Заняття "Натюрморт з гарбузами"

Про матеріал

Конспект заняття з образотворчого мистецтва "Натюрморт з гарбузами" для позашкілля розробила керівник студії образотворчого мистецтва "Мальва" Центру естетичного виховання Шосткинської міської ради Сумської області Михайличенко Тетяна Василівна

Перегляд файлу

Конспект заняття студії образотворчого мистецтва «Мальва»

Основний рівень, третій рік.

 

Композиція.

 

Тема заняття: Натюрморт з гарбузів.

 

Мета:

навчальна:  формувати вміння передавати природну форму предметів, розміщувати елементи зображення з дотриманням їх просторового взаємо розташування; удосконалювати знання про лінію горизонту; закріплювати вміння заповнювати площину аркуша; формувати знання і навички в застосуванні графічних та живописних засобів виявлення об’ємної форми;

розвивальна: розвивати просторову уяву, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;

виховна: виховувати любов до природи, рідного краю, виховувати працьовитість, охайність у роботі.

 

Тип заняття: комбінований.

 

Обладнання та матеріали: гарбузи, рушник, папір, олівець, гумка, кольорові олівці, пастель, гуаш, акварель, пензлики., баночка с водою.

 

І. Організаційний момент. Привітання, перевірка готовності дітей до заняття.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності вихованців.

- Якими кольорами осінь розфарбовула все довкола? ( червоним, жовтим, оранжевим,…). Назвіть теплі та холодні кольори.

- А якого кольору наші гарбузи? ( жовтий, зелений, оранжевий). До речі, я виростила їх на своєму городі. Але давайте уважніше придивимось до наших гарбузиків. Якими ще кольорами розмалювала їх осінь? (в жовтому гарбузі є охра, в зеленому – жовтий колір, в оранжевому – коричневий і червоний). Всі кольори теплі, осінні.

-  Хто згадав віршик про гарбуза?

- Гарбуз схожий на яку геометричну форму?

- Уважно придивимось до наших героїв – не такі вони вже й круглі: жовтий –  приплюснутий, зелений – видовжений, оранжевий схожий на грушу , ще й дуже скибастий.

- Давайте згадаємо, що таке малювання з натури? (Зображення об’єктів, що реально бачить художник у процесі малювання)

- Як правильно виконується така робота?

 

ІІІ. Оголошення теми заняття

- Сьогодні будемо малювати натюрморт з трьох гарбузів, які лежать на рушникові. Ми звернули увагу, що кожен гарбуз має свій розмір, свою форму та колір, ще й хвостик у кожного свій. Це ми спробуємо відтворити в своїх роботах.

 

IV. Пояснення нового матеріалу

    Перш ніж розпочати роботу, художник визначає, з яких предметів складатиметься натюрморт. Потім він розташовує їх так, щоб вони освітлювалися з одного боку. Після цього він знаходить місце, з якого він писатиме натюрморт, визначає як натюрморт розташувати на аркуші паперу(композицію). Коли всі приготування завершено, художник починає працювати над натюрмортом. Для того, щоб правильно його написати в кольорі, необхідно знати правила передавання об'єму предметів на альбомному аркуші. Отже, важливо не тільки створити композицію, але й правильно передати об'єм предметів. Цього можна досягти за допомогою світлотіні. Будь-який об'ємний предмет має освітлений і неосвітлений боки. Освітлений бік називається світлом, а неосвітлений - тінню. Найсвітліше місце на предметі називається відблиском. Поняття "світлотінь" неоднозначне, адже воно об'єднує і відблиск, і тінь, і напівтінь.

 

V. Практична робота. Створення композиції «Натюрморт з гарбузів».

- Сьогодні ми з вами працюємо над натюрмортом у довільній графічній чи живописній техніках.

 

Етапи роботи, правила виконання натюрморту

 

1. Обрати предмети для натюрморту. Уважно роздивитися, вивчити їх будову.

2. Визначити, в яку загальну форму вписується силует усього натюрморту, як краще розташувати аркуш паперу - вертикально чи горизонтально.

3. Розділити площину аркуша на дві частини - стіна, стіл.

4. Олівцем виконати начерк(ескіз) натюрморту. В уяві спростити форму предметів зводячи їх до характерних геометричних форм.

5. Пам'ятати, що відблиск - найсвітліше місце, тінь - темне місце(тінь, що падає від предметів - найтемніше місце).

6. Більші предмети розташовувати далі, а менші - ближче до глядача.

7. Предмети повинні перекривати один одного.

8. Поступово детальніше проробляти форму предметів.

9. Визначити тіні предметів - власні та ті, що від них падають.

10. Після виконання малюнка олівцем можна розпочинати роботу в кольорі.

(Виконую побудову натюрморту на дошці).

 

VІ. Закріплення знань та вмінь

Опитування:

- Де проходить лінія горизонту в натюрморті?

- Що таке об’єм?

- Що таке світло, тінь?

- Що таке відблиск, рефлекс?

 

VІІ. Підсумок заняття.

Виставка дитячих робіт в студії. Рефлексія.

- Чи сподобалось вам писати натюрморт?

Прибирання робочих місць.

doc
Додано
4 січня 2019
Переглядів
2225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку