Мета: сприяти розвитку активного мовлення дітей, уваги, пам'яті.
Формувати елементарні навички мовленнєвого спілкування з дорослим, стимулювати до розповідного мовлення (використовуючи в мовленні фрази з 3 – 5 слів)
Вчити дітей відгадувати загадки; описувати тварин (зайчик, вовк, ведмідь) використовуючи при цьому прийом символічної аналогії за методикою ТРВЗ (символічні асоціативні картки)
Розвивати уяву, фантазію, мислення, використовуючи метод ТРВЗ – «мозковий штурм».
Виховувати звукову культуру мовлення; цікавість до світу природи, спостережливість.
Зачепилівський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) «Ромашка» Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району Харківської області
Конспект
інтегрованого заняття
(ознайомлення з природним довкіллям та розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування) для дітей раннього віку
на тему «На гостини до звірят»
до колективного перегляду
«Розвиток мовленнєво – комунікативних здібностей дошкільників у повсякденному житті з використанням методів ТРВЗ»
Підготувала
Вихователь Ігнатюк І.О.
2018
Мета: сприяти розвитку активного мовлення дітей, уваги, пам’яті.
Формувати елементарні навички мовленнєвого спілкування з дорослим, стимулювати до розповідного мовлення (використовуючи в мовленні фрази з 3 – 5 слів)
Вчити дітей відгадувати загадки; описувати тварин (зайчик, вовк, ведмідь) використовуючи при цьому прийом символічної аналогії за методикою ТРВЗ (символічні асоціативні картки)
Розвивати уяву, фантазію, мислення, використовуючи метод ТРВЗ – «мозковий штурм».
Виховувати звукову культуру мовлення; цікавість до світу природи, спостережливість.
Матеріал: аудіо записи, символічні асоціативні картки (дівчинка, зима, весна, зайчик, вовк, ведмедик); силуети слідів людини (великі і маленькі) та тварин; іграшки – зайчик, вовк, ведмедик, дівчинка Маша)
Хід заняття
І Організаційний момент
Діти вітаються з гостями. Логоритмічна гра «Здрастуйте!»
Здрастуйте долоньки! Хлоп! Хлоп! Хлоп!
Здрастуйте ніжки! Топ! Топ! Топ!
Здрастуйте щічки! (діти гладять себе по щічках)
Плюх! Плюх! Плюх! (Поплескують по щоках)
Пухкенькі наші щічки! (Кругові рухи кулачками по щоках)
Плюх! Плюх! Пюх!
Здрастуйте губки! (Качають головою)
Чмок! Чмок! Чмок! (Цмокають губами)
Здрастуйте зубки! (Качають головою)
Клац! Клац! Клац! (Клацають зубами)
Здрастуй мій носик! (Погладити вказівним пальцем носик)
Біп! Біп! Біп! (Натискають на носик)
Здрастуйте гості! (Простягають руки вперед)
Всім привіт! (Махають рукою)
Потім діти чують пісеньку Маші з мультфільму «Маша та ведмідь».
(звучить аудіо запис пісні)
Бесіда з дітьми:
-Діти, хтось до нас іще поспішає. Хто ж співає цю пісеньку? (Маша)
-Правильно, це Маша з мультфільму. Але коли я йшла до д/с я зустріла Машу і чомусь вона здалась мені якоюсь незвичайною. Ось погляньте.
(Показ асоціативної картки на якій зображена дівчинка)
-Хто зображений на цій схемі?(дівчинка)
-Як ви думаєте, як її звати? (Маша)
-Правильно дітки, ось погляньте на оцю картинку (показ кольорової ілюстрації де зображена Маша)
-У що одягнена Маша? (сарафан)
-Що у неї на голівці? (Хусточка)
-У що вона взута? (туфлі)
-Якого кольору у неї одяг? (рожевий)
-А хто ж їй пошив такий гарний одяг? (ведмедик)
-А ось і сама Маша до нас завітала.(поява ляльки)
-А хто пам’ятає з ким іще дружить Маша з мультфільму? (зайчик, ведмідь, вовк)
-А де живуть ці звірі? (в лісі)
-Ви знаєте, діти, Маша вже дуже давно не була у них в гостях. Ще відтоді як була оця пора року (демонстрація асоціативної картки «зима», зображення сніжинки)
-Подивіться на цю схемку, що на ній зображено? (сніжинка)
-О якій порі року у нас випадає сніг? (взимку)
-Вірно, отже Маша бачилася зі своїми друзями ще взимку.
-А яка ж зараз пора року? (весна)
-Так, весна. Ось погляньте на цю картку (асоціативна картка з зображенням вербових котиків)
-Діти а давайте ми з вами сходимо до звірят у ліс, на гостину, віднесемо їм гостинці, повеселимо їх, і Машу з собою візьмемо.
-А що ж ми візьмемо на гостинець звірятам? Що любить їсти зайчик( (моркву)
-Що ми понесемо ведмедику? (мед)
-А що полюбляє вовчик? (зайчика) Тож ми подаруємо йому іграшкового зайчика, щоб він з ним грався.
-Подорож наша буде незвичайна, тож будьте дуже уважні.
-А знайдемо ми ліс ось по цих чарівних слідах. Тож давайте відправимося у ліс по цій доріжці.
(Звернути увагу дітей на доріжку зі слідами різного розміру)
-Чиї це сліди? (Це сліди людини)
-Які вони за розміром? (великі і маленькі)
-Щоб потрапити до лісу потрібно ступати слід у слід. Я буду йти по великих слідах, а ви по маленьких.
(під веселу пісеньку Маші «Про сліди», діти крокують по доріжці до лісу.)
ІІ Основна частина
Діти приходять до лісу і бачать першу доріжку зі слідами зайчика.
-Як ви гадаєте, чиї це сліди? (роздуми дітей)
-А погляньте, чиї це вушка зображено на цій схемі? (зайчика)
-Послухайте загадку:
Пара довгих вушок, сіренький кожушок,
Швидкий побігайчик, а зветься він…(зайчик)
-Давайте поглянемо хто у нас заховався за цією ялинкою. Погляньте який зайчик тут живе. Давайте його опишемо, який він? (біленький, пухнастий, швидкий, маленький, вухатий, вміє стрибати, швидко бігати, їсти моркву)
-Давайте залишимо йому подаруночок та підемо далі.
-Погляньте діти, ось іще чиїсь сліди. Як ви гадаєте, чиї вони?
-Подивіться на цю схему, чиї вушка на ній зображені? (це вушка вовчика)
-Послухайте загадку:
Я сірий хижак лісовий,
Для звірів я дуже страшний,
Живу я в глибокій норі.
Полюю і вию вночі.
-Погляньте, який вовчик живе під цією ялинкою у норі. Розкажіть про нього, який цей вовчик? (сірий, страшний, злий, волохатий, зубастий, полює на зайчика)
-Давайте ми з ним пограємо.
Зранку у віконечко зазирнуло сонечко (нахили вправо – вліво)
Мило посміхнулося (посміхаються)
До щічки доторкнулося (торкаються до щічок)
Промінцем погладило (гладять собі ручки)
Не сумуй! – порадило (погрозити пальчиком)
День, що розпочався, щоб у тебе вдався! (плескають в долоні)
-Залишимо для вовчика у подарунок цього іграшкового зайчика, щоб йому було з ким погратися)
-А ми подорожуємо далі. Погляньте, малята мені здається, що під цією ялинкою також хтось живе. Подивіться які тут великі сліди. Чиї вони, як ви гадаєте?
-Подивіться, чиї це вушка тут зображені? (ведмедика)
-Відгадайте загадку:
Влітку медом ласував, досхочу малини мав,
А як впав глибокий сніг, позіхнув і спати ліг.
-Давайте розкажемо про ведмедика, який він (великий, клишоногий, бурий, добрий, сильний)
-Залишимо для ведмедика наш подарунок, бочку меду.
ІІІ Підсумок
-Добре, дітки. Усім залишили подарунки.
-Сподобалася вам наша подорож?
-Давайте пригадаємо у кого ми побували у гостях?
-А з ким ми подорожували?
-А зараз нам час повертатися до дитячого садка.
(під веселу музику діти крокують по доріжці)