Тема: «У королівстві звуків»
Мета: розвивати пам'ять, увагу; вчити запам’ятовувати вірш за допомогою символів; удосконалювати вміння придумувати слово, яке починається на заданий звук, розрізняти тверді і м’які приголосні звуки; продовжувати вчити складати словосполучення, активізувати словниковий запас, закріплювати вміння роботи звуковий аналіз слів, використовуючи фішки, складати речення та викладати схему; виховувати самостійність, відповідальність, прагнення допомагати один одному .
Хід:
1. Вихователь: Діти, як ви гадаєте, хто для вас найголовніший у світі ? Подивіться у люстерка і ви побачите найголовнішу людину на землі. ( діти дивляться) Хто ця людина ? (Я! ) Отже, найголовніша людина у світі – це кожен із вас і той хто поруч із вами, кому ви можете віддати тепло і радість свого серця в дитячому садку, удома.
– А якими ми словами можемо привітати один до одного ? (відповіді дітей…)
Я всміхаюсь дощику, Я
Лийся, мов з відра,
Друзям усміхаюся,
Зичу їм добра.
2. Вихователь: Всі ми, один одному посміхнулися, побажали добра, і з цим чудовим настроєм я запрошую вас до «Королівства звуків» .
Діти прийшли до королівства звуків, але там зникло світло. В конверті завдання: щоб повернути світло в королівстві необхідно виконати всі завдання.
Завдання 1. Дидактична гра «Тверді і м’які приголосні звуки»
( Два королівства)
Діти відбирають предмети, у яких зустрічаються м'які і тверді приголосні звуки і групують їх відповідно до королівства звуків
" М’яких приголосних" (стіл, стільчик, крісло…);
"Твердих приголосних" ( диван, шафа, ложка, чашка…)
Завдання 2. Дидактична гра « Ланцюжок слів». ( дитина промовляє слово МАК. Наступна дитина повинна назвати слово, на який звук закінчується попереднє слово, тобто КОРОВА-АНАНАС-СЛИВА)
Завдання 3. Дидактична гра «Добери слово»
Діти діляться на підгрупи:
1- підгрупа (називають слова, які відповідають на запитання ХТО? ЩО?)
2- підгрупа ( ЯКИЙ ? ЯКА? ЯКЕ? )
3 підгрупа ( ЩО РОБИТЬ ? )
Наприклад: Мама → Добра → Готує їсти.
Собачка → Жвава → Гавкає …
Завдання4. Дидактична гра « Де чия схема ?» ( Діти поєднують схеми звукових аналізів слів з відповідною картинкою )
Завдання 5. Дидактична гра «Склади речення» ( Діти отримують картинку, складають речення за цією картинкою, і викладають його схемою)
Наприклад: Діти пішли гуляти . .
3.Діти разом з вихователем підводять підсумок заняття (похвала, відзнака правильно виконаних завдань, аналіз дітьми виконаних завдань) .У королівствах з’являється світло.