Заняття на тему: Двокрапка у безсполучниковому складному реченні

Про матеріал
Мета. Поглибити знання учнів про безсполучникове складне речення та смислові відношення між простими реченнями в його складі; навчити правильно вживати двокрапку між частинами безсполучникового складного речення; формувати вміння орієнтуватися в інформаційному просторі; розвивати креативне мислення, уяву, увагу, пам’ять, усне й писемне мовлення; удосконалю-вати орфографічну й пунктуаційну грамотність.
Перегляд файлу

1

 

Українська мова

9-Б клас                                                                                          Дата ________

УРОКИ № 87-88

ТЕМА: Двокрапка у безсполучниковому складному реченні

Мета. Поглибити знання учнів про безсполучникове складне речення та смислові відношення між простими реченнями в його складі; навчити правильно вживати двокрапку між частинами безсполучникового складного речення; формувати вміння орієнтуватися в інформаційному просторі; розвивати креативне мислення, уяву, увагу, пам’ять, усне й писемне мовлення; удосконалювати орфографічну й пунктуаційну грамотність.

 

Обладнання: підручник.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Ти не будь-хто серед решти,

ти в житті не просто ти:

родову свою несеш ти

естафету Доброти.

                            Д. Г. Білоус

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань.

 

    1.Мовознавча розминка.

- Які речення називаються безсполучниковими складними?

 - Які смислові відношення виражають безсполучникові складні речення ?

- З якою інтонацією можуть вимовлятись у безсполучниковому складному реченні прості речення?

- Коли у безсполучниковому складному реченні ставиться кома?

- Коли у безсполучниковому складному реченні ставиться крапка з комою?

- Дякую. Ви дуже добре попрацювали.

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

1. Слово вчителя.

Метод «Передбачення».

  •          Прочитайте епіграф  уроку, запишіть його.
  •          Яке це речення за будовою?
  •          Який вид складного речення?
  •          Який розділовий знак між частинами безсполучникового складного речення ми не вивчали?
  •          Над якою темою ми сьогодні будемо працювати?
  •          Запишіть тему уроку.

(Опрацювати теоретичний матеріал підручника на стор.205-206.виконати вправу255та 256.)

 

ІІІ. Вправи на  вивчення і закріплення нового матеріалу.

1. Прочитати вірш Д. Білоуса.

  

    Мабуть, ви й самі це помічали:

Вчительки, наставниці дітей,

Книги, зошити й шкільні журнали

Носять, притуливши до грудей.

 

Виникла ця звичка мимоволі

і немов була споконвіків:

близько так беруть до серця долі

юних вихованців-школярів.

              Д. Г. Білоус

 

  •          Визначте вид речень за будовою.
  •          Із скількох частин складаються вони?
  •          Який зв’язок між їх частинами? Який розділовий знак ставиться?
  •          Коли ж ставиться двокрапка у безсполучниковому складному реченні?

 

                   2. Пояснювальний диктант.

- Записати речення, пояснити розділові знаки в безсполучниковому складному реченні.

 

У рідності, в щирості сила:

ви з буднів робили свята.

Давала школярикам крила

безмежна душі доброта.

 

І це не випадковість:

оселя – це як храм.

В найвищий спадок Совість

передавалась  нам.

                      

3.Робота біля дошки.

Поставити розділові знаки,пояснити їх.

 

-У найвищому ярусі шуміли вершини дуба, схилялися до них розлогі клени та узорчасті ясени.

-Біліє місяць; люди сплять.

-Ми особливо любимо лелек, журавлів і лебедів: вони ж бо приносять довгождане літо-літечко.

 

6. Творча робота. Доповнити речення словами із довідки. Пояснити розділові знаки, накреслити  схемку безсполучникового речення.

 

Тож і поезію складаю

За добрим звичаєм…

Рядки, мов клепки ті, єднаю

Й скріпляю обручами….

 

Довідка: рим, малим, старим.

 

    8. Аналіз епіграфу.

 

    ІY. Підсумки уроку. «Мікрофон»

Діти продовжують речення: «Я на уроці дізнався…», «Я на уроці навчився…», «Мені найбільше сподобалось…»

 

Y. Домашнє завдання:  §23.Виконати вправу254.

 

                                           

 

 

doc
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
11 лютого
Переглядів
382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку