Дане заняття спрямоване на удосконалювання навичок просторової орієнтації, учити визначати напрямки ( угору-вниз, праворуч-ліворуч), орієнтування в часі (ранок, день, вечір, ніч), закріплювати знання про площинні геометричні фігури, визначати відмінні та схожі ознаки фігур. Формувати розуміння понять «більше», «менше», «порівну» та запитання «скільки». Удосконалювати вміння рахувати та викладати цифровий ряд, називати числа сусіди. Учити співвідносити число і цифру. Розвивати довільну пам'ять, логічне мислення, увагу; виховувати поважне ставлення до товаришів та вміння працювати в колективі, викликати цікавість до занять з математики.
«Космічна подорож»
Мета: удосконалювати навички просторової орієнтації учити визначати напрямки ( угору-вниз, праворуч-ліворуч), орієнтування в часі (ранок, день, вечір, ніч), закріплювати знання про площинні геометричні фігури, визначати відмінні та схожі ознаки фігур. Формувати розуміння понять «більше», «менше», «порівну» та запитання «скільки». Удосконалювати вміння рахувати та викладати цифровий ряд, називати числа сусіди. Учити співвідносити число і цифру. Розвивати довільну пам'ять, логічне мислення, увагу; виховувати поважне ставлення до товаришів та вміння працювати в колективі, викликати цікавість до занять з математики.
Хід заняття
Вихователь: Погляньте діти що нам принесли? Якась телеграма, підписана – почитаємо? «Дитячий садок Берізка група Ласунчики» . Кому адресована ця телеграма? (відповіді дітей). Правильно цю телеграму прислали нам давайте ми її відкриємо і почитаємо , що там написано.
Телеграма
Вітаю вас Ласунчики мене зовуть Робік живу я на іншій планеті . На моїй планеті трапилось лихо. Сам я з цим впоратися не можу. Тому вирішив попросити у вас допомоги. Допоможіть!
Вихователь: Дітки ви щось зрозуміли? Я зрозуміла лише що на планеті Робіка трапилася якась біда. Яка саме не знаю ну те що він просить нашої допомоги це я зрозуміла. Діти як ви гадаєте треба допомогти Робіку чи може викинемо цю телеграму і нікому нічого не скажемо? (відповіді дітей)
Допоможемо. Але ми не знаємо, що трапилося щоб дізнатися треба тільки полетіти туди. Нам Робік прислав карту сідайте за столики і розглянемо її. Планета Робіка має форму геометричної фігури, але наша планета теж схожа на геометричну фігуру. Давайте пригадаємо яку форму має наша планета (круглу) на яку фігуру схожа (кулю).
Визначте на карті де знаходиться наша планета.
Подивіться уважно і скажіть яка іще планета на карті має форму геометричної фігури, назвіть її, визначте її місце на карті? (в горі у правому куточку)
Молодці ця овальна планета і є домівка нашого Робіка на неї нам треба летіти. На чому ми можемо полетіти?(відповіді дітей).
Давайте побудуємо ракету. Ось у телеграмі лежить зразок космічної ракети давайте його розглянемо. Яка незвичайна ракети побудована вся з геометричних фігур пригадаймо їхні назви (діти називають геометричні фігури та будують ракету за зразком).
Скільки трикутників у ракеті? Скільки кругів, овалів?
Чого більше квадратів чи овалів? ( овалів)
На скільки більше овалів? (на 1)
Чого більше кругів чи квадратів? (порівну)
З яких фігур складається ракета з площинних чи об’ємних? (площинних)
Вихователь: Ракета наша збудована потрібно в неї якось війти, потрібні східці, а її немає. Давайте викладемо східці від найдовшої щаблинки до найкоротшої і позначимо їх відповідними цифрами (діти викладають східці позначаючи її цифрами від 1 до 5 )
Давайте поставимо два пальчики ніби дві ніжки і будемо підніматися вгору по східцях при цьому рахуючи їх (Пальчикова розминка)
А тепер давайте спустимся до низу рахуючи східці в зворотньому порядку.
Давайте пригадаємо яких сусідів мають наші числа. (декілька дітей називають сусідів числа 2, 3, 4.)
Готові летіти треба перевірити . Дидактична гра «Коли це буває» Зараз я вам буду загадувати загадки , а ви будете відгадувати яку частину доби я назвала.
Він найперший прокидається
Чепуриться, умивається,
Вийде з терема хутенько,
Привітає землю-неньку,
Є така в нього турбота -
Всіх підняти до роботи
(ранок)
Сонце в небі яскраво світить
На прогулянку вийшли діти.
(день)
Сонце зайшло за обрій
Білченятко сховалось в дупло
Дрімота до нього йде
Казочку з собою веде.
(вечір)
В небі зірочки горять
Птахи сплять і риби сплять
Спить земля і спить дитя
(ніч)
Бачу що летіти ви готові тож давайте перед польотом трішки відпочинемо і у цікаву гру пограємо.
Дидактична гра « Так чи ні» (діти стоять у колі вихователь запитує дитина відповідає одним словом «так» або «ні» Передаючи м’яч по колу. Якщо дитина дала неправильну відповідь м’яч залишається у неї і вона відповідає на наступне запитання)
В порожній склянці є вода?
У квадрата є кути?
Суп їдять виделкою?
Сніг йде влітку?
На руці 5 пальців?
На яблуні ростуть груші?
Круг котиться?
…..
Молодці дітки гарно відпочили, але нам вже час вирушати. Давайте всі закриємо очки і уявимо себе космонавтами.
Вправа «Релаксація»
Ми сидимо в ракеті ракета наша злітає, летить, ми легенькі мов пушинки кружляємо по зоряному небу (діти розставляють ручки в сторони гойдаються імітуючи політ, кружляють).
Прямо по курсу спостерігаю планету цифр приземляємось відкривайте очки.
Бачу якийсь переполох. Що тут сталося? Давайте підійдемо ближче і роздивимось.
Цифри розбрелися по всій планеті і іграшки втратили свої будинки. Треба допомогти іграшкам потрапити до своїх будиночків розставимо цифри на свої місця.
Скажіть куди і яку цифру треба поставити?
Дидактична гра «Зістав цифру з кількістю»
(діти рахують іграшки і позначають їхню кількість цифрою)
А ось погляньте і наш Робік це він прислав нам цю телеграму бо дуже хотів щоб ми допомогли всім цифрам знайти свої місця. Як ви вважаєте ми справилися з цим завданням? Чи можемо ми вирушати додому в садочок?
Закривайте очки і полетіли. Відкривайте очки ми вже в садочку сідайте за свої столики.
Підсумок заняття:
На чому ми з вами подорожували?
Хто нам прислав телеграму?
Що трапилося на планеті цифр?
Сподобалась вам наша подорож?
Дякую за увагу!