Тема: Подорож до спекотної Африки.
Мета: Вправляти дітей у розрізненні та називанні геометричних фігур, заохочувати викладати площині фігури з підручних предметів; систематизувати знання дітей про дні тижня їх назви, кількість робочих та вихідних днів та послідовність; закріпити вміння орієнтуватися у просторі, оперувати такими поняттями, як вправо вліво, вперед, назад, вверх, вниз; закріпити вміння дітей викладати числовий ряд у межах 10 в прямому та зворотньому порядку; удосконалювати навички побудови натурального числового ряду, закріпити вміння написання цифр, що були пропущенні; удосконалити вміння дітей розв’язувати математичні задачі; вправляти у порядковій лічбі у межах 5; закріпити вміння дітей рахувати за допомогою слухових аналізаторів, закріпити поняття «більше», «менше», «стільки ж»; вправляти в умінні співвідносити кількість зроблених рухів із графічним написанням цифр.
Обладнання: скалки, гімнастичні палки, іграшки (мавпа, жираф, лев, бегемот, крокодил), лічильний роздатковий матеріал для кожної дитини, смужки різні за довжиною, величиною, предметні картинки з тваринами що мешкають у Африці, цифри (формат А4), маска мавпи, пензлі, аркуші паперу з написаним числовим рядом з пропущеними цифрами.
Попередня робота: вивчення лічилки «Два верблюди», вивчення психогімнастики «Посміхнись» та фізхвилинки «Чарівна Африка». Робота дітей з множинами на збільшення та зменшення числа, закріплення назв геометричних фігур, назв днів тижня.
Хід роботи
1. Психогімнастика. Посміхніться одне одному.
Вихователь читає текст художнього твору, а діти в цей час стоять взявшись за руки у колі і дарують свої посмішки один – одному.
«Сміється поле, річка ліс
Сміються гілочки беріз
Птахи сміються і луги
Сміються діти навкруги
Ми швидко скочим до вікна
Поглянуть, що за дивина.
Аж бачим у віконце (діти дивляться у вікно)
На небі сходить сонце.
Ми до нього потяглися
За промінчики взялися.
2. Педагог «Діти! Скажіть, будь ласка, яка зараз пора року?»
Педагог: (зима).
А яка зараз погода.
Відповіді дітей: (холодно, вітряно, зимно).
Педагог: Молодці! Надворі зараз дуже прохолодно, а нам так хочеться тепла та спекотного сонечка. Існує в світі країна, де цілий рік триває літо і ніколи не закінчується. Хтось знає, як ця країна називається.
Відповідь дітей: (Африка)
Педагог: Так, правильно, і сьогодні ми з вами відправимося у чарівну країну Африку. Але ж ми не можемо йти пішки, нам треба побудувати літачок і на ньому відправитися у подорож.
Д/гра «Відгадай загадку про геометричну фігуру»
Мета: вправляти дітей у розрізненні та називанні геометричних фігур, заохочувати викладати площині геометричні фігури з підручних предметів (скакалки, гімнастичні палки).
Педагог читає дитині загадку, дитина відгадує та викладає ту фігуру про яку була загадка.
1) «Він давно знайомий мій
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони.
Однієї довжини». (квадрат)
2) Як би до рук я взяв окружність
Із двох сторін тихенько зжав,
Відповідайте діти дружно.
То получився би … . (овал)
3) Я не круг і не квадрат.
І не прямокутник.
Маю тільки три кути,
Звуть мене … . (трикутник)
4) Гумовий ти сплющі м’ячик
Він не круглий став ти бачиш. (овал)
Діти з геометричних фігур побудували літак
3. Ось ми з вами побудували літачок.
Тепер нам треба за допомогою лічилки вибрати льотчика – штурмана, який поведе наш літак.
Діти шикуються в коло, одна дитина промовляє лічилку
«Два верблюда
Три верблюда.
Скільки разом їх всіх буде?
Довго міркував баран
І промовив … караван».
Педагог: Сідайте зручно малята, час у подорож вирушати, а поки ми з вами летимо, давайте пограємо у цікаву гру.
Д/гра «Дні тижня»
Мета: систематизувати знання дітей про дні тижня їх назви та послідовність.
«Вранці ми хорошим ділом
День вітали … (понеділок)
Ніченька минула скоро
Зустрічаємо … (вівторок)
Далі спритна молода
Поспішає … (середа)
А четвертий день тепер
Називається … (четвер)
Діло добре молодиться
Як настане … (п’ятниця)
Дама крізь кипить робота
Як почнеться день … (субота)
А субота з хлібом з сіллю
Привела сестру … (неділю)
Ось і тижневі кінець
Хто трудився – молодець!».
4. Педагог: «Ось ми з вами й прилетіли і кого ми тут зустріли».
– З’являється іграшкова мавпа –
Педагог:
«На роздоріжжі мавпа стояла
Де право, де ліво вона не знала
Та раптом потилицю вона почесала
«Я зрозуміла» - мавпа кричала.
Де право, де ліво вона показала».
А тепер діти кожен з вас стане мавпою і виконає словесне доручення (діти по черзі вдягають маску мавпи та виконують дії що їм каже вихователь).
Д/гра «Вправо – вліво, вперед – назад»
Мета: закріпити вміння дітей орієнтуватися у просторі, оперувати такими поняттями, як вправо, вліво, вперед, назад, вверх, вниз.
5. Педагог:
«Ходімо далі по савані
Кого ми зустрічаємо з вами?»
– З’являється іграшковий крокодил –
Педагог:
«Зуби чистив крокодил
Ледве, ледве стало сил
Бо багато тих зубів.
Що на протязі двох днів
Не було часу присісти
А хотілось дуже їсти».
Діти, крокодил дуже любить рахувати і пропонує нам з ним пограти (діти сідають за столи та виконують математичні завдання).
Д/гра «Виклади числовий ряд»
Мета: закріпити вміння дітей викладати числовий ряд у межах 10. У прямому та зворотному порядку.
Д/гра «Сусіди числа»
Мета: удосконалити навички побудови натурального числового ряду, закріпити вміння написання цифр, що були пропущенні.
Д/гра «Робота з множинами»
Мета: продовжувати удосконалити навички дітей працювати з множинами, робити рівність з нерівності, оперувати поняттями «більше», «менше».
Д/вправа «Розв’яжи задачу»
Мета: удосконалити вміння дітей розв’язувати математичні задачі.
1) Дві мавпочки сидять, дві мавпочки стоять. Полічи їх всіх бігом, скільки буде їх разом (4).
2) На травиці біля хати метушаться левенята, двоє білих наче сніг, троє чорних – скільки всіх (5).
3) П’ять великих слоненят, поспішають до малят. А один втомився, в джунглях спати залишився (4).
4) Тигр на базар ходив, всім гостинцям він купив. 2 цукерки, вафлі 3. Скільки їх всього скажи (5).
5) Фізхвилинка «Спекотна Африка».
6. Педагог: «Їдемо по савані ми далі і кого ми з вами зустрічаємо?»
Д/гра «Який за рахунком?»
Мета: вправляти у порядковій лічбі у межах 5.
На столі стоять іграшкові тварини – (лев, жираф, слон, крокодил, бегемот).
Відповіді дітей – тварини, що мешкають в Африці.
Педагог: порахуйте скільки їх всього?
Відповіді дітей – 5 тварин.
Педагог: а тепер скажіть який за рахунком лев (так всі тварини).
Відповіді дітей – 1 … .
7. Вихователь: «Ідемо по савані ми далі, і кого ми з вами зустрічам?»
– З’являється іграшка папуга –
Педагог:
«Тут живе папуга Гоша
Математик він хороший
Поважає всіх кмітливих
Всіх розумних жартівливих
Хто зуміє без вагання
Розв’язати такі питання?».
Д/гра «Привітай папугу Гошу»
Мета: закріпити вміння дітей рахувати за допомогою слухових аналізаторів, закріпити поняття «більше», «менше», «стільки ж».
8. Педагог: «Їдемо по савані ми далі, і кого ми зустрічаємо?»
– З’являється іграшковий тигр –
Педагог:
«На зеленому горбочку.
В Африканському лісочку
Тигр там смугастий спав
І свій сам охороняв»
Педагог: Діти давайте допоможемо тигру проснутися, плесним в долоні, тупним ногою, стільки раз, яку я цифру покажу.
Д/гра «Плесни в долоні – тупни ногою»
Мета: вправляти в умінні співвідносити кількість зроблених рухів із графічним написанням цифр.
9. Ось і закінчилася наша мандрівка по Африці. Сідайте на літак, полетимо з вами додому (діти сідають па підлогу у побудований літак з геометричних фігур).
Педагог: Скажіть будь ласка, що ми з вами робили на занятті?
Діти: рахували, розв’язували задачі, відгадувати загадки, писали числа.
Педагог: А яких тварин ми зустріли в Африці?
Діти: мавпу, крокодила, папугу, тигра.
Педагог: Ви діти молодці. Ось ми і повернулись до дитячого садка.