Заняття «Повернімо казку дітям»

Про матеріал
Мета: зв'язне мовлення: розвивати діалогічне мовлення дітей за допомогою відповідей на запитання педагога реченнями з 3-4 слів та ведення діалогу по тексту казки. Звукова культура мовлення: вчити чітко промовляти звуки при звуконаслідувальних вправах.Передавати характер казкових героїв за допомогою інтонування та сили голосу. Граматична будова мови: продовжувати вчити дітей узгоджувати частини мови у роді, числі,відмінку; утворювати іменники в множині. Розвивати творчі здібності, мислення, пам'ять. Виховувати стійкий інтерес до української народної творчості, почуття дружби, товаришування.
Перегляд файлу

Відділ освіти виконкому Саксаганської у місті ради

Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла – садок) комбінованого типу  №264 Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

 

                                   Конспект заняття  «Повернімо казку дітям»

                              до міні-семінару «Вплив української народної казки

                              на формування особистості :духовний аспект».

 

 

                                                                                                                

 

                                                                                                                 Вихователь

                                                                                                                 Палій Г.В.

 

 

 

 

              

 

 

                                                            м. Кривий Ріг

Тема: «Подаруємо казку дітям»

Мета:

зв'язне мовлення: розвивати діалогічне мовлення дітей за допомогою відповідей на запитання педагога реченнями з 3-4 слів та ведення діалогу по тексту казки.

Звукова культура мовлення: вчити чітко промовляти звуки при звуконаслідувальних вправах.Передавати характер казкових героїв за допомогою інтонування та сили голосу.

Граматична будова мови: продовжувати вчити дітей узгоджувати частини мови у роді, числі,відмінку; утворювати іменники в множині.

Розвивати творчі здібності, мислення, пам'ять.

 Виховувати стійкий інтерес до української народної творчості, почуття дружби, товаришування.

Методи та прийоми: дидактична вправа, дидактична гра, динамічна гра, фізкультхвилинка, використання загадок, бесіда, розповідання, сюрпризний момент, музичний супровід.

Матеріали та обладнання: паперові сліди тварин,макет зимових дерев, снігових заметів, тексти загадок, фізкультхвилинки. Казки, наголовники казкових героїв казки «Рукавичка»,дидактичний посібник «Рукавиця», розрізні картинки з зображенням тварин (мишки, жабки,зайчика, лисички, вовка, кабана, ведмедя, в’язана рукавиця, паперові форми у вигляді рукавички для розфарбовування, кольорові олівці.

Підготовка дітей: складання розрізних картинок, дидактичні вправи на звуковимову та звуконаслідування, читання української народної казки «Рукавичка», переказування казки, розгляд сюжетних ілюстрацій за казкою, ігри з іграшками-героями казки, настільний та плоскосний театри «Рукавичка», розучування фізкультхвилинки, бесіди з педагогами за змістом казки, імітування рухів тварин, етюди «Я-зайчик», «Я-мишка», «Я-мишка», «Я-ведмедик», «Я-вовчик», «Я-лисичка», «Я-жабка», «Я-кабанятко».

Підготовка педагога :Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція),Програма розвитку дітей дошкільного віку з ЗПР «Віконечко»,монографія К.Крутій «Сучасне заняття в дошкільному закладі :традиції,чи інновації?»Запоріжжя 2009,журнали «Розкажіть онуку» №4 2007,№10 2007, «БВДС» №1-2 2006,№23-24 2006,газета «Дитячий садок» №183 2002, №361-364 264.

Хід заняття.

Мотивація діяльності.

Вихователь. – Діти ви чуєте,яка чарівна музика лунає. Здається вона запрошує нас у казку.

Д/вправа «Прогулянка лісом» (звуковимова)

 Йдемо,а під ногами сніг рипить-рип-рип

А вітерець все гуде-у-у

Налетіла хмарка снігова-шу-шу

Сніг на землю опускався тихенько-с-с-с

Гілки на деревах від морозу-хрусь-хрусь

Вихователь. - Ой погляньте,якісь слід

( Показує на сліди розкладені на підлозі).

-Підемо по них ,можливо вони доведуть нас до казки.

Разом з дітьми йдуть по слідах

Д/вправа «Дай свою відповідь» (побудова речення)

Вихователь  –Як ви гадаєте, чиї це сліди?

Відповіді: дітей –Я гадаю,що це сліди…

Вихователь : Ось ми вже й опонилися в казці, але якій? Щось незрозуміло,якийсь ліс,сніг лежить навкруги і тут дуже холодно. Давайте з вами трішки зіграємо. Пограємо в гру. Малята стають у коло, вихователь читає вірш, показує рухи, діти повторюють за педагогом.

Гра «Морозець»

 Морозець, морозець

 Не щіпай нам щічки

Теплі валянки у нас,

Шубки й рукавички .

Вихователь.- Підходить до рукавички в якій вставлені частини тіла звірів.

– Діти щось незрозуміло,які звірі мешкають  у рукавичці. Давайте разом відгадаємо їх за допомогою загадок.

Д/г «Відгадай»

Загадки. 1. У норі хатинку має

Хліб, сирочок полюбляє

                     По дорозі тишком-нишком

                      Бігає сіренька (мишка)

2.Швидкі лапки,куций хвіст

Довгі вушка,чорний ніс

Хліба з рук бере окрайчик

    Сірий і пухнастий (зайчик)

3.  Гострі зуби,сильні лапи

Дуже схожий на собаку

І полює дуже ловко

Що впізнали друзі. (вовка)

  4.Скаче на болоті

      Зелененькі лапки

      Квакає завзято

      Веселенька (Жабка) 

   5. Влітку медом ласував

       Досхочу малини мав

       А як впав глибокий сніг

       Позіхнув і спати ліг

       Бачив чи не бачив сни

       А проспав аж до весни (ведмідь)

    6. Він ікластий і сердитий

        Дуже любить землю рити

        Жолуді весь час шукає

        Й малюків смугастих має (кабан)

    7. У кущах вона ночує

         І на зайчика полює

         Вся руденька ця сестричка

       А зовуть її (лисичка).

Вихователь. – Молодці відгадали. А тепер сідайте за столи і складіть цих звірят із частин.

Д/гра «Склади із частин ціле»

Д/гра «Скажи в множині»

Вихователь. – Добре,молодці. Впорались із завданням. А тепер пригадаємо як звірі свої пісеньки співають.

Д/вправа зі звуконаслідуванням

Мишка-пи-пи-пи

Жабка-ква-ква-ква

Зайчик-за-за-за

Лисичка-лис-лис-лис

Кабан-хро-хро-хро

Вовк-клац-клац-клац

Ведмідь-гир-гир-гир

Вихователь.- А тепер вставайте в коло,трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Покажіть мені малята,в лісі як живуть звірята(крокують на місці)

Як лисичка просипається(руки вверх,підтягнутись. Показати,як протирає очі)

Як білочка вмивається(рухи руками імітація вмивання)

Як зайчик пострибав(стрибають на місці)

Як вовчик пробігав(біг на місці)

А їжак не поспішає з кущів ягідки збирає(спокійна ходьба навісці,імітація руками збирання ягід)

І лише ведмедик спить, прокидатись не спішить(присіли імітування сну).

Вихователь. -Відпочили?Молодці! А тепер пограємо.

 Гра з мячем

Мишка-норушка

Жабка-скрекотушка

Лисичка-сестричка

Вовчик-братик

Кабан-іклан

Ведмідь-набрід

Вихователь: Тепер скажіть, чи знайома вам казка в яку ми потрапили? Чи знаєте її?  Давайте розповімо її нашим гостям. Вони мабуть не знають цієї казки.

Розподіл ролей. Діти вдягають наголовники./Все це з допомогою вихователя/.

Драматизація казки «Рукавичка»

Д/гра «Добре-погано»(використати мікрофон)

 

--Що добре було в цій казці? (що звірі знайшли рукавичку, подружилися)

-А що було погано?(що дід загубив рукавичку,і в нього замерзли руки)

-А ще що було добре?(що собачка знайшов рукавичку і стало тепло дідові в руки)

-А погано ще що було? (що звірі розбіглися в лісі, і їм ніде стало жити)

-Куди ж тварини пішли зимувати.(ведмідь зимує в берлозі, лисиця – в норі,вовк і зайчик під кущем,жабка в норі  в болоті,мишка в норі.)

-Діти чого ця казка навчає?(добру,як дружньо треба жити)

Діти, а ви знаєте прислів’я про дружбу.

Дружба-дорожча за золото.

Вірний друг, то найбільший скарб.

Друзі - дзеркало один для одного.

Так і в житті ми живемо всі разом і тому, як справжні друзі візьмемося за руки відчуємо тепло один одного,і усміхнемося один одному.

 Сюрпризний момент

Вихователь:  А ось з’явився дід. Він хоче забрати свою рукавичку, бо йому холодно без неї.

Дід: Доброго ранку малята! Щиро дякую вам за те,що знайшли мою рукавичку. Поверніть мені її будь ласка.

Вихователь: Ми тобі дідусю віддамо рукавичку тільки,якщо ти пограєш з нами в гру і наздоженеш свою рукавичку.

Динамічна гра «Наздожени свою рукавичку.»

Дід: Ось я забрав свою рукавичку. Але ви не засмучуйтесь. На згадку я вам лишу ось ці рукавички. Ви їх розфарбуйте та прикрасьте гарними візерунками.

Діти дякують дідові.

 Дід: Мені вже час йти.

До побачення малята.

Любі хлопчики й дівчатка.

 

Діти  прощаються з дідом.

Вихователь: В яку казку ми подорожували?

-Які звірі живуть у рукавичці?

-Так добре, знаємо цю казку.

Наша подорож була дуже цікава. Але вже час повертатись до дитячого садка. Ми з вами ще неодмінно повернемось до казочки,але вже до іншої. А зараз йдіть будь-ласка та розмалюйте рукавички які вам подарував дід.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку