Мета: систематизувати знання про процес посадки цибулі, формувати практичні навички посадки рослин, вчити дружнього ставлення дітей одне до одного в процесі праці.
Закріплювати знання про пору року весну, її характерні ознаки.
Уточнювати знання про різноманітні сезонні зміни в природі.
Продовжувати розвивати зв'язне мовлення, інтонаційну виразність, увагу.
Зміцнювати здоров'я дітей через використання елементів здоров'язберігаючихтехнологій – дихальну гімнастику, пальчикову гру, рухливу гру.
Виховувати цікавість до оточуючого.
Зачепилівський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) «Ромашка» Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району Харківської області
Тематична прогулянка
з дітьми старшої групи «Весна та її друзі»
до колективного перегляду «Формування екологічної компетентності дошкільників»
Підготувала
вихователь Ігнатюк І.О.
2017
Мета: систематизувати знання про процес посадки цибулі, формувати практичні навички посадки рослин, вчити дружнього ставлення дітей одне до одного в процесі праці.
Закріплювати знання про пору року весну, її характерні ознаки.
Уточнювати знання про різноманітні сезонні зміни в природі.
Продовжувати розвивати зв’язне мовлення, інтонаційну виразність, увагу.
Зміцнювати здоров’я дітей через використання елементів здоров’язберігаючих технологій – дихальну гімнастику, пальчикову гру, рухливу гру.
Виховувати цікавість до оточуючого.
Матеріал: загадка про весну, цибулю, вірш про цибулю, зображення Чіполіно, пластикові стаканчики, ложечки на кожну дитину, цибуля , ґрунт, вода.
Хід прогулянки
- Діти, сьогодні, коли я йшла до дитячого садка я зустріла листоношу. Вона передала мені лист. Погляньте як цікаво він прикрашений (зеленими листочками, сонечком, струмочками, метеликами). Цікаво, від кого він? Як дізнатися? (Припущення дітей)
- Дітям групи «Капітошка». Отже нам!
«Добрий день діти! Дуже вас прошу, спробуйте відгадати, хто я.
Веселіше зацвірінькав горобець.
Після зимових холодів сонце яскравіше та тепліше стало,
Вся природа пробудилася від сну,
Відступає непогода,
Це до нас прийшла наша люба, чарівна …(весна)»
-Так, цей лист від весни. Яка чудова пора року весна! Діти, я пропоную вам поглянути навколо і назвати, які зміни в природі відбулися з настанням весни.
(Сонце яскраво світить і сильніше гріє, з’являється зелена травичка, на деревах з’являються бруньки, вже можна зустріти комах – мурашок, павуків, метеликів, веселіше співають птахи)
-Молодці діти, багато змін ви назвали, що з’явилися з приходом весни. А мені хотілося б звернути вашу увагу на повітря. Весною повітря стає особливим, воно свіже, ним легко дихати. А давайте з вами подихаємо свіжим повітрям.
Дихальна гімнастика «Горобчики співають»
В.П. – о.с.; 1 – вдих носом; 2 – на видиху промовляти: «Чик – чирік, чик – чирік!» (повт. 3 – 4 рази)
- Відчули, яке свіже повітря?
- А хто з вас пригадає як називається явище коли повітря рухається? (Вітер)
- Який буває вітер? (сильний, слабкий, лагідний, ніжний)
- Як можна назвати лагідний вітер? (Вітерець)
- А сильний? (Вітрище, вітрюган)
- А сьогодні є надворі вітер? Як можна про це дізнатися? (пограти з султанчиками, вітрячками, поглянути на дерева – гнуться їхні гілочки, чи ні.)
- А зараз давайте пограємо в гру «Вітерець і хмарини»
(Проводиться рухлива гра)
Мета:розвивати у дітей рухову активність; уміння взаємодіяти один з одним.
Закріплювати вміння швидко перешиковуватися парами.
Виховувати позитивне емоційне сприйняття один одного, формувати добросусідські відносини у колективі.
Хід гри
Діти діляться на дві групи, порівну. Одна група – хмарини, друга – вітер.
Хмаринки відпочивають на небі (діти сидять у напівприсяді). По сигналу: «Налетів вітер і підхопив хмаринки», кожна дитина – вітер підходить до дитини – хмаринки і запрошує її (діти беруться за руки «човником» і кружляють у парі); по сигналу: «Вітер стих», хмаринки займають свої місця, а вітерець відлітає на своє місце.
-З приходом весни настрій у всіх відмінний, але ми повинні пам’ятати про нестачу вітамінів та знижений імунітет після зимових холодів.
-Що потрібно робити, щоб зміцнити своє здоров’я? (щодня робити ранкову гімнастику, вживати лише корисну їжу багату вітамінами, дотримуватись режиму дня та ін..)
-Хто з вас скаже де живуть вітаміни?
-А зараз послухайте, весна загадує нам ще одну загадку. Коли ви її відгадаєте то дізнаєтеся хто до нас сьогодні завітав у гості на прогулянку.
Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте. (Цибуля)
Вихователь читає дітям вірш про цибулю:
Цибуля так під сонечком блищить,
Що хочеться почистити і з’їсти.
Почистиш, а тоді заплачеш вмить.
Вона відкаже: «А не будеш лізти!»
Та від хвороби все одно спасає,
Бо вітаміни й добрі ліки має!
Цибульку їсти кожен день беруть,
Хоч регулярно сльози ллють.
-Погляньте, хто це? (вихователь показує дітям зображення Чіполіно)
-Хто такий Чіполіно? (Це хлопчик – цибулинка)
-Чіполіно хоче дізнатися, що ви знаєте про цибулю.
- Що таке цибуля?
- Яку форму має цибуля?
- Якого кольору?
- Який запах вона має?
- Яка вона на дотик?
- Де росте цибуля?
- Хто її вирощує?
- Коли саджають цибулю? Коли збирають врожай?
- Як її їдять? Які блюда можна приготувати?
- Яка користь від цибулі?
( Цибуля – це овоч. Вона буває круглої форми, буває овальна. Може бути жовтого кольору, оранжевого, червоного, фіолетового. На смак цибуля гірко – солодка. Має неприємний, різкий запах. На дотик цибуля тверда. Росте вона на городі. Вирощують цибулю люди. Висаджують цибулю на городи весною, а збирають урожай восени. Цибулю можна смажити, варити, консервувати, тушкувати, сушити, їсти сирою. Її також додають у різні страви: в суп, салат, до м’яса, різних овочів і т.д.)
-Чіполіно дуже задоволений вашими відповідями, ви багато знаєте про цибулю. А ось іще деякі цікаві факти про цибулю: якщо людина 2 – 3 хвилини пожує цибулю, то у неї в роті не залишиться жодного шкідливого мікробу – вони всі загинуть. (Згадати з дітьми, як взимку вони вживали цибулю під час обіду, вдихали її пари)
- А зараз я пропоную вам посадити для нашого гостя друзів. Але спершу давайте підготуємо наші рученята до праці.
Пальчикова гра « На роботу»
На роботу
Старший встав - не лінувався.
Вказівний за ним піднявся -
Розбудив сусід його.
Той - свого, а той свого.
Встали вчасно вci брати -
На роботу треба йти.
(Стиснути пальчики в кулачок. По черзі розгинати їх, починаючи з великого. А зі словами: «Встали вчасно вci...» широко розставати пальцi).
Висаджування цибулі дітьми
За вказівками вихователя діти висаджують цибулю у пластикові стаканчики з ґрунтом та з водою. (Діти діляться на групи. Одна група висаджує цибулю у стаканчики з ґрунтом, інша у стаканчики з водою.)
-Добре, тепер у нашого Чіполіно з’явилося багато друзів. Ми поставимо ці стаканчики на підвіконня у групі, і будемо за ними доглядати та спостерігати. Як ви гадаєте, у яких стаканчиках краще буде видно як розвивається коріння цибулі? Чому? А коли у наших Чіполінок виростуть зелені чубчики, що ми з ними зробимо? Вірно, ми будемо вживати їх у їжу.