У пошуках гарбузика
Група: середня.
Мета: систематизувати знання дітей про гарбуз, як овоч, місце його зростання; формувати уявлення про етапи вирощування гарбуза; закріпити знання про їжу тварин; вчити відгадувати загадки про овочі, проводячи паралелі з асоціацією у тексті; дати уявлення про різноманітність страв з гарбуза; розвивати пізнавальний інтерес, зацікавленість, зв’язне мовлення, смакові рецептори; виховувати дбайливе ставлення до здоров’я, вживаючи страви з гарбуза.
Матеріал: іграшка Мурашка, картки-етапи зростання гарбуза «Що спочатку, а що потім», загадки про овочі, муляжі овочів, картина «Сільське подвір’я», руханка «Веселий гарбуз», страви з гарбуза, круг Луллія «Хто що їсть?» (дикі тварини), мелодія «Спів птахів у лісі».
Хід:
В груповій кімнаті з’являється Мурашка.
Мурашка: Привіт. Я Мурашка, а ви хто?
Психологічний етюд:
Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, земле прекрасна!
Доброго ранку, квіти духмяні!
Доброго ранку,птахи галасливі!
Доброго ранку, люди щасливі!
Вихователь: Мурашка, а ти що тут робиш?
Мурашка: Я шукаю гарбузика. Я так багато чув про гарбуз, але ніколи не бачив і вирішив піти його пошукати, та й заблукав.
Вихователь: Діти допоможемо Мурашці знайти гарбуза? Щоб вирушити на пошуки, нам необхідно дещо пригадати.
Гарбуз це фрукт, ягода чи овоч?
Де росте гарбуз?
Ми з вами пригадали, що гарбуз – це овоч і він росте на городі. Ходімо його шукати.
1 зупинка
Звучить спів пташок. Вихователь пропонує дітям сісти на килимок.
Вихователь: Як ви гадаєте, куди ми з вами потрапили? (до лісу)
Що росте у лісі? (дерева, кущі, трава, квіти)
Хто живе в лісі? (звірі, птахи, комахи)
Чи хтось із мешканців лісі їсть гарбуз?
Я хочу вам запропонувати дізнатися чи правильно ми з вами стверджуємо, що лісові мешканці не їдять гарбуза, погравши в гру.
Круг Лулія «Хто що їсть?» (лісові мешканці)
Вихователь: Бачиш Мурашка в лісі гарбуза немає. Лісовим мешканцям він не потрібен і тут ми його не знайшли. Тож вирушаємо далі у пошуках гарбуза.
2 зупинка
Вихователь: Ой що це в нас таке? (на підлозі імітований город, на якому розкладені овочі)
Діти як ви гадаєте, куди ми з вами потрапили?
Мурашка подивись уважно це город. На городі ростуть овочі. А які саме овочі тут зростають тобі допоможуть з’ясувати діти, відгадавши загадки. Ну що готові.
Помаранчева і гарна,
У землі сиджу не марно:
Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину.
Хай корисну з’їсть… (морквину).
Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Ґадзині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі (помідор)
З мене листя обдирають,
Мене квасять, в борщ кидають,
В пирогах мене печуть
І в салат мене січуть! (капуста)
Борщ із нього варить ненька,
В нього шкурочка тоненька,
Солодкуватий він на смак,
Фіолетовий…(буряк)
Є солодкий, є гіркий,
Різні форми має.
Є худий, а є товстий,
Кожен його знає! (перець)
У землі вона зростає
І брунатний колір має.
Її смажуть і печуть,
Її варять і товчуть.
Овоч цей всі люблять дуже,
Як же він зоветься, друже? (картопля)
Що то за голова,
Що лиш зуби й борода? (часник)
Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте (цибуля)
Без рук, без ніг,
А в'ється, як батіг (квасоля)
В діжці ми їх засолили,
А тоді всю зиму їли.
Солоненькі та хрумкі
У пупирцях (огірки)
На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?..(гарбуз)
3 зупинка
Які ви молодці відгадали та знайшли всі овочі. Мурашка, а ти знаєш як виріс такий великий гарбуз? Діти, а ви знаєте, як росте гарбз?
Логічний ланцюжок «Що спочатку, а що потім»
Мурашко, ти запам’ятав що потрібно робити, щоб виріс гарбуз? А ви діти запам’ятали?
Мурашка: Так я тепер зможу розповісти своїм друзям мурахам, що бачив такий великий гарбуз і знаю, як він виріс. Чи є істоти, які полюбляють ласувати гарбузом?
Вихователь: Звісно. Більш детальніше про істот, які ласують гарбузом ти разом з дітками дізнаєшся після паузи.
Руханка «Веселий гарбуз».
4 зупинка
Вихователь: Погляньте уважно і дайте відповідь на таке питання: Куди ми з вами потрапили? (на господарське подвір’я)
Ось на цьому господарському подвір’ї живуть істоти, які люблять ласувати гарбузом. Гарбуз багатий на вітаміни, які потрібні організмам, щоб працювати в нормальному ритмі. Цим овочем люблять ласувати корови, свині, клюють кури, качки, гуси, тваринам в зоопарку також дають гарбуз. Як бачите багато тварин люблять гарбуз. Люди також його дуже полюбляють.
Вітаміни, якими багатий гарбуз і в сирому, і в приготованому стані, зміцнюють наш імунітет. Вони допомагають боротися з вірусами, працювати нашому серцю, очам.
5 зупинка
Діти ви коштували гарбуз? (так)
В якому вигляді ви його їли?
З гарбуза готується дуже багато страв, які подають навіть у найдорожчих ресторанах різних країн. Якщо тварини їдять його в сирому вигляді, то люди видумують різні страви, щоб покращити смакові властивості гарбуза. В сирому вигляді люди гарбуз майже не куштують. Його запікають, тушкують, смажать, вичавлюють сік, роблять цукерки.
Хочу вам запропонувати разом з Мурашкою відвідати зал дегустації, де ви зможете пригоститися різними стравами з гарбуза.
Сік, кисіль, гарбузова запіканка, каша гарбузова, оладки гарбузові, цукерки з гарбуза, гарбузове насіння.