Відділ освіти виконкому Саксаганської у місті ради
Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла – садок) комбінованого типу №264 Криворізької міської ради
Конспект заняття на тему:
« ІГРОВА ПОДОРОЖ В КРАЇНУ МИЛОСЕРДЯ. ВВІЧЛИВІ СЛОВА».
Вихователь: Палій Ганна Василівна
м. Кривий Ріг
Мета:
Розширити уявлення дітей про морально-етичні норми, на основі розв’язання проблемних та моральних ситуацій;
формувати у дітей уявлення про доброту, як важливу людську якість, за допомогою гри заохочувати дитину здійснювати добрі вчинки.
Розвивати пам’ять, увагу, та сприяти розвитку мислення(оцінка, самооцінка). Виховувати доброзичливість, дружні взаємини між дітьми, готовність допомогти один одному та іншим.
Методи і прийоми: худ. слово (пальчикова гімнастика), створення проблемних ситуацій, сюрпризний момент, бесіда, дидактичні вправи.
Попередня робота з дітьми: заучування мирилок, фізкультхвилинка, пальчикова гімнастика,дидактичні вправи: «Дружба починається з посмішки»,»Наші добрі вчинки», розгляд сюжетних ілюстрацій: «Уроки доброти».
Обладнання: ігрове поле: лісова галявина, іграшки бі-ба-бо 2 зайчики, ведмідь, лялька-Марійка, ширма, макет ноутбука,сюжетні ілюстрації, корзина з виноградом,намисто, розмальовки.
Хід заняття
1.Актуалізація опорних знань.
- Діти, привітайтеся з гостями за допомогою пальчикової гімнастики.
(Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, сонце блакитне!
Доброго ранку, в небі пташки!
Доброго ранку, маленькі дубки!
Я вас вітаю, я вас люблю,
Бо живемо в одному краю.
А тепер візьміться за руки і привітайтеся одне з одним долоньками «Ти долонько до друга доторкнись, і йому привітно посміхнись.»
2.Постановка проблеми.
(Дзвонить телефон. Вихователь бере слухавку.-Добрий день! Хто говорить? А це ти ведмедику, що сталося? Гаразд. До побачення.)
- Малята, нам подзвонив ведмедик, і просить допомогти знайти Машу ,а то вона пішла до лісу і заблукала. Тощо допоможемо?(Допоможемо) Тоді вирушаймо до лісу за допомогою веселої фізкультхвилинки.
- Ми крокуємо у ліс, раз-два, три-чотири,
- Де живе руденький лис, раз-два, три-чотири,
- Де зайчик прокидається, до землі він нахиляється
- Вліво, вправо повернемо, руки до плечей зведемо
- Ну ,а потім пострибаєм, до хатинки підбігаєм.
3.Відкриття нових знань.
-Ой, хто це? Що вони роблять?(зайчики сваряться) - Скажіть будь-ласка, чому ви сваритесь?
Зайчик:- До мене в гості друг прийшов, ось він. А у мене лише одна цукерка, і ми не можемо поділитися, бо вона одна, а нас двоє.
- Діти, як ви гадаєте, що треба зробити, щоб зайчики не сварилися? (поділити цукерку пополам).
Вихователь ділить цукерку пополам і дає звірятам. – І ви малята завжди діліться між собою ,і пригощайте інших.
4. Закріплення.
Діти, може колись і ви сварились, але завжди мирились. Пам’ятаєте ми з вами вчили мирилку, тож згадаємо її і навчимо звірят.
- Якщо в мене є машинка, я погратись брату дам
- Якщо в брата є цукерка він поділить пополам
- Мирись, мирись, ніколи не сварись, обнімись.
5.Практична робота
Зайчик: - Спасибі, за чудову мирилку, запрошуємо вас до нас в гості, подивитися мультик.
(Діти описують картини)
Зайчики прощаються з Машею.
А ось і Маша, але чомусь сумна.
- Я сумна, тому що ненароком розсипалося моє намисто . Може ви мені допоможете . Візьміть кожен по намистині, та воно незвичайне . Зараз дістану чарівну ниточку і почнемо нанизувати намисто.
- Перша намистинка - що ви кажете , коли приходите в дитячий садочок? (Доброго ранку)
- Що кажете, коли щось хочете попросити? (Дай будь-ласка)
- Що кажете, коли хочете вибачитись? (Вибач будь-ласка)
- Коли сідаєте снідати або обідати, чого я вам бажаю? (Смачного)
- А ви, що відповідаєте?(Дякую)
- Що кажете, якщо щось хочете взяти?(Дозволь, будь-ласка)
- А якщо у вас щось не виходить і потрібна допомога? (Допоможіть , будь-ласка)
- Що кажуть, коли хочуть побажати здоров’я? (Будьте здорові)
- Що ви кажете, коли прощаєтесь? ( До побачення )
- Що ви бажаєте мамі, іншим членам родини коли лягаєте спати? (На добраніч).
Ось ми і зібрали ввічливе намисто, подивіться яке воно гарне!
Маша: - Дякую малята, а де ж мій Мішка!!!Мішка!!!
Шукають мішку по лісу при цьому виконують вправу тихо-голосно. Знайшли.
Мішка: - Ой хто це там? А це ви, подивіться, що я знайшов . Шукав малину, а знайшов виноград.- Дякую вам діти , що знайшли Машу, за це я пригощаю вас цією гроною винограда.
Вправа з гроною винограду.
(Діти стають у коло, по черзі передають одне одному гроно винограду . Вихователь: - Чи змінилися розмір, вага грона? Яке воно стало? Педагог підкреслює: - Ось так і в житті трапляється. Якщо люди дружні, то вони сильні, їх ніхто не образить, не скривдить. А якщо кожен живе сам по собі, - то слабкі, вразливі й беззахисні. Сила людей у дружбі, єдності. Тож будьте завжди разом, не сваріться, товаришуйте, допомагайте одне одному.
Діти розповідають віршик.
- В нашій групі ми сім*я
- Ми і ви, і ти і я,
- Усміхнись тому хто зліва
- Усміхнись тому хто справа
- Обніми того хто зліва
- Обніми того хто справа
- Адже ми одна сім’я !!!