Заняття літературно-мистецької
студії «Слово»
Тема. Образні уявлення
Мета: продовжувати формувати знання учнів про поетичний образ; розвивати уміння бачити і відчувати навколишній світ, відтворювати його у художньому слові; виховувати любов до рідного слова, творчої праці.
Заняття літературно-мистецької
студії «Слово»
Тема. Образні уявлення
Мета: продовжувати формувати знання учнів про поетичний образ; розвивати уміння бачити і відчувати навколишній світ, відтворювати його у художньому слові; виховувати любов до рідного слова, творчої праці.
Епіграф
Я дерево, я сніг, я все, що я люблю.
І, може, це і є моя найвища сутність.
Л. Костенко
Хід заняття
І. Мотиваційний етап.
Поетична творчість – це найвища сходинка
культури мовлення.
ІІ. Вступне слово
Виразність живої мови взагалі, а художньої тим паче не вичерпується зрозумілістю. Кожне слово, що злетіло з уст людини, виявляє її стан: спокій чи неспокій, байдужість чи тривогу, радість чи печаль, схвалення чи оскарження.
Думки, почуття й воля в живій мові злиті воєдино.
Письменник бачить створений ним образ, чує його, живе ним.
Поетичний образ – це не тільки те, що бачиш, а й те, що чуєш, що відчуваєш. Часом, це щось невловиме, як аромат квітки. Ставлення до явищ (а не самі явища) – ось загалом найпереконливіше в мистецтві.
Поет розглядає явища дійсності крізь призму сприйнять своїх персонажів, мовби перевтілюється у своїх героїв, щоб їхніми очима подивитись на світ.
Отож, образні перевтілення – предмет нашої розмови сьогодні.
ІІІ. Хвилинка – розминка
Гра « Луна»
Ідея: луна повторює слова або закінчення їх. Уявіть, що ви луна, що недочуває і змінює слова, залишаючи правильними лише закінчення.
Поети –
Бузок –
Плед –
Кумир –
Летіти –
ІV. Коротке знайомство з учасниками студії
-Діти читають власні поезії ( обговорення використання у поезіях авторських неологізмів, опираючись на попереднє заняття).
V. Практика
Вправа « Квітка індивідуальності» ( з визначенням лідера)
Діти отримують пелюстки різних кольорів.
Завдання: записати поетичний рядок, пов’язуючи його з асоціаціями, які викликає колір пелюстки. Діти зачитують і складають квітку, визначають лідера.
VІ. Знайомство із збіркою поезій Л. Костенко. Прослуховування поезій, які читає автор.
Завдання: зібрати якнайбільше художніх образів до поетичної скарбнички
VІІ. Підсумок заняття
Впізнай образ (Діти слухають поетичні рядки і впізнають художній образ)
Вечір сонце пшеничне розкраяв
І окраєць над полем залишив
Відповідь: місяць.
-Який місяць на порозі?
VІІІ. Домашнє завдання.
Скласти поетичний діалог з груднем.