1
2- а мол. гр. Розвиток мовлення (інтегроване)
Тема. Мандрівка у зимовий ліс.
Мета. Навчати дітей описувати тварин, відповідати на запитання вихователя, користуватися засобами інтонаційної виразності мовлення (сила голосу), збагачувати словник новими словами, добирати прикметники до іменників.
Розвивати мислення дітей, пам’ять, дикцію, увагу, музичний слух
Виховувати любов до тварин, турботливе і співчутливе ставлення до них.
Матеріал: авторський віршований матеріал, іграшкові птахи і зайчик, їжа для птахів і зайчика, природній матеріал для утеплення гніздечок, конверт.
Хід заняття
Діти з вихователем заходять в зал під веселу музику.
Вітання з гостями:(діти промовляють хором, з рухами)
Усіх гостей вітаємо,
Доброго ранку!- бажаємо,
Нехай світить сонечко
У ваше віконечко,
Хай всміхаються вам люди,
І у серці радість буде.
Вихователь: - Дітки, до нас у садочок прийшла телеграма – це такий швидкий лист. Він від лісових мешканців – пташок і зайчика. Там у них щось трапилось і потрібна ваша допомога. Допоможемо лісовим мешканцям? А хто такі лісові мешканці?
Що нам може знадобитись? Давайте візьмемо із собою у ліс гостинці. Що люблять їсти пташки? А що любить їсти зайчик?
Д/г «Збери гостинці» (На таці в мішечках є різна їжа. Діти по черзі підходять, називають те що є в мішечку і складають у корзину)А куди можна насипати їжу для пташок у лісі (у годівнички) Візьмемо з собою і годівнички
Щоб швидко дістатись до лісу, полетимо на повітряній кулі.
Під час «польоту» діти спів. пісеньку фонограма №1(щоб було чути музику і спів дітей)
Ми піднялись у політ,
Унизу весь білий світ,
Поруч хмарки пропливають,
Ми їм ручками махаєм.
Вихователь: Ось ми і потрапили до лісу. Скажіть, будь ласка, як потрібно себе поводити у лісі? Чому слід не шуміти, бути тихо? Що ще не можна робити?
Погляньте навколо: яка пора року в лісі? Чому ви так думаєте? Чим вкриті дерева? Де лежить сніг?
2 Дитини розказують вірші
1)Закружляли білі хуртовини,
Замели довкіл гаї, поля,
В білосніжному хутрі ялини,
Скута холодом і кригою земля.
2)Завітала знов у гості
Сніжна зимонька-зима,
Замела шляхи, дороги,
Вітер дме, тепла нема.
Фонограма №2 (завірюха,голосно)
Послухайте, що це за звук? Ми чуємо звуки вітру, він здіймає сніг і починається завірюха. (аудіо запис завірюхи)
Наче затихло. Давайте ми спробуємо ось так подути, як завірюха.
Вправа на інтонаційну виразність мовлення(силу голосу)Діти відтворюють звуком у-у-у! завірюху. Спочатку тихо, потім сильніше і дуже сильно .
Д.г. «Скажи по-іншому». Як по-іншому можна сказати на завірюху? (хуга, хуртовина, заметіль, віхола, хурделиця)
Мабуть вже й змерзли ви від цієї хурделиці. Давайте зігріємось трішки.
Фізкультхвилинка
В лісі віхола гуляє,
Усе снігом покриває,
Тож погріємося трішки,
Щоб не змерзли ручки й ніжки
Потрібно ще раз подивитись що написано у телеграмі!
Маленькі пташки в небезпеці, потрібна допомога!
Вихователь: - Ось пташки! Де вони сидять? На дереві одна пташка, чи багато? Чому пташки сумні? Що потрібно зробити, щоб пташок розвеселити?
Дитина розказує вірш:
Не співає маленька пташка,
Бо взимку у лісі важко
Мороз, холод допікає,
Їжі і тепла немає.
Вихователь дає обережно кожній дитині по пташці
- Дітки, давайте спершу пташок зігріємо: легенько погладьте їх долоньками, подмухайте теплим повітрям. Що люблять їсти пташки? Добре, що ми взяли гостинці з собою. (діти насипають їжу в годівничку, ставлять її на пеньку, ставлять туди ж пташок)
Ой, а гніздечка у пташок зовсім холодні. Мабуть завірюха все утеплення змела. Треба їх утеплити. Чим можна утеплити гніздечко? Ось тут у мене є все необхідне, щоб полагодити і утеплити гніздечка. Фонограма№3(не голосно)
Діти з допомогою вихователя утеплюють гніздечка мохом, хмизом, сіном, пір’ям).
-Молодці, дітки, тепер усіх пташок покладемо у ці теплі гніздечка.(Діти по декілька пташок кладуть у одне гніздечко)
-Яких пташок ви знаєте?(сорока, ворона, горобець, синиця, папуга)
Звучить аудіо запис співу пташок. Фоногама №5 (голосно)
Дітки, ви чуєте, це пташки розвеселилися і дякують вам за допомогу.
Що ще сказано у телеграмі?
Зникло, десь заблукало мале зайченя. Допоможіть.
Я чую хтось тихенько плаче за ялинкою. Хто це, дітки? Воно таке злякане, труситься. Давайте заспокоїмо зайченятко, пограємось із ним.
Рухлива гра «Зайчик – вуханчик»
Одна дитина із зайчиком всередині кола, решта діти йдуть по колу.
Зайчику-вуханчику, зупинись (зупиняються)
За рудою лискою озирнись (повороти тулуба, руки на поясі)
Зайчик: Не боюся я лисиці,
Хочу з вами веселиться..
(всі діти біжать по колу,вибирають іншого зайчика, гра повторюється)
Наш зайчик дуже любить, коли про нього розповідають, йому цікаво що ви про нього знаєте. Де живе зайчик? Які частини тіла є у зайчика ? Що є на голові? На тулубі? Чим вкрите тіло зайчика? Якого кольору хутро взимку? Чому біле?Що любить їсти зайчик? (діти (2-є)складають описову розповідь про зайчика)
Д/г «Який зайчик?» Малята, скажіть: який зайчик? (якщо біла шубка., то біленький, якщо довгі вуха, куций хвіст, м’яке хутро, косі очі?)
Залишимо зайчикові кошичок із морквою і капустою, нехай поласує.
Бачу втомилося наше зайченятко, очки заплющуються. Давайте вкладемо його спати. Що потрібно зробити, щоб зайчик швидше заснув?Яку пісеньку співає мама перед сном? Як потрібно співати колискову?
Вихователь під муз. супровід співає колискову.Фонограма№6 (середня сила голосу)
Спи, дитинко, засинай,
Вже заснув ставок і гай,
Мишенятко в нірці спить,
Під пеньком приліг ведмідь.
Спи, серденько, вечір сивий
Занесе тебе на крилах
В кольорові гарні сни,
Спи, моє малятко, спи.
Зайчик задрімав сіренький,
Білченя в дуплі маленьке,
Місяць лиш не спочиває,
Із зірками розмовляє.
Рано-вранці крізь віконце
Промінцем розбудить сонце,
Заспівають пташенята:
Заснуло наше зайченятко. Залишимо зайченятко, нехай спить.
Підсумок
Кому ми допомагали сьогодні?
Як ми допомагали пташкам? Зайченяті?
Хто ще живе у лісі?
Чому ми не можна взимку зустріти ведмедика, їжачка?
Погляньте яка велика кучугура із снігу, ану спробуймо трішки розгорнути сніг і поковзатись!
Спускання з гірки.
А нам з вами час повертатись у садочок . Сідаймо в нашу повітряну кулю.
Фонограма№1(діти співають ту ж саму пісню)
Ось ми і повернулись до садка. Чи сподобалось вам, малята, мандрувати?
Ви, малята, зробили дуже важливу справу: допомогли тваринам! Це означає, що сердечка у вас хороші, добрі, щирі.
Вихователь:
Любіть усе живе, і не ростіть байдужими
Дерева, квіти, звірів і птахів
Роки вас зроблять сильними і дужими,
І буде сад квітучий завжди на землі!