Заняття "Маленькі винахідники"

Про матеріал
Вчити дітей знаходити в знайомих речах навколишнього світу нове, незвичайне; формувати прагнення мати свою точку зору, звичку до самостійного розмірковування, розвивати здатність формулювати і висловлювати свою думку аргументовано, зрозуміло, відстоювати її; продовжувати вчити утворювати прикметники від іменників, утворювати іменники за допомогою зменшено-пестливих суфіксів; формувати вміння поділяти слова на склади, виділяти та називати звуки в словах; вчити дітей придумувати новий кінець до старої казки; закріпити знання дітей про професії людей, назви кольорів, знання про геометричні фігури, вправляти в кількісній лічбі у межах 10; розвивати логічне мислення,увагу; виховувати допитливість, самостійність, повагу один до одного
Перегляд файлу

Маленькі винахідники

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвих завдань

 

 Мета: вчити дітей знаходити в знайомих речах навколишнього світу нове, незвичайне; формувати  прагнення мати свою точку зору, звичку до самостійного розмірковування, розвивати здатність формулювати і висловлювати свою думку аргументовано, зрозуміло, відстоювати її; продовжувати вчити утворювати прикметники від іменників, утворювати іменники за допомогою зменшено-пестливих  суфіксів; формувати  вміння поділяти слова на склади, виділяти та називати звуки в  словах; вчити дітей придумувати новий кінець до старої казки; закріпити знання дітей  про професії людей, назви кольорів, знання про геометричні фігури, вправляти в кількісній лічбі у межах 10; розвивати логічне мислення,увагу; виховувати допитливість, самостійність, повагу один до одного.  

  Обладнання:  кубик-саморобка, сумочка з кубиками з різних матеріалів, ілюстрація до казки «Колобок», мольберт, скринька, магнітофон, запис інструментальної музики, вірш, загадка, чистомовка до теми, текст фізкультхвилинки.

ХІД  ЗАНЯТТЯ

Психогімнастик «Привітання».

Вступна бесіда. 

-  Поговоримо ми сьогодні про… А про що, ви дізнаєтесь, відгадавши мою загадку.

Що за річ така одна?

Вабить малюків вона,  

Бо і грати і читати,

Будувати, рахувати

Допоможе вам вона,

Навіть вчений Рубик

Використав … ( кубик ) 

                        ( показ кубика )

-  Це звичайна річ?

-  Що таке кубик?

-  Що є в кубика ? ( Кути, ребра, грані)

-  Це площина чи об’ємна геометрична фігура?

-  Де ми використовуємо кубик?

-  Що заважає йому котитися?

-  Як можна сказати про рух кубика, якщо спробуємо його покотити?

( Кубик крокує)

-  Які кубики бувають за розміром?

-  За кольором?

Дидактична гра  « З чого зроблений» 

 Вихователь показує кубики з різних матеріалів, діти утворюють прикметники від іменників. 

 Кубик з дерева … - дерев’яний кубик; з пластмаси, з пластиліну, із скла, з тканини, з хутра, з металу, з картону.

-  Які ще бувають кубики за матеріалом

Дидактична вправа  « Назви за формою»

-  Що навколо нас в кімнаті схоже на кубик за формою?

-  Назвіть по черзі звуки в слові «кубик».   (  Дитина,  яка  назвала першою звук в слові, встає зі стільчика. Діти визначають кількість звуків в слові «Кубик»).

-  Давайте поділимо слово «кубик» на склади. Який перший склад? Другий?

-  Назва якої тваринки сховалась в слові «кубик»?

-  Чи можна скласти речення зі словом «кубик»? я склала ось таке речення: « У хлопчина кубик». Це речення довге чи коротке?

-  Давайте спробуємо поступово збільшити це речення.

Дидактична вправа  «Збільш речення» 

-  Як звати хлопчика? Цей хлопчик великий чи маленький? Який кубик за кольором? З якого матеріалу він зроблений?

-  Давайте скажемо речення, яке отримали після збільшення.  ( Вихователь разом з дітьми проговорює речення, дитина, на яку вказує вихователь, піднімається) .

-  Скільки слів в цьому реченні?

-  Яке це речення, довге чи коротке?

-  Яке було перше речення?

-  Скільки в ньому слів?

-  Чи збільшили ми речення?

-  Давайте пригадаємо чистомовку про кубик?

Бик-бик-бик – кольоровий кубик,

Ель-ець-ець – допоможе зробити стілець,

Ван-ван-ван – для малечими – диван,

Ик-ик-ик – для гномика – домик. 

 ( Полілог « Чи міг би кубик стати живим». Висновок: у фантазіях та під час гри ми можемо «оживати» будь-яку річ).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Хто ж  там, хто вже так стомився

І наліво нахилився?

Треба дружно всм нам встати,  

Фізкультпаузу почати.

З кубиків великий збудували дім.

Ходим по доріжці, граєм перед ним.

А в садочку квіти будемо збирать,

Потім ці квіти мамі дарувать.

Разом все зробили, ось і відпочили.

  ( вихователь звертає увагу на ілюстрацію до казки «Колобок»).

-  До якої казки ця ілюстрація?

-  Де помилився художник?

-  Що означає слово «колобок»?

-  То як тепер назвемо колобка?

-  Як же так вийшло, що колобок перетворився на кубик?

( Відповіді дітей).

-  Давайте спробуємо придумати новий кінець до казки.

-  Діти, чи може у кубика бути професія? Назвіть , ким би міг працювати кубик? 

(Відповіді дітей).

-  Як найбільше ви любите використовувати кубики?

Гра з кубиками

Кубик на кубик

Ставим ми чітко.

Кубик на кубик –

Виходить бесідка.

Кубик до кубика

Поряд кладем – 

Ось і доріжка,

По ній ми підем.

Ну а якщо

Трішки на потрудитись,

Гарний будиночок

Може з’явитись.

Ой, подивіться, як граємо разом! 

Кубик возить Максимко КамАЗом,

Дмитрик – будує, Мишко – помагає,

Потім Гануся наш дім прикрашає.

Всі ми радіємо – споруда яка!

Досить красива, досить стійка.

Ось і звірятка у ній поселились,

Бачте, ще кубики нам знадобились,

Меблі ми робим, звіряток саджаєм, 

Гру ні на мить ми не зупиняєм. 

                                                                                            

-  Діти, хочете вас здивую? ( Показ кубика-саморобки). 

-  Що це? Чи уявляли ви кубик таким? 

  -  На кого він схожий? Що з цим кубиком можна робити?

  -  давайте порахуємо, із скількох граней складається кубик. Назвіть їхні кольори.

  -  Чи сподобався вам цей кубик? Давайте скажемо про нього лагідні слова. ( Дидактична вправа «Скажи лагідно»).

  -  Діти, у ва на столах стоять різнокольорові кубики. Я пропоную вам перетворити їх на портрети звіряток.  

 ( Діти під музику наклеюють на кубики обрані за власним задумом вуха, ніс, ротик та оченята, отримуючи портрети звіряток. «Кубик» знайомиться зі звірятками).

  -  Як ви вважаєте, чи можна вас сьогодні назвати винахідниками?

  -  Ви сьогодні знайшли у звичайній  речі нове, незвичайне (тварину, яка  сховалась в назві кубика, придумали кубику професії, придумали новий кінець до старої казки, перетворили новий кінець на портрети звіряток). То ви справжні винахідники. Молодці!

  -  А вам сподобалась наша сьогоднішня розмова? Що вам сподобалось найбільше?

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
1110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку