Відкрите заняття гуртка «Перлинка» з розвитку поетичних здібностей
Тема: Римування за картинкою
Мета: вчити дітей римувати за картинкою, використовуючи різні граматичні конструкції. Розвивати творчу уяву та зв’язне мовлення, уміння передавати інтонацією голоси та характер персонажів. Виховувати любов до живої природи
Вихователь: Добрий день, мої малята,
Милі хлопчики й дівчата!
Хмарці усміхнемось,
Сонечку кивнемо,
Жваво повіршуємо,
Весело станюємо!
Дітки, а давайте пригадаємо, кого ми з вами вітали на минулому нашому занятті? (Весну)
А чи пам'ятаєте ви віршик, який ми склали і розучили?
Вже розстав надворі сніг,
За вікном лунає сміх.
Сонце світить – жди тепла,
Бо прийшла до нас весна!
Молодці, пам'ятаєте. а чи пам'ятаєте ви, що я просила вас придивитися до перших квіточок, помилуватися ними і уявити, як вони прокидаються від довгого зимового сну, як підставляють свої личка першим сонячним промінчикам і ми домовлялися, що ви це продемонструєте. Отже, давайте відтворимо це. (Музична композиція "Танок квітучого саду").
Ось прийшла до нас весна
Все навколо ожива
Підсніжники прокидаються,
Всі квіточки розпускаються.
Пташки прилітають,
Дітки вибігають,
На галявинці стрибають.
Киця прокидається,
Лапками вмивається
За допомогою такої музичної композиції ми провели фізкультхвилинку, а зараз давайте проведемо розминочку і пригадаємо рими, з якими ми вже складали віршики.
Маша – каша
мишка – шишка
Коля – Оля
хлопчик – горобчик
сніг – сміх
калина – хмарина
цвіт – світ
сонечко – віконечко
діти – квіти
Чудово справилися із завданням і настав час спробувати скласти ще один віршик на цей раз – про весняні квіти. Будьте уважні, сходні ми складатимемо віршик не за допомогою порівняння чи зіставлення, а за картинками. Пам'ятаєте, я починаю складати рядок, а ви – закінчуєте, сказавши, що ви бачите на малюночку. Готові?
Навесні розквітли квіти
Й засміялись наші діти.
Поглянь у віконечко,
Бачиш, світить сонечко.
Повторюємо ще раз з вихователем, а потім самі з картинками.
Дітки, а хто помітив, хто повзає, літає навколо квіточок як тільки пригріє сонечко? Яких ви знаєте комах? Я вам нагадаю – це бджоли… оси, мурашки, сонечка, коники-стрибунці, бабки. А який вид комах можна порівняти з квіточкою, що літає над землею? Я вам підкажу за допомогою загадки:
На стеблинці росте квітка, пелюстки згортає,
Хотіла її торкнутись – а вона літає!
Розумнички мої, звичайно ж це – метелик! Придивіться уважно до крил метелика – весна не пошкодувала барв заради їхньої краси: спробуйте назвати кольори на крильцях метелика.
Крильця:
чудові – кольорові
яскраві – цікаві
Сьогодні ви вже були квіточками, а зараз уявіть на хвилинку, що ви – різнокольорові метелики. Давайте спробуємо, відтворюючи рухи цих комах, придумати не лише танець метелика, а й рими для нашого майбутнього віршика про метелика, який ми будемо складати на наступному занятті.
Музика – рухи
Метелик:
літає – / крильцями що робить?/ махає
літає – /а коли стомився?/ сідає
сідає –/і крильця що робить?/ згортає
Танець "Метелик"
Наші дітки тільки роблять перші невпевнені кроки в житті. Але вже зараз у кожного з них можна розгледіти іскорку таланту. Ми в дитячому садочку робимо все можливе, щоб з цієї іскорки запалити яскраву зірку і щоб в майбутньому ми могли пишатися кожною талановитою дитиною. І ось зараз ми хочемо продемонструвати деякі з талантів наших вихованців.
Віка: Вихователька моя
Каже: соловейко я
Голосочок гарний маю,
Де не граюсь – там співаю.
Пісня "Мамина наука"
Здавна Україну нашу славить
Вишита сорочка і рушник
Донька вчиться вишивати вправно
Мама вчить її, як чарівник:
Приспів
Голка в пальцях оживає
Ось і квітка розцвіла.
Мрію я в шиття вплітаю,
Вчися, донечко моя.
Вишивання заспокоїть,
В ньому мудрість і краса,
Це і лебеді дитинства,
І блакитні небеса.
Посміхнись, як голку береш в руки,
Й нитка попливе по полотні,
Обминуть тебе жалі й розлуки
І барвисті стануть твої дні.
Руслан: А я вже зараз добре знаю,
Що хорошу пам'ять маю.
Віршик про весну складу
І найкраще розкажу!
Весняні фарби навкруги
Різнобарв'я сиплять
Всі садки, поля, луги
Переливом вкриті.
Цього року навесні
Сталось диво дивне:
Дощик Краплик полюбив
Веселкове диво.
Закохався Краплик наш
В красуню Веселку
Як побачити її
У небі близенько?
Весна рання надворі,
Хмуриться негода,
Не буває в цій порі
Після дощу погоди.
Весна бачить його сни,
Та і мовить: "Дітки,
Теплий дощ в ранній весні –
Це велика рідкість
Але ви допомогти
Зможете цій парі,
Ваші щирі посмішки
Порозгонять хмари
Посміхніться навесні
Й ви, коли йде дощик
І наш Краплик побіжить
До Веселки в гості"!
Каміла: Ну, а в нас талант такий,
Цікавий та нелегкИй.
Гарно ми танцюємо,
Посмішки даруємо
Настя: Правда, тільки ще вчимося,
Хочемо, щоб все вдалося!
Танець «Україно моя, вишиванко»