Конспект заняття з малювання
для дітей старшої групи
Тема «Кольори осені».
Завдання: розвивати естетичне сприйняття дітьми кольорів осені, бажання передавати їх у малюнку; навчити дітей утворювати оранжевий колір шляхом накладання жовтої фарби на червону; закріпити кольори: червоний, жовтий, зелений, коричневий, оранжевий. Удосконалювати вміння малювати пензлем, зафарбовувати площину листка всім ворсом. Розвивати естетичний смак; виховувати любов до природи та малювання.
Матеріал: гуашева фарба жовтого і червоного кольору, пензлі, ганчірки, плівка червона та жовта, лялька-Осінь, пензлі «чарівники», паперові форми листочків білого кольору.
Попередня робота: спостереження в природі, розгляд художніх картин про осінь, вивчення віршів про осінь, листопад.
Хід заняття
Вихователь. Діти, до нас на заняття завітала гостя, а хто вона, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:
Я у літечка сестричка
У калиновім намисті
А спідничка в мене з листя
Різноколірна барвиста.
Вихователь. Відгадали, хто це? Так, звичайно, ця гостя – Осінь. Бо надворі у нас яка пора року? Що ви можете розповісти про осінь, яка вона? (Тепла, сонячна, барвиста, золота, різнокольорова, дощова, похмура, лагідна, щедра, багата, чарівна…). Дуже гарні слова ви сказали про осінь, я теж скажу:
Осінь мрійна, осінь мила,
Все багрянцем притрусила,
І сама в барвистім листі
Ще й в калиновім намисті.
Осінь. Я дуже хотіла принести вам, милі діти, такі гарні барвисті листочки, але мій помічник Чарівний Пензлик кудись зник і я не змогла їх розфарбувати, тому принесла листочки білі. Ви не бачили мого помічника?
Вихователь. Не журися, осінь, твій помічник уже давно тут і готовий тобі допомогти. Подивіться, діти, який гарний у нас «Червоний пан» – це чарівний Пензлик.
У садок приїхав пан
В нього червоний є жупан.
Червоні чоботи і шапка
Та до того ж і краватка.
Із собою фарби має
Залюбки усім допомагає.
Червоний Пензлик. Так, зараз я вмокнусь у свою улюблену червону фарбу і швиденько зафарбую листочок, ось так, акуратно, зверху-вниз, зверху-вниз. Ну от і все готово!
Вихователь. Ні, не готово, бо у дітей теж є листочки, які потрібно зафарбувати.
Червоний Пензлик. У дітей є мої маленькі братики пензлі, які їм допоможуть.
(Діти беруть свої пензлі і самостійно зафарбовують листочки; вихователь нагадує їм, щоб зайву фарбу знімали об край посудини, вели ворс зверху-вниз, зліва-направо).
Вихователь. Розфарбовані листочки виглядають, наче квіточки. Як ви думаєте, діти, чому пензля назвали «Червоним паном»? Що можна зафарбувати в червоний колір? (Яблука, помідори, квіти, перець, листочки). Які улюблені фарби у осені? Зелений? (Груша, яблуко, листя, огірок, помідор, трава…). Жовтий? (Диня, квіти, сонечко, помідор, яблуко, лимон, перець, листочки…). Коричневий? (Картопля, каштан, земля, жолудь, дерева…). Оранжевий? (Квіти, апельсин, мандарин, сонечко, листочки…).
Осінь. Так, це мої улюблені кольори, але найбільше я люблю оранжеву фарбу. І я б дуже хотіла, щоб листочки, які я вам принесла, були оранжевого кольору. Вихователь. Діти, але ж у нас немає оранжевого кольору! Ой, я забула, я вам принесла ще один подарунок. Подивіться у мене є плівка жовтого та червоного кольору. Якщо жовту плівку накласти на червону, то який колір утвориться? Так, якщо змішати червону та жовту фарбу, то можна утворити оранжеву. А чи хотіли б ви діти, стати чарівниками?
(З’являється пензель з жовтою краваткою).
Жовтий Пензлик. Чекайте! Чекайте я теж чарівник і вмію чарувати!
Подивіться який пан,
В мене жовтий є жупан,
Жовті чоботи і шапка,
А до того ж і краватка.
Жовту фарбу завжди маю.
Нею все я прикрашаю.
Жовтий Пензлик. Ось вмокнусь у жовту фарбу і перефарбую червоний листочок у жовтий, зверху-вниз, зверху-вниз. Ой, та це ж не жовтий листочок! А який?
Вихователь. Так, листочок став оранжевим. Ось така наша осінь чарівниця.
Давайте ми теж всі покриємо свої червоні листочки жовтим кольором і подивимось, чи стануть наші листочки теж оранжевими.
В кінці заняття діти читають вірші про осінні листочки.