Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Заняття по ОЗПЕ на тему «Одяглася земелька у квіти»

Про матеріал
Закріпити знання дітей про весняні явища в природі. Уточнити уявлення дітей про роль квітів у житті людей, про назви весняних квітів, що ростуть у різних місцях (лукові, лісові, садові), про людей, які вирощують квіти, зберігають красу квітів в любу пору року. Формувати основи світорозуміння, розвивати матеріалістичний світогляд в процесі сприйняття природи. Розвивати увагу, зосередженість, уміння приміняти в рішенні ігрових завдань раніше в засвоєнні знання по ознайомленню з природою. Розвивати творчість, естетичне сприйняття навколишньої природи. Виховувати бережне ставлення до квітів, як частини природи, джерела краси і радісті.
Перегляд файлу

Заняття по ОЗПЕ на тему «Одяглася земелька у квіти»

Мета: закріпити знання дітей про весняні явища в природі. Уточнити уявлення дітей про роль квітів у житті людей, про назви весняних квітів, що ростуть у різних місцях (лукові, лісові, садові), про людей, які вирощують квіти, зберігають красу квітів в любу пору року. Формувати основи світорозуміння, розвивати матеріалістичний світогляд в процесі сприйняття природи. Розвивати увагу, зосередженість, уміння приміняти в рішенні ігрових завдань раніше в засвоєнні знання по ознайомленню з природою. Розвивати творчість, естетичне сприйняття навколишньої природи. Виховувати бережне ставлення до квітів, як частини природи, джерела краси і радісті.

 

Попередня робота: спостереження в квітнику, екскурсія на луг, дидактичні ігри: «живе – не живе», «чий кращий вінок». Читання творів Н. Надєждіна «Бережіть підсніжник», Давидов «Як весна народжується», вивчення прислів’їв, віршів.

 

Матеріал: ілюстрації із зображенням весняних квітів; макети лугу, лісу, клумби;

Матеріал до дидактичних ігор, матеріал для аплікацій, клей, пензлик.

 

Хід заняття

Вступна частина.

  • Жили дві сестриці в казковій країні. В одної сестрички сердечко було холодне, неначе з шматочка прозорого льоду. А в другої серце гаряче, мовби з промінчиками сонця. Любили вони малювати. Одна малювала білі, колючі гілки, а друга зелені й квіткові вінки. Виросли сестри, прийшла пора розлучатись. Пішли вони у поле гуляти і стежку у свою пору року шукати. Одна пішла стежкою з білим сніжком, а друга зеленим, квітучим лужком.

Основна частина.

  • В які ж пори року сестри ж ідуть?
  • Яку б стежку вибрали ви?
  • Чому вам подобається весна? (весною все пробуджується, стає дуже гарним)
  • Цілу зиму у сні та дрімоті провели велетенські дерева, кущі, травичка і квіти, що не бояться холоду. Весна-красна із вірними помічниками: сонцем та теплим вітром пробудили їх. Весна приголубила все живе теплим вітерцем, обігріла лагідним сонячним промінням. І став навколо світ барвистий, веселковий, різно-різно кольоровим. І ліс, і луг, і сад весна прикрасила квітковими вінками.

В день весняний, сонячний ми пішли на луг.

  • Як називаються квіти які ростуть на лузі? (лугові)
  • Які квіти весною зацвітають на лузі?
  • Як тільки пригріває весняне сонечко від кореневища, буравлячи землю, вже тягнуться в гору стебла мати-й-мачухи.
  • А де ж листочки у цієї рослини? Вони з’являються лише тоді, коли відцвіте квітка. Знизу вони густо покриті тонесенькими білими волосинками, ніби пухом. Якщо торкнешся листочка з цього соку відчуєш, що він тепленький і м’який. Зверху листочок гладенький, блискучий і холодний. Тому і дали цій рослині таку дивну назву – її листочок гріє, як мати, і холодить, як лопуха. Між людьми її називають ще підбіл. Мати-й-мачуха і кульбаба мають колір сонця і тому дуже люблять його. Тільки з’являються дощові хмарки – закриваються ясні зірочки мати-й мачухи. А жовта кульбаба – лугове сонце, з головою накривається зеленою хусточкою.
  • Цвітіння квітів дало назву одному з веселих місяців, якому? (це місяць квітень)

Квітів, квітів – як море безкрає:

Сині, білі, червоні цвітуть,

Першотравню весна вистеляє

Дорогими прикрасами путь,

Віє вітер із теплого моря,

Чайка струшує воду з крила,

Світлі дні, тихі ранки прозорі…

Квітень – місяць квіток і тепла

(А. М’ястківський)

- Чим відрізняються лісові квіти, лугові квіти від садових. (В лісі квіти самі сіються і ростуть, а за садовими доглядають люди).

-Хто вирощує садові квіти? (квіткарі)

- Коли ви ідете вулицями міста, навколо вас зустрічають квіти. Де висаджують квіти? (на клумбах, газонах, в парках).

- Чому люди висаджують квіти в місті? (щоб місто було гарне, святкове, красиве, щоб створювати людям хороший настрій, радувати людей, щоб люди вчились бачити красу і берегли її.

- Квіти – це краса. Творити красу – непроста справа. Та може із вас хтось теж обере таку професію, як мама нашої Юлі.

Дівчинка розказує вірш «В мене мама квіткарка»

 

Фізкульт-хвилинка «Квіти на лужку»

 

  • Овочі, фрукти люди вирощують, щоб вживати їх в їжу, а для чого людям квіти?  (квіти люди дарують один одному в свято, на день народження, мамам на 8 Березня. Людям, що добре працюють за їх труд. Квіти кладуть до пам’ятників героїв).
  • Щоб виростити гарні квіти треба багато потрудитись. Яку роботу треба виконати на квітнику? (скопати, розпушити, посадити насіння, поливати, прополювати)
  • А без чого не можна виростити квіти? (без насіння)
  • Яке буває насіння? (велике, дрібне, кругле, продовгувате)
  • Які умови потрібно для того, щоб з насіння виросли квіти? (тепло, волога, повітря, сонце)
  • Чому сходи квітів з’являються весною, а не взимку? (тому, що взимку земля холодна, вода від морозу замирзаає, а щоб насіння проросло треба тепло і волога).
  • Все це вірно, але у нас щось дивне діється. Що ми з вами садили в горщики? (цибулину, тюльпани і камінчик).
  • Як ви за ними доглядали? (поливали). Мабуть ви погано доглядали, бо в одному горщику є листочки, а в іншому нічого. Як це могло статися? (в одному нічого не виросло, бо камінчик неживий, а цибулина жива вона може рости і розвиватись).
  • Всі перетворимося в садівників

Вже город копають люди

Йде робота за любки

То ж і ми копати будем

В себе клумбочки малі.

 

(вихователь виставляє картинку)

  • Клумба готова. Кожний садівник повинен послідовно виростити кожну частину тюльпана.
  • Сонце прокидається і робота починається.

(Я посадив цибулинку тюльпана, з неї виросло стебло.

 На стеблі виросли листочки.

Із пуп’янка розцвіла квітка тюльпана)

У весняної землиці,

Стільки ласки й теплоти.

Цибулина проростає.

І стебло почне рости.

  • Якщо із маленького насіння виросли красиві великі квіти, значить садівник добре попрацював. Йому люди кажуть спасибі. Але не в усі пори року ми милуємося багатими квітковими килимами. Чарівність, привабливість і красу квітів допомагають бачити нам у різні пори року художники на своїх картинах. Подивіться, які гарні весняні квіти на цих картинах. Їх багато, як на художній виставці. А тепер давайте перетворимось у маленьких чарівників-аплікаторів, допоможимо лісу, лукам, садові, клумбам. (вихователь ділить дітей на під групи, нагадує дітям правила користування ножицями, клеєм, серветками).

 

Пальчикова вправа «Зростає квіточка»

 

Діти виконують аплікацію.

 

  • Ой, які хороші квіти, мов веселка розцвіла.
  • І тюльпани і нарциси, і клумба золота.
  • Зацвіло усе навколо, любо глянути очам.

Підсумкова частина.

  • Як назвемо ці картини?  Яка вам найбільше подобається?

 

  • З давніх давен краса квітів вабила людей. І слова народної мудрості до нашого часу зберегли прислів’я, потішки про квіти.

 

«Квіти саджати – радість дарувати»

«На квітку ступиш – красу загубиш»

«Квіти – краса світу»

  • Дивитися б на цю красу і радіти! А буває так, що жорстокі і черстві люди побувають на галявині чи луках і не залишиться після них ні однієї квітки, все зірвуть ненаситні руки бездушних людей. Через це багато квітів, особливо весняних первоцвітів (підсніжник, сон-трава) стає все менше і менше. Квіти, яким потрібна допомога і порятунок зібранні в «Червону книгу». Її червоний колір – це як символ світлофора: Зупинись! Не рви! Не топчи!
  • І якщо твоя рука потягнеться зірвати квітку, подумай, що вона вже нікого не порадує. Ти образиш і бджолу, і джмеля віднімеш у них скриту в квітці краплю нектару. Ранньою весною ця сама краплинка для комах, як для людей хліб. Якщо загинуть бджоли, джмелі, то рослини залишаться не запиленні. Ти повинен пам’ятати, щоб ви не зірвали підсніжник, не обділили ліс, поле, бджілку, джмеля і людей, а значить і самого себе.

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 червня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку