Конспект інтегрованого заняття для дітей 6-го року життя «Паперова лабораторія професора Чудакова»

Про матеріал
Пропоную Вашій увазі конспект заняття за навчальним курсом "Дошкільнятам освіта для сталого розвитку". Конспект інтегрованого заняття розрахований для дітей 6-го року життя «Паперова лабораторія професора Чудакова»
Перегляд файлу

ГЛУХІВСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД                      (ЯСЛА-САДОК) «ЖУРАВКА»

ГЛУХІВСЬКАОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого заняття для дітей 6-го року життя

«Паперова лабораторія професора Чудакова»

 

 

 

                                                      Підготувала: вихователь Волинко М.Г.

 

 

 

 

Глухів 2019

Паперова лабораторія професора Чудакова.

Програмовий зміст: пояснювати дітям, чому треба економно витрачати папір, як це пов’язано зі збереженням лісу; формувати знання про різні якості та властивості паперу, способи його використання; показати на практиці алгоритм поступового виготовлення паперу в домашніх умовах; розвивати мислення, уявлення; виховувати бажання свідомо обирати розмір аркуша відповідно до реальної потреби.

Обладнання та матеріали: телевізор, відео зі стартовим текстом, підготовлені картки аудиту для кожної дитини з її ім’ям, кружечки з паперу зеленого та жовтого кольорів, одяг для роботи дітей в міні-лабораторії, ємність для замішування суміші для виготовлення паперу, тепла вода, блендер, крохмаль, екрани(сітка, закріплена на рейках), суха тканина, посібник «Використовую навіть клаптик паперу».

Хід заняття

Вихователь: Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом вірних друзів». А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання. (Діти вітають один одного по колу, називаючи імена тих, до кого звертаються).

 Тож з хорошим настроєм ми розпочнемо наше заняття. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова: друзі мене завжди ждуть, вони мене не підведуть.

Вихователь: діти, учора ввечері мою увагу привернув дуже цікавий випуск новин і я вирішила знайти його запис для того, щоби ми разом змогли переглянути сюжет.(Вмикається телевізор, вихованцям пропонується заздалегідь відзнятий відеоролик зі стартовим текстом).

Стартовий текст.

«Того вечора Максим вирізував з кольорового паперу різні машини: вантажівки, самоскиди і, навіть, машину швидкої допомоги. Але вирізані машинки не подобались хлопчику: одна була завелика, інша –мала, у третьої колеса вийшли криві. Кошик для сміття був переповнений папером. Побачивши таке, бабуся тільки розвела руками та чомусь сказала:«Не бережеш ти дерева, онуче». А вночі хлопчику наснився сон: Максим не міг знайти вдома жодного клаптика паперу: зникли серветки, книги, альбом для малювання. На вулиці зникли всі дерева. Перелякані птахи літали і цвірінькали:«Це Максим винен! Це він перевів весь папір. Це через нього зникли всі дерева». Максим не міг зрозуміти, до чого тут дерева? Як вони пов’язані із папером?»

Запитання до переглянутого сюжету:

  • Що робив Максим з паперу?
  • Чому кошик для сміття був переповнений папером?
  • Чому бабуся згадала про дерева?
  • Що було б, якби в нашому житті насправді зник увесь папір?

Вихователь: Для того щоб цього не сталося люди повинні берегти папір. Чи вмієте ви берегти папір? Давайте зараз це перевіримо. На столах, перед вами лежать картки для аудиту. Відповідно до моїх запитань наклейте, будь ласка, на картки круги відповідного кольору. Якщо ваша відповідь на запитання «завжди» - круг зеленого кольору, відповідь «іноді» - круг жовтого кольору, відповідь «не знаю» - залишаємо круг білим, тобто не заклеюємо його.

Запитання до вступного самодослідження:

  1. Я можу пояснити, чому папір потрібно заощаджувати.
  2. Я використовую навіть маленькі клаптики паперу для малювання та гри.
  3. Я акуратно користуюсь книгами та альбомами.
  4. Я збираю використаний папір для переробки.

(Після останнього запитання лунає звук вхідного повідомлення Viber)

Вихователь: Діти, поглянте нам надійшло повідомлення від бабусі Максима. Переглянемо? Здається я розумію, що вона хотіла цим сказати…їй цікава наша думка з приводу зображеного на цих картинках.

10959068_896766940354928_3410405980181165709_n.png

Запитання до дітей: Що ви бачите на першій картинці? Про що вона нам розповідає? Чи є таке поводження щодо паперу правильним? Чому? Чи доводилось вам стикатись з такими діями? Чим відрізняються дії дітей на другій картинці? Як діти використовують папір зі старих газет? Як інакше можна використати старі газети?

Вихователь:А як ми збираємо папір у нашому садочку? Куди ми потім його відносимо? Куди він зникає з нашого контейнера? А чи знаєте ви, як взагалі з´являється на світ папір? Пропоную вам переглянути про це мультфільм.(Педагог вмикає фрагмент з мультфільму «Фіксики» - «Як виготовляють папір»). 

(Після мультфільму чути вибух, з´являється професор Чудаков)

Професор Чудаков: (здивовано) Що це за збій сьогодні у телевізорі? Куди це я потрапив? Ой, діти! Я дуже радий вас бачити. Яка тема вашої дискусії сьогодні?

Вихователь: Професоре, тільки що ми переглянули мультфільм про те, як виготовляють папір, а взагалі-то в нас йдеться розмова про збереження і раціональне використання паперу.

Професор Чудаков: Дуже гарна тема, актуальна. А ви бачили в мультфільмі, як багато дерев доводиться спилювати, щоб виготовити папір? Чи відомо Вам, що з використаного паперу можна власноруч виготовити чистий аркуш паперу? Чи не хотіли б ви, часом, спробувати  виготовити папір? От і прекрасно! Я запрошую вас до своєї міні-лабораторії.

Для того, щоб працювати у лабораторії необхідно мати спеціальний одяг. Я Вам пропоную одягти ці білі халати, на голову одягаємо шапочки. (Професор відкриває лабораторію). Ходімо!

Професор Чудаков: Правда ж цікаво тут у мене? То що, готові працювати? Алгоритм виготовлення паперу з макулатури. ( Поступово пояснює і показує професор Чудаков).

  1. Зверніть увагу, у вас на тарілочках лежать шматочки паперу. Я вам пропоную в моїй лабораторії дослідити властивості паперу. Зімніть папір. Легко мнеться? Давайте спробуємо повільно розірвати. Скажіть будь ласка, чи важко розірвати папір?  Чи можна розірвати так, щоб лінія розриву була рівною? Якою є ця лінія? Тепер пропоную один з аркушів паперу намочити. Візьміть аркуш і перекладіть на тацю з водою. Чи швидко папір вбирає вологу? Обережно дістаньте його з водички, покладіть на рушничок. Давайте спробуємо розірвати вологий папір. Як на вашу думку, який папір рветься легше: сухий чи вологий?

Для початку нам необхідно порвати газетний папір на дрібні шматочки ось в ці тарілочки. Тепер пропоную зсипати шматочки паперу в одну ємність.

  1. Заливаємо шматочки паперу теплою водою, щоб папір розмок.
  2. Далі нам необхідно блендером зробити однорідну суміш, додати дві столові ложки крохмалю ( просить когось з дітей допомогти), знову перемішуємо. Як ви вважаєте, чи змогли б ми блендером подрібнити сухий папір? Мокрий папір втрачає міцність.

Суміш для приготування паперу готова. ( розливає виготовлену суміш у 2 тарілочки).

  1. Тепер будемо формувати майбутній аркуш нашого паперу. Перед вами на столах знаходиться екран (сітка, закріплена на п’яльцях для вишивки). Накладаємо на екран  ложечкою паперову масу, розділяємо її рівномірно, губкою прибираємо зайву рідину: ось так (притискаємо губку і віджимаємо зайву рідину).
  2. Залишаємо наш папір сохнути.

 

Професор Чудаков: Молодці, діти. А чи розумієте ви, що папір потрібно бережно використовувати? Які саме дії допоможуть економно використовувати папір?

Вихователь: Шановний пане Професоре, ми маємо гарний посібник, який допоможе перевірити, чи розуміють наші діти, як саме можна бережно використовувати папір. (Педагог запрошує дітей та гостя до гри)

Гра з посібником «Використовую навіть клаптик паперу»

Вихователь: Діти, з загальної купи кубиків з сюжетними картками ви маєте вибрати один, розглянути зображену ситуацію, пояснити чи є вона такою, що дозволяє економно використовувати папір. Якщо відповідь «так», то обраний кубик позначаєте зеленою фішкою, в протилежному випадку – червоною. З двох видів кубиків ви побудуєте два будинки і піднімете над ними прапор відповідного кольору.

Професор Чудаков: Погляньте, малята, наш папір почав підсихати, але для повного висихання потрібно більше часу. Ми з моїми друзями фіксиками вже виготовляли папір у такий спосіб. Він має ось такий вигляд (роздає дітям, і пропонує його роздивитися). Що ви можете сказати про цей папір? Який він? А чому він круглої форми? Чим він відрізняється від звичайного аркуша паперу?

Вихователь: Діти, як ви думаєте для чого можна використовувати цей папір? Виготовивши такий папір ми з вами врятували одне дерево. Діти, ви задоволені? Ми з вами молодці! Дякуємо професору Чудакову, що навчив нас ще одному способу економити папір та берегти природу. Ось і підходить до кінця наше заняття. Тепер подумайте, чому ви навились на цьому занятті. Давайте по черзі сформулюємо наміри, починаючи зі слів «Тепер я буду».

 

 

 

1

 

docx
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
1486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку