь співає цвіркун,
Заховавшись між листям,
Он гніздечко – не руш, і другому затям.
Ось біжить по землі
Працьовита комаха.
Не дави, не топчи, не руйнуй, не ламай.
Все потрібне землі:
І рослина, і птаха –
Ти ж людина, не звір –
Обережно ступай!
Автор: Віктор Геращенко;
Педагог. Послухайте, дітки, як співають птахи.
Звучить фонограма голосу птахів. Вихователь звертає увагу дітей на пташку та зруйноване гніздо.
Педагог. Діти, а що це сталося в лісі? Пташки так себе тривожно ведуть. Вони, мабуть, чогось бояться?
Педагог (звертаючись до пташки).
Що тут сталося, скажи?
Чому скривджені пташки?
Пташка. Хлопчик тут один бував,
Бігав, сильно тут кричав.
Птахів всіх він налякав,
Ще й гніздечко зруйнував.
Що ж мені тепер робити?
Де ж я бідна буду жити?
Дитина. Ти не плач, і не тужи,
Допоможем тобі ми.
Діти збирають суху розкидану траву, пір’я, допомагають вихователеві зробити гніздечко, стелять пір’ячко, садять у гніздечко пташку.
Педагог. Діти, чи можна руйнувати пташині гнізда? Чому? Так, діти, руйнувати гнізда не можна, тому що у птахів навесні з’являються маленькі пташенята – їхні дітки.
Мімічна гра «Добра і погана людина»
А зараз покажіть виразом обличчя злу і добру дитину. А тепер станьте такими, якими ви є насправді.
Малята, подивіться, як лагідно сонечко пригріває, так і хочеться пісеньку заспівати.
Діти виконують веснянку «Вийди, вийди, сонечко».
Педагог. Діти, а ви хочете із сонечком погратися? Коли сонечко буде світити, ви заплющите очі сильно-сильно, а коли сонечко сховається за хмаринку – ви тоді відкриєте оченята.
Діти виконують гімнастику для очей.
Релаксація «Осінні листочки»
Уявіть собі діти, що ви потрапили до осіннього лісу, де росте багато дерев. На одному із дерев ріс маленький листочок. Йому було добре і затишно на цьому дереві. Але одного дня проснувся вітер, розвіявся над деревцем і зірвав листочок. Листочок покружляв у повітрі і впав додолу, де йому було дуже сумно.
(Самомасаж м’ячиком)
Педагог. Ось ми, дітки, відпочили, а тепер підемо далі мандрувати лісом. Малята, подивіться, в лісі тече струмочок, і через нього збудували місток. Струмок широкий чи вузький?
Діти. Широкий.
Педагог. Оленко, який струмок? Так він широкий. Давайте, діти, покаже, який місток. Ось такий широкий. А місток який? Так, він вузенький. Покажіть, діти, який місток. Ось такий вузенький. Давайте, діти, перейдемо через місток. Іти потрібно обережно, щоб не замочити ноги.
Діти проходять по місточку і потрапляють на галявину.
Педагог. Ось, на яку красиву галявину ми з вами потрапили. А що на ній росте?
Діти. Квіточка.
Педагог. А скільки квіточок росте на галявині? Так, діти, квіточка росте одна. Їй дуже сумно. Давайте посадимо квіти на галявині, щоб їй було веселіше. Тай галявина наша буде кращою.
Діти беруть паперові квіти, називають колір, розмір та висаджують на галявині. Вихователь пропонує дітям понюхати квіти (дихальна гімнастика).
Педагог. Ось якою гарною, різнокольоровою стала галявина. А хто це, діти, прилетів до нас? Так, це метелик. Якого він кольору? А як метелик літає? Давайте і ми з вами політаємо, як метелики.
Проводиться рухлива гра «Метелики».
Педагог. Діти, сьогодні в лісі дуже жарко. Ви, мабуть, і пити вже захотіли. А ось недалеко і криничка є. Давайте підійдемо до неї.
Стоїть в лісі криниченька.
В ній холодна водиченька.
Хто не йде – водичку п’є,
Вона сили додає.
То ж сідайте відпочиньте,
І водиченьки попийте.
Діти сідають на килимку. Вихователь опускає відро в криницю, витягує воду, а у відрі сміття.
Педагог. Ой, яка брудна вода,
Скрізь тут плаває сміття.
Хто ж це, дітки, так зробив?
Хто криничку забруднив?
Дитина. Хлопчик тут малий ходив
І криничку забруднив.
Педагог. Що ж тепер робити, діти?
Дуже хочеться нам пити!
Педагог. А давайте ми почистимо криничку, водичка стане чистою.
Педагог достає з кринички сміття, діти допомагають йому.
Педагог. Ось водичка стала чистою і криничка нам віддячить смачною водою. Пригощайтеся, любі малята.
Діти п’ють водичку зі скляночок.
Педагог. А зараз, діти, нам час повертатися до дитячого садка, подорож наша закінчилася. Діти, пам’ятайте, що в лісі потрібно себе поводити чемно – не кричати, не ламати гілок, не руйнувати гнізд, не рвати квіти, не засмічувати криниці.
Любіть і луг, і сад, і річку,
Квіти, дерева і травичку.
Куди б не йшов ти: в ліс, чи в гай,
Завжди ти, хлопче, пам’ятай:
Природу рідну свого краю,
Завжди люби, оберігай!
Підсумок заняття.
Ну що ж, любі діти, підходить до завершення наше заняття. Я вірю в те,що від сьогодні стала добрішою кожна дитина. Я вірю,що у ваших сердечках запалився вогник доброти і добрих справ.
Доброта з роками не старіє.
Доброта від холоду зігріє
Якщо доброта як сонце світить,
Їй радіють і дорослі й діти.
1