Тема: Заняття з економічного виховання. Маленькі “Бізнесмени і Бізнеследі”.
Мета: формувати у дітей основи економічної культури, уявлення про товари й товарно-грошові відносини, закріпити знання про правила економного використання електроенергії, збереження тепла, заощадливого використання води, вчити виокремлювати першочергові потреби, розуміти відмінність між поняттями “хочу” й “треба”. Розвивати вміння користуватися отриманими знаннями у власному житті. Виховувати інтерес до економіки як науки, бажання раціонально використовувати природні ресурси і вміти економити.
Матеріал: Картки емблеми команд, смайлики, картки червоного і зеленого кольору для гри потреби. Дидактичні ігри : “Потреби”, “Бюджет родини”, “Заощадження”, “Iмпорт-експорт”, “з села в місто”, “Гроші”.
Хід заняття
Вихователь:Добрий день. Діти давайте привітаємось з нашими гостями.
Діти : Добрий день, добрий день,
Ми вітаємось.
До гостей дорогих, посміхаємось!
Усміхнімось всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День до нас привітним буде.
-2-
Вихователь: Діти, разом з хорошим настроєм ми почнемо наше
незвичне заняття яке назавається “Брейн-рінг”. Ви згідні?
Як і кожна гра « Брейн-ринг» має свої правила :
А визначати найрозумніших і найобізнаніших буде шановане журі :
Вихователь: Отже починаємо змагання. Давайте поділемось на дві команди. Команда хлопців буде у нас командою під назвою “Бізнесмени”, а команда дівчаток буде командою “Бізнеследі”.
Команди ваши девізи.
Команда “Бізнесменів”: Бізнесмени ми хороші, любим ми великі гроші.
Команда “Бізнеследі”: Безнеследі ми завзяті, будем гроші заробляти.
Перше завдання: називається “Вгадай за описом”. Зараз я кожній команді по черзі буду давати опис економічного
-3-
поняття, а ви мене вислухавши порадитеся і дасте відповідь. За правильну відповідь ви отримуєте смайлик. Якщо команда не може дати відповідь, у команди суперниці буде можливість заробити додатковий бал відповівши на запитання.
Вихователь: Молодці показали,як ви знаєте терміни. Давайте порахуємо скільки ви отримали смайликів.
Друге завдання: Діти давайте подумаємо, чи все можно купити? ( Відповіді дітей). Так ви праві є потреби першочергові і другорядні.
Д/г “Потреби”.
Давайте з вами трохипограэмо, у вас на столах по двы карточки одна червона, друга зелена. Я буду по черзі
-4-
називати потреби, а ви будете піднімати ваші картки, якщо це
первина потреба то піднімаємо червону картку, якщо другорядна то зелену. Члени журі будуть слідкувати хто був спритніший і уважніший, не викрикував та команда отримає смайлик. Готові почали:
-домівка, -одяг, -мобільний телефон
-телевізор, -хліб, -іграшки,
-їжа, - фотоапарат, - взуття,
- повітряна куля.
Вихователь: Молодці добре відповідали. Журі зараз обире переможця цього завдання.
Ще ми знаємо, щоб задовольняти свої потреби нам потрібні кошти, тобто гроші, які надходять у родину завдяки чому? ( відповіді дітей : заробітня плата, премії, стипендія, пенсія).
Все це складає сімейний, що? (відповіді дітей: бюджет).
Д/г “ Бюджет родини”. ( діти називають куди родина витрачає гроші).
Трете завдання: Заощадливість – це обов’язок кожного з нас.
Вихователь роздає картки, діти пропонують ,як можна зменшити витрати за світло, воду, тепло.
Діти: - Завжди слідкувати за тим, чи вимкнене світло, який нікого немає в кімнаті.
-5-
за батереї теплові екрани.
Д/г “Імпорт – експорт”.
Д/г “З села в місто”.
Діти по черзі пояснюють, що ввозять і вивозять з України, а інша команда пояснює, що ввозять і вивозять з села в місто).
Вихователь: Діти ви дуже розумні і мабуть трохи втомилися давайте трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка.
Наші діти дружно встали,
Фізхвилинку розпочали.
Руки гарно розім’яли,
Як Клички по боксували,
Як Шевченко у футболі
Забиваємо ми голи.
Всі, як Бубка ,пострибали
І за столи посідали.
Відпочили сідайте на свої місця.
Наступне завдання буде на швидкість. Я буду по черзі загадувати вам загадки про професії, а ви їх будете відгадувати. Хто перший здогадається піднімає руку і
-6-
відповідає. Якщо відповідь команди буде не вірна, оді команда – суперниця може відповісти.
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)
Інструмен бере у руки-
Линуть чисті,ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ...(Музикант)
Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Не повторний світ живий(Художник)
Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(Швачка)
Там де він,чудові пахощі,
На дітей чекають ласощі:
Шоколадки і цукерки із начинками,
Тістечка із кремом і родзинками.(Кондитер) -7-
Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний.
Бублики і періжки
Пряники й медівники.(Пекар)
Він для кожної людини
Ліки має й вітаміни,
Прочита рецепт уважно,
Що і як робить підкаже.(Аптекар)
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує-
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)
У нас цю професію знають усі:
Сидить за кермом вантажівки й таксі,
Вантаж і людей він по місту розвозить
У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)
Хто як квочка із курчатами,
В дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
Няньчить,пестить,розважає?(Вихователька
Як приходимо у клас,
Там чекає він на нас.
Вчить писати і читати,
І невтомно працювати.(Вчитель)
-8-
Вихователь: Молодці добре відповідали. Журі зараз обирає переможця .
Підбиття підсумків заняття, обираємо переможців ( побідила дружба) , нагородження призами на згадку при сьогоднішнє заняття.
-9-