Заняття: Маленькі “Бізнесмени і Бізнеследі”.

Про матеріал
формувати у дітей основи економічної культури, уявлення про товари й товарно-грошові відносини, закріпити знання про правила економного використання електроенергії, збереження тепла, заощадливого використання води, вчити виокремлювати першочергові потреби, розуміти відмінність між поняттями “хочу” й “треба”. Розвивати вміння користуватися отриманими знаннями у власному житті. Виховувати інтерес до економіки як науки, бажання раціонально використовувати природні ресурси і вміти економити.
Перегляд файлу

Тема: Заняття з економічного виховання. Маленькі “Бізнесмени і Бізнеследі”.

Мета: формувати у дітей основи економічної культури, уявлення про товари й товарно-грошові відносини, закріпити знання про правила економного використання електроенергії, збереження тепла, заощадливого використання води, вчити виокремлювати першочергові потреби, розуміти відмінність між поняттями “хочу”  й “треба”.  Розвивати вміння  користуватися отриманими знаннями у власному житті. Виховувати інтерес до економіки як науки, бажання раціонально використовувати природні ресурси і вміти економити.

Матеріал: Картки емблеми команд, смайлики, картки червоного і зеленого кольору для гри потреби.  Дидактичні ігри : “Потреби”, “Бюджет родини”, “Заощадження”, “Iмпорт-експорт”, “з села в місто”, “Гроші”.

                              Хід заняття

Вихователь:Добрий день. Діти давайте привітаємось з нашими гостями.

Діти :      Добрий день, добрий день,

               Ми вітаємось.

                До гостей дорогих, посміхаємось!

                Усміхнімось всім довкола:

                Небу, сонцю, квітам, людям.

                І тоді обов’язково

                День до нас привітним буде.

-2-

 

Вихователь: Діти, разом з хорошим настроєм ми почнемо наше

незвичне заняття яке назавається “Брейн-рінг”. Ви згідні?

Як і кожна гра « Брейн-ринг» має свої правила :

  • Обмірковувати відповіді на запитання не більше 1 хв.
  • Не давати відповідь на запитання не дослухавши його .
  • За кожен виграний конкурс команда отримує смайлик.

А визначати найрозумніших і найобізнаніших буде шановане журі :

  1. Зав. ДНЗ –
  2. Методист -
  3. Вихователь -
  4. Вихователь –

Вихователь:  Отже починаємо змагання. Давайте поділемось на дві команди. Команда хлопців буде у нас командою під назвою “Бізнесмени”, а команда дівчаток буде командою “Бізнеследі”.

Команди ваши девізи.

Команда “Бізнесменів”: Бізнесмени ми хороші, любим ми великі гроші.

 Команда “Бізнеследі”: Безнеследі ми завзяті, будем гроші заробляти.

Перше завдання: називається “Вгадай за описом”. Зараз я кожній команді по черзі буду давати опис економічного

-3-

поняття, а ви мене вислухавши порадитеся і дасте відповідь. За правильну відповідь ви отримуєте смайлик. Якщо команда не може дати відповідь, у команди суперниці буде  можливість заробити додатковий бал відповівши на запитання.

  1. Плата за виконану роботу (зарплата).
  2. Назвіть місце, де зберігаються гроші (банк).
  3. Додаткова грошова винагорода за дуже добре виконану роботу (премія).
  4. Вони нікому не належать, вони загальні це повітря, вода, нафта, газ (ресурси).
  5. Торгівля, при якій купується відразу багато різних товарів (оптова).
  6. Торгівля, при якій купується не багато товарів (роздрібна).
  7. Повідомлення про те , що з’явився,  наприклад, новий магазин або товар ( реклама).
  8. Усе , що продається і купується , називається ( товар).

Вихователь: Молодці показали,як ви знаєте терміни. Давайте порахуємо скільки ви отримали смайликів.

Друге завдання: Діти давайте подумаємо, чи все можно купити? ( Відповіді дітей). Так ви праві є  потреби першочергові і другорядні.

Д/г “Потреби”.

Давайте з вами трохипограэмо, у вас на столах по двы карточки одна червона, друга зелена. Я буду по черзі

 

-4-

 називати потреби, а ви будете піднімати ваші картки, якщо це

первина потреба то піднімаємо червону картку, якщо другорядна то зелену. Члени журі будуть слідкувати хто був спритніший і уважніший, не викрикував та команда отримає смайлик. Готові почали:

-домівка,                  -одяг,                    -мобільний телефон

-телевізор,               -хліб,                     -іграшки,

-їжа,                        - фотоапарат,         - взуття,

- повітряна куля.

Вихователь: Молодці добре відповідали. Журі зараз обире переможця цього завдання.

   Ще ми знаємо, щоб задовольняти свої потреби нам потрібні кошти, тобто гроші, які надходять у родину завдяки чому?       ( відповіді дітей : заробітня плата, премії, стипендія, пенсія).

Все це складає сімейний, що?  (відповіді дітей: бюджет).

Д/г “ Бюджет родини”. ( діти називають куди родина витрачає гроші).

Трете завдання: Заощадливість – це обов’язок кожного з нас.

Вихователь роздає картки, діти пропонують ,як можна зменшити витрати за світло, воду, тепло.

Діти: - Завжди слідкувати за тим, чи вимкнене світло, який нікого немає в кімнаті.

  • Потрібно добре закривати кран, щоб вода не капала.
  • Коли чистимо зуби можно набирати воду в стакан, а не лити зайву воду в раковину.
  • Тепло потрібно в кімнаті, треба утеплювати вікна, клеїти

-5-

за батереї теплові екрани.

  • Речі носити обережно, вони можуть , ще знадобитися  молодшим братикам або сестричкам.
  • Якщо щось порвалося не поспішати викидати, можна доти старим речам нове життя.
  • Іграшками грати обережно,не ломати.
  • Купувати українські товари, а не імпортне яке може бути набагато дорожчим.

Д/г “Імпорт – експорт”.

Д/г “З села в місто”.

Діти по черзі пояснюють, що ввозять і вивозять з України, а інша команда пояснює, що ввозять і вивозять з села в місто).

Вихователь: Діти ви дуже розумні і мабуть трохи втомилися давайте трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка.

Наші діти дружно встали,

Фізхвилинку розпочали.

Руки гарно розім’яли,

Як Клички по боксували,

Як Шевченко у футболі

Забиваємо ми голи.

Всі, як Бубка ,пострибали

І за столи посідали.

Відпочили сідайте на свої місця.

Наступне завдання буде на швидкість. Я буду по черзі загадувати вам загадки про професії, а ви їх будете відгадувати. Хто перший здогадається піднімає руку і

-6-

відповідає. Якщо відповідь команди буде не вірна, оді команда – суперниця може відповісти.

Золоті у нього руки:загадка про перукаря
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)


Інструмен бере у руки-
Линуть чисті,ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ...(Музикант)

 

Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Не повторний світ живий(Художник)

 

Хто одежу шиє всім:загадка про професыю швачки
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(Швачка)


Там де він,чудові пахощі,
На дітей чекають ласощі:
Шоколадки і цукерки із начинками,
Тістечка із кремом і родзинками.(Кондитер)      -7-
Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний.

Бублики і періжки
загадка про лікаряПряники й медівники.(Пекар)

Він для кожної людини
Ліки має й вітаміни,
Прочита рецепт уважно,
Що і як робить підкаже.(Аптекар)

Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує-
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)


У нас цю професію знають усі:
згадка про вчителяСидить за кермом вантажівки й таксі,
Вантаж і людей він по місту розвозить
У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)
Хто як квочка із курчатами,
В дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
Няньчить,пестить,розважає?(Вихователька
Як приходимо у клас,
Там чекає він на нас.
Вчить писати і читати,
І невтомно працювати.(Вчитель) 
 

-8-

Вихователь: Молодці добре відповідали. Журі зараз обирає переможця .

Підбиття підсумків заняття, обираємо переможців ( побідила дружба) , нагородження призами на згадку при сьогоднішнє заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-9-

docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку