Інтегроване заняття з розвитку мовлення, художньої літератури та зображувальної діяльності. За твором В. О. Сухомлинського «Ластівки прощаються з рідним краєм».

Про матеріал
Мета: розкрити дітям поняття патріотизму та любові до рідної землі як рис справжньої людини; виховувати патріотизм, гордість за свій український народ, повагу до інших нації; розширити знання дітей про природу та культуру України; розвивати увагу, спостережливість, вміння орієнтуватися в просторі.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття з розвитку мовлення, художньої літератури та зображувальної діяльності.  За  твором    В.  О. Сухомлинського  «Ластівки прощаються  з рідним краєм».

Старша група

 Мета: розкрити дітям поняття патріотизму та любові до рідної землі як рис справжньої людини; виховувати патріотизм, гордість за свій український народ, повагу до інших нації; розширити знання дітей про природу та культуру України; розвивати увагу, спостережливість, вміння орієнтуватися в просторі.

       Обладнання:  твір В. О. Сухомлинського «Ластівки прощаються з рідним краєм» (Всі добрі люди – одна сім’я: збірка творів / Василь Сухомлинський; мал. О. Макієвої. – Х. : ВД «ШКОЛА», 2012. – 160 с. – (Серія «Дитячий бестселер») // ст. 42.), карта України, аркуші паперу в формі частин України, кольорові олівці, державні та народні символи України.

План-схема

  1. Мотиваційна ситуація.

      Привітання:

«Добрий ранок! Добрий ранок!

Сонце, поле і травичко,

Небо, пташко, синя річко!

Добрий ранок, краю мій –

Ніжний, світлий, дорогий!»

 

Діти сидять півколом на килимку.

       - Діти, ви знаєте, що таке «прислів’я»? Це – мудре коротке речення. Ви чули їх? Які прислів’я ви знаєте? Давайте я прочитаю вам прислів’я, а ви розкажете, як його розумієте?

       Діти, як ви себе почуваєте, коли ви вдома? Як ви почуваєте, коли ви в гостях? В яких ситуаціях ви почуваєте себе незатишно, некомфортно в гостях? Уявіть, якби ви поїхали далеко до іншої країни, ви б почували себе затишно чи некомфортно? Чому б ви почували себе затишно в іншій країні? Чому б ви почували себе незатишно, некомфортно? (Бо там інший клімат, мова, одяг, правила дорожнього руху, будівлі, рослини, тварини, закони, звичаї, традиції, їжа, часовий пояс).

 

  1. Робота з прислів’ям.

       «Всюди добре, а вдома – краще!».

  1. Гра «Турист», перегляд  демонстраційного матеріалу.

       Заздалегідь в ігровій кімнаті групи розставлені картки для гри – зображення того, що є в Україні та того, чого в нашій країні немає.

       До дітей в гості приходить «турист» - мешканець з іншої країни. Діти встають з місць і проводять йому екскурсію Україною: турист питає, що зображено на малюнку, для чого, що з ним робити, а діти йому розповідають.

 

  1. Проблемна ситуація

    - Чи цікаво дізнаватися щось нове про іншу країну? Чому?

    - Чи цікаво розповідати про свою країну тим, хто до нас приїхав? Чому?

    - Чи хочеться повертатись назад з іншої країни на свою рідну землю?

   - Чому для нас рідна земля, рідний дім, рідна Україна – найкраща?

   - Що тут є такого, чого немає в іншій країні? (Клімат, мова, одяг, правила    дорожнього руху, будівлі, рослини, тварини, закони, звичаї, традиції, їжа, часовий пояс).

 

 

  1. Робота з текстом твору В. О. Сухомлинського «Ластівки прощаються з рідним краєм».

Читання твору з показом ілюстрацій.

-         Чому ластівки відлітають в теплі краї?

-         Чому ластівки знову повертаються до стріхи однієї хати, назад в Україну?

-         Хто з нетерпінням чекав повернення ластівок?

-         Ластівки прилітають в одне й теж гніздечко чи щороку в інше? Чому?

-         Чому для Оленки було свято, коли прилітали ластівки навесні?

-         Чому Оленці було сумно, коли ластівки восени відлітали у вирій?

-         Коли ластівки збираються великими зграйками й довго–довго сидять на дротах біля будинків?

-         Що відчувають в своєму серці ластівки перед відльотом?

-         Що в своєму серці відчувають люди перед від’їздом з рідного дому, з рідної країни?

-         Що в своєму серці відчувають люди, коли проводжають рідних людей у далеку мандрівку й довго-довго не зможуть зустрітися?

-         Чи хотілося ластівкам летіти у теплі краї? Чи хотілося ластівкам залишитися на рідній землі?

-         Чи хочеться тим, хто поїхав з рідного дому залишитися і нікуди не їхати?

-         Чому тяжко у далекому краї, не вдома? (Немає друзів / батьків, інша мова, інші правила та закони, інший будинок та кімната, інша їжа, інший клімат, одяг, рослини та тварини, звичаї та традиції, часовий пояс).

Отже, у кожної людини є свій дім, і саме він для неї - найкращий.

-         В якому домі людині буде затишно й спокійно: в своєму чи в чужому?

-         В якій країні людина буде щаслива: в Україні чи в іншій країні?

Наша Ненька – Україна  - наш великий дім, найдорожче, що в нас є.

 

  1. Психогімнастика.

       Діти сидять на килимку.

       - Діти, уявіть, що ви зараз перебуваєте в своєму улюбленому куточку рідного краю: в своїй кімнаті, на ігровому майданчику перед будинком, де ви живете, в парку разом із своєю сім’єю, на бабусиному подвір’ї в селі влітку... В кожного з вас улюблене місце буде своє, різне, неоднакове, особливе! Лякайте на спинки на килимок, заплющуйте оченята та уявляйте... Відчуйте легенький подих вітерцю... Як шелестить листячко... Як вам тепло, затишно, приємно... Ви усміхнені, радісні, щасливі... Уявіть, які ви чуєте звуки, запахи, все, що зараз довкола вас... Тихенько полежте, прислухайтеся до рідної природи, до вашого улюбленого місця. Запам’ятайте ваші відчуття. Відкривайте оченята. Розкажіть про ваше улюблене місце в рідному краю...

 Діти розповідають про своє улюблене місце, діляться своїми враженнями.

 

  1. Гра «Чарівні листочки».

       Діти сідають за столи.

       На столах розкладені «чарівні листочки» - аркуші паперу в формі частин карти України (сюрпризний момент). Завдання дітей – взяти олівці та намалювати на них свій дім, своє улюблене місце. Діти самі мають обрати кольори, важливо не підказувати. Коли діти закінчать малювати, нехай кожна дитина розповість що намалювала, і які почуття зараз в її серці.

       Потім діти виходять на килимок і утворюють із частин карту України – свій дім, єдину країну, один великий дім, який складається з наших будинків.

 

  1. Підсумок заняття

       Бачите, як нам добре у рідному краї! Лише біля свого дому, в рідній Україні людина може бути по-справжньому щасливою, бо рідна земля подарувала нам життя, дає силу й спокій.

 Тож і справжня людина всім серцем й душею любить свій дім, свою державу Україну, дбає про неї, поважає і захищає від ворогів.

Любов та повага до Батьківщини є рисою справжньої людини!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку