Заняття фізичного гуртка на тему: «Електричне поле».

Про матеріал

Від того, як вчителю вдається викликати інтерес учнів до предмета, пробудити потребу в пізнанні, багато в чому залежить результат навчання і виховання. Фізика формує творчі особливості учнів їх світогляду , переконання , тобто сприяє вихованню високоморальної особистості . Ця основна мета навчання може бути досягнута тоді , коли в процесі навчання буде сформований інтерес до знань. Наявність пізнавальних інтересів у учнів сприяє зростанню їх активності на уроках , якість знань , формуванню пізнавальних мотивів навчання .

Необхідно створювати атмосферу інтересу до знань, прагнення шукати, досліджувати, творити. Такими заняттями, які допомагають викликати інтерес учнів до фізики, є заняття гуртка. Даний матеріал із серії вивчаємо розділ «Електричне поле».

Перегляд файлу

Заняття  фізичного гуртка на тему: «Електричне поле».

 

Від того, як вчителю вдається викликати інтерес учнів до предмета, пробудити потребу в пізнанні, багато в чому залежить результат навчання і виховання. Фізика формує творчі особливості учнів їх світогляду , переконання , тобто сприяє вихованню високоморальної особистості . Ця основна мета навчання може бути досягнута тоді , коли в процесі навчання буде сформований інтерес до знань. Наявність пізнавальних інтересів у учнів сприяє зростанню їх активності на уроках , якість знань , формуванню пізнавальних мотивів навчання .

Необхідно створювати атмосферу інтересу до знань, прагнення шукати, досліджувати, творити. Такими заняттями, які допомагають викликати інтерес учнів до фізики,  є заняття гуртка. Даний матеріал із серії вивчаємо розділ «Електричне поле».

 

 

Заняття гуртка на тему: Електричне поле.

Мета: Зацікавити учнів вивчати електричне поле, показати його застосування урізних сферах діяльності. Розвивати логічне мислення, формувати екологічний світогляд, виховувати відповідальне ставлення до наслідків впровадження наукових досягнень у виробництво. Узагальнити та систематизувати навчальні досягнення учнів за темою "Електростатика", сприяти розвитку логічного мислення, умінню застосовувати знання у нестандартних ситуаціях; виховувати впевненість у власних здібностях і знаннях.

 

Хід заняття

 

1. Вступне слово учителя. Знайомить з правилами проведення заняття - змагання. Поділ учасників на дві команди.  Знайомить з членами журі.

2.Змагання проходить по етапам

1.)Хвилинка – цікавинка. Людина і електричне поле. Електричне поле в моїй професії. (виступи учнів)

2.) «Складанка». Командам дають листи з написаними фізичними величинами. Потрібно скласти формули і назвати їх. (закон Кулона -…; напруженість -…; потенціал -…; ємність конденсатора - ..; і т.д.)

3.) «Казка - брехня, та в ній натяк…»

На сцені - цар Кулон і радники   

Жил- був славетний цар Кулон.

Він наукою захоплений.

 І скликав до себе він  гостей

 Із далеких волостей

Кулон:

 Ми вас вальсом привітаєм

І всі разом споглядаєм:

 Жваві фізики в танку,

А заряди тут як тут…

(відгадайте, чому електризується одяг у танцюристів. На сцені - танцювальна пара. Звучить вальс )

Виходять учні, в руках таблички з фізичними одиницями величин електростатики.

Кулон. Ви звідки, ой єси?

Одиниці. Всі ми з систем СІ!

Питання до команд: які фізичні одиниці виражаються названими одиницями?

4 )  «Чи знайомий ти з вченим?»  

1.Він відкрив один з важливіших законів електрики в 1785 р., використовуючи для цього крутильні терези. (Шарль Кулон.)

2. Кому належать слова: „Тепер я знаю, як виглядає атом"? (Резерфорду.)

3. Кому належать слова: „Всі науки можна розділити на дві групи - на фізику і колекціонування марок"? (Резерфорду.)

 

4. Він був відомий своєю балакучістю. Жартуючи, його співробітники запропонували ввести нову одиницю - „кен" ля вимірювання балакучості. Її тисячна доля провинна була перевищувати балакучість середньої людини. (Р. Міллікен.)

5). «Подумай і відгадай»

1. Одиницею вимірювання електричного заряду є:

кулон;

вольт;

ампер;

ньютон.

2. Тіло набуває додатного заряду у випадку:

втрати електронів;

приєднання електронів;

втрати протонів;

приєднання нейтронів.

3. Якій величині пропорційна сила взаємодії між двома точковими зарядами:

r;

1/r2;

r2;

1/r?

4. Яке із тверджень правильне:

А)кулонівські сили - сили притягання, а гравітаційні - відштовхування;

Б)кулонівські сили - сили відштовхування, а гравітаційні - притягання;

В)кулонівські сили - сили притягання і відштовхування, а гравітаційні - притягання;

Г)кулонівські сили - сили притягання, а гравітаційні - притягання і відштовхування 

6). «Незвична вікторинка» Потрібно відгадати, використовуючи найменшу кількість підказок. 

Питання 1 що це?

Підказка1.реально існує в навколишньому середовищі.

Підказка2.невидиме,але його легко виявити, маючи, наприклад, два заряджені тіла.

      Підказка3 через нього здійснюється взаємодія заряджених тіл чи частинок.

     Підказка 4. Існує навколо заряджених тіл.

(Електричне поле.)

     Питання 2. Хто цей учений?

      Підказка 1.Праці його з електрики та магнетизму.

Підказка 2.Дослідив силу взаємодії між двома зарядженими тілами.

Підказка 3. В 1785 році сформулював закон взаємодії точкових зарядів.

Підказка 4. Ім’ям його названо  одиницю заряду.

( Кулон Шарль Кулон.)

Питання 3.Яка це частинка?

Підказка 1. Значення її заряду визначив американський вчений  Роберт Міллікена.

Підказка 2.Ця частинка є складовою частинкою атома.

Підказка 3. частинка має від’ємний заряд.

Підказка 4.частинки рухаються навколо атомного ядра.

(Електрон.)

Питання 4. Що це за електричний прилад ?

Підказка 1.Складовими  частинами є дві лейденські банки.

Підказка. Складові частини приладу є диски із силікатного скла «Фурко».

Підказка 3. Він призначений для дослідів з деякими приладами, наприклад, «Електричний султан».

Підказка 4.З допомогою приладу можна продемонструвати електричну іскру.

(Електрофорна  машина.)

Питання 5 Що це за  закон?

Підказка 1.рік народження -1785

Підказка2. «батьком» його є французький фізик, військовий інженер, хоча за 16 років до нього до такого ж висновку прийшов і англійській фізик.

Підказка3. цей закон  - формулювання процесів, що відбуваються піл час одного звидів взаємодій у природі.

Підказка 4.він має «рідного брата» - дуже схожого на нього.

Підказка 5.записують його у векторній та в скалярній формі.

Підказка 6. місце його «реєстрації» - електростатика.

(Закон Кулона)

7). «Завдання для художників»  Завдання пов’язані з графічним представленням полів.

1.По малюнку визначити знаки зарядів.

2.Накреслити силові лінії електричного поля, утвореного різними зарядженими тілами  у формі зірки, пластини, трикутника.

8). «Конкурс дослідників» Продемонструвати досліди, прилади, підготовлені дома.

9). «Конкурс Ти мені – я - тобі.»  команди готують питання один одному.

Підведення підсумків, нагородження переможців.

 

 

Хто в ліцеї самий загадковий?

Хоч багато про що знає,

але завжди нас дивує і про дивні речі все питає.

Де  індукція магнітна і куди її поклали?

Поки досліди робили – переплутали й забрали!

Зичимо експериментів до уроків вдалих лише!

Не жаліймо компліментів всім,

Хто фізикою дише!

 

 

 

На заняттях  фізичного гуртка

 

 

Готуємо цікаві демонстрації, працюємо над проектом.

Працюємо над  завданням

docx
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
27 липня 2018
Переглядів
818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку