ТЕМА. ЗИМА
1.Закріпити словник попереднього заняття до теми «Частини тіла людини».
2.3багатити словник новими словами та активізувати їх у мовленні; грудень, білий, пухнастий,
щільно, ожеледиця, кружляти, стелитися.
3.У вправі «Лопата, голка», «Муляр фарбує..» розвивати артикуляційний апарат, вчити чітко вимовляти закінчення слів у чистомовці.
4.Розвивати діалогічне мовлення у д/грі «Зустріч у зимовому парку».
5.Вчити складати розповідь по картині за зразком вихователя.
б. Закріпити вміння у д/грі узгоджувати іменники з прикметниками; вправляти в утворенні прикметників з суфіксами -еньк(ий); вчити утворювати форми третьої особи множини теперішнього часу дієслів у д/грі «Що він, вона робить, що вони роблять?»
ХІД ЗАНЯТТЯ.
I. Орг. Момент. Звучить ніжна мелодія.
Вихователь : - Послухайте, діти, загадку :
Білі коси, біле личко, кожушок та рукавички,
Чобітки та шапка білі,
По землі вона гуля
Ц я красуня чарівна. ( Зима.)
Вихователь : - Про яку пору року сьогодні ми будемо говорити? ( Про зиму.)
- Як ви вважаєте, зима – це добре чи погано?
3. Організація полілогу « Зима – це добре чи погано?»
II. Словникова робота.
1) Повторення слів попереднього заняття.
2) Прийшла до нас бабуся у білому кожусі.
Поля причепурила - пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте, хто вона - бабуся чепурна. (зима)
-Як змінюється погода порівняно з осінню? Який колір неба? Які опади? Йде зима і з собою несе що? (мороз, сніг, вітер).
-Скажіть ласкаво: зима - зимонька, мороз - морозець, вітер - вітерець.
-Зима яка? (біла, морозна, тепла, сніжна....)
-Сніг який? (білий, легкий, м'який, холодний, пухнастий..)
-А можна сказати пестливо (біленький, м'якенький, легенький, холодненький..)
3) Вивчення нових слів
Грудень білий
Пухнастий щільно
Ожеледиця кружляти
III.. Фонетика.
1)артикуляційна вправа «Лопата, голка», «Муляр фарбує..»
2) робота на вимову чмстомовки
МА -мА-мА -в гості йде зима,
Ла-ла-ла- розгулялася віхола,
Ло-ло-ло- всі дороги замело,
Но-но-но- подивись у вікно.
ФІЗХВИЛИНКА.
Покажіть як ви замерзли - брр - брр - брр.
А зараз уявіть себе сніжинками:
Сніжинки спускаються з неба,
Все нижче, все нижче, все нижче,
А снігу м'якого намети все вище, все вище, все вище.
Сніжинки в таночку кружляють,
На землю тихенько лягають.
IV. Діалог. «Зустріч у зимовому парку».
ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА.
Ой у лісі лист зів'яв (пальці обох рук дивляться вгору),
Білий сніг на землю впав (покласти долоні на стіл),
На дубочки молоденькі(широко розвити пальці вгору),
На ялинки зелененькі (розвести пальці вниз),
Замела зима доріжки,
Всі горбочки, всі стежинки (колові рухи),
Біло, біло в лісі стало (кожен палець торкається великого),
Так багато снігу впало.
V. Зв'язне мовлення.
1) Розкажи про зиму. Я починаю, а ви продовжіть.
Прийшла Випав
- Земля Дерева
На дорогах Як гарно...
Настала зима. Випав білий, пухнастий, блискучий сніг. Він щільно вкрив землю. Коли немає вітру, дерева не гойдаються. Але коли вітер дме, то з дерев падає останнє листя. На дорогах ожеледиця.
VI. Граматика.
«Що він, вона робить, що вони роблять?».