Тиждень здоров'я з основ безпеки життєдіяльності

Про матеріал
Метою проведення «Тижня безпеки життєдіяльності» є поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків;вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров'я під час НС
Перегляд файлу

«Дитина серед людей»

Ранок: 

Бесіда з дітьми про рідну домівку, про членів їхніх родин.

Заняття «Свої та чужі».

Роз’яснення правил спілкування з близькими та чужими людьми.

Мета: знайомити дітей з правилами безпечної поведінки з незнайомими людями вдома і на вулиці, виховувати обережність і обачність.

Матеріал: ілюстрації, папка-пересувка з правилами для дітей і батьків “Наодинці – вдома”.

Д/гра «Поміркуй і скажи»

Мета: продовжувати формувати основи поведінки, сприяти розвитку свідомого ставлення до збереження свого життя.

 

Прогулянка:

Бж.jpgСпостереження за перехожими біля дитячого садка. Як їх можна назвати? Вчити розуміти наміри людей та їх поведінку. Навчити дитину розуміти і усвідомлювати відмінність між поняттями «знайомі – чужі». Як поводитися із чужими людьми: обачно, стримано, помічати стан, інтереси, потреби сторонніх.

Прислів’я та приказки про людські  стосунки.
Р/гра «Хто перший?» «Відгадай чий голос?»

 

ІІ пол.дня.

Розгляд ілюстрацій «Незнайомець. Наші дії», бесіда за ними.

Розв’язання проблемних ситуацій ( за ілюстраціями).
Ситуація “Батьків немає вдома, Задзвонив телефон, хлопчик підняв слухавку і якась жінка запитала чи є мама вдома.”  Як діяти хлопчикові?

Варіанти відповіді: ( або правила безпечної поведінки)
- сказати, що мама зайнята чи спить і попросити зателефонувати пізніше;
- взагалі не піднімати слухавку;
- ні в якому разі не називати домашню адресу і не казати , що вдома нікого немає;
- не називати свого імені або імені того, хто телефонує, можна легко помилитися.

 Ситуація “Ти вдома один. В двері подзвонили: “Відкрийте, міліція!”  Як діяти?

Варіанти виходу із ситуації:
- не відчиняти двері нікому, навіть якщо ці люди називають себе працівниками міліції або комунальних послуг(“Ми з ЖЕКУ”);
- зателефонувати батькам на роботу;
- якщо помилково відкрити дверіі не можете їх закрити через поставлені ноги, скористайтесь чимось важким, чи направте в лице зловмисникові струмень аерозолю;
- не відчиняти двері на відповідь “Я”, треба попросити назвати ім’я повністю;
- ніколи не відчиняти двері не подивившись у вічко і не спитавши, хто прийшов.

* ? Ситауція “ Ти вийшов винести сміття. На сходах незнайомий чоловік взяв тебе за руку і запропонував піти подивитися на маленьке цуценя.” Твої дії?
Варіанти відповіді:
- потрібно нанести несподіваний удар відром для сміття, а тоді втікати і волати: “ Пожежа! Горимо”.
- якщо незнайомець намагається затиснути рота, то вкусити за руку;
- привернути до себе увагу людей волаючи:”Це не мої батьки! Я їх не знаю!”.

Дидактична гра “Розкажи і поясни” .
Мета: вивчити правила поведінки в екстремальних умовах.

osobista_bezpeka.jpgЧитання вірша Н.Красоткіної “Особиста безпека”

 Робота з батьками: Розміщення у батьківських куточках пам’ятки

 «Правила спілкування дітей з незнайомцями»

 «Як говорити з дітьми про війну»

 

«День здоров’я»

Ранок: Бесіда про дрібні предмети (гудзик, намистинка, голка, цвях, горошина, насіння рослин), розгадування загадок про них.

Мета:  дати поняття про функціональні призначення предметів (гудзик, намистинка, голка, цвях, горошина, насіння рослин), які можуть зашкодити здоров’ю.
Матеріал: різноманітні дрібні предмети, загадки про предмети, малюнки із зображеними предметам
Розглянь предмети, зображені на малюнку:
- Як ти гадаєш, чому з ними треба бути обережними?
- Назви предмети, які тут зображені. Чи потрібні вони людям і для чого?
- Чому художник зобразив їх на одному малюнку?
- Чому не можна гратися голкою, ножем?
- Що станеться, якщо горошинка чи намистинка попаде в ніс або в вухо?
- Чи можна брати гудзик чи монету до рота?
Колективне виготовлення стенду “Скарби дитячих кишень”.

 

Прогулянка: Бесіда "Вчимося жити в мирі і злагоді".

Мета: вчити розуміти один одного, жити в мирі і в злагоді; формувати такі риси характеру, які допомагають миритися, відповідно ставитись до своїх вчинків, бути справедливими.

Правила доброти:

  •   допомагати слабким, маленьким, хворим, старим, тим хто потрапив в біду;
  •   прощати помилки іншим;
  •   не бути жадібним;
  •   не заздрити; .
  •   жаліти інших.

Гра "Мімічна гімнастика".

Мета: вивчення міміки обличчя і пов'язаного з ним емоційного стану людини, тренування виразної міміки.

Дітям пропонується виконати ряд вправ для мімічних м'язів обличчя.

ІІ пол дня: Бесіда “Чому люди хворіють”.
- Чому ви хворієте? (від переохолодження; від перегрівання; тому що в організм потрапляють мікроби).
- Яких правил слід дотримуватись, щоб шкідливі мікроби не потрапили в організм?

Розгляд ліків в аптечці та закріплення правил надання першої допомоги при порізах і укусах комах.
- Які предмети з аптеки можна брати самому?
- Чи можна самому приймати таблетку чи мікстуру? Чому?
- Як треба поводитися з невідомими ліками, що не мають етикеток або зі стертою назвою?
Практична діяльність.
Перев’язування порізів.
Надання першої допомоги при носовій кровотечі.

 

21728529_779324305570873_434996331319381179_n.jpg21433126_779324528904184_4253467912745312736_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

21727973_779324748904162_2539566510714523020_n.jpg21740145_779324532237517_4830352457009184629_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

46641558.jpg«Ми - пішоходи та пасажири»

Ранок

Бесіда "Я йду до дитячого садка".

Мета: систематизувати знання дітей про рух транспорту та пішоходів, про частини вулиці та правила для пішоходів; виховувати обережність, культуру поведінки пішоходів на вулиці, почуття безпеки.

Дидактична гра "Відгадай за описом".

Мета: повторити види транспортних засобів, їх призначення; з'ясувати, чому машини швидкої допомоги, міліції та пожежної охорони мають перевагу в русі, в яких випадках та як їх викликати.

 Заняття.  Образотворче мистецтво

Тема: "Колобок на міській вулиці".

Мета: закріпити знання щодо користування світлофором на вулиці та перехресті; виховувати увагу, вміння своєчасно реагувати на сигнал, дбайливе ставлення до власного здоров'я та здоров'я інших людей.

 

Прогулянка

Спостереження за автомобілем, який привіз продукти до дитсадка. Яка це машина? Чим вона відрізняється від машин, які ми бачимо на дорозі?

Бесіда з дітьми про те, що вони бачили цікавого по дорозі в садок.

Мета: Вчити будувати граматично правильні речення.

Сюжетно-рольова гра "Автомістечко".

Мета: відпрацювати моделі правильної поведінки на вулиці, вдосконалювати навички дітей правильного користування громадським транспортом. Виховувати обачність, культуру поведінки.

Рухливі ігри: "Знайди свій знак", «Кольорові автомобілі".

Мета: розвивати увагу, швидкість реакції на сигнал.

 

ІІ пол.дня

Бесіда «Транспорт в місті і в селі». Закріпити знання про транспортні засоби, поширені у сільській місцевості.

Дидактична гра "Живе перехрестя" (розвивати логічне мислення та орієнтацію в просторі)

Мовленнєва гра «Ми подорожуємо» (всі дії виконуються з вимовлянням звуків)

Читання книги Т.Бойченко «Бережи себе, малюче». Розяснення за допомогою малюнків, як поводитися на вулиці.

 

Розміщення у батьківських куточках пам'ятки:

 "Запобігання дорожньо-транспортному травматизму дітей дошкільного віку"

«Комахи»

Ранок: Спостереження за комахами (комар, бджола, павук, мурашка, джміль). Відгадування загадок про комах. Бесіда про комах.

Чому не можна дражнити бджіл? Бджола може вкусити. Укуси бджіл можуть бути корисними при деяких захворюваннях. В окремих випадках вони можуть бути смертельними.

Комарі теж є небезпечними для здоров’я, бо можуть переносити хвороби, а їх укуси можуть викликати алергічні захворювання. Комарів краще уникати. Для того, щоб комарі не набридали, слід використовувати засоби, що допоможуть з ними боротися. Ці засоби можна купити в аптеці.

Також різні хвороби та інфекції переносять мухи. Язичок у мухи покритий клейкою рідиною. Муха збирає бруд всюди, куди сідає, він прилипає до її тіла, лапок і язика. Не можна дозволяти мухам сідати на продукти харчування.

Поспостерігати за мурашками. Вони теж можуть кусати, на тілі утворюються червоні цятки, шкіра пече і свербить. Коли гарна погода, мурашок багато, а коли має бути дощ — вони ховаються. Також мурашки вміють між собою спілкуватися. Якщо одна мурашка знайде цукерку — за кілька хвилин вона приведе багато своїх друзів. 

    

Прогулянка Бесіда «Зустріч із Бджілкою»

— Діти, ви бачите бджілок? Де вони сидять? (На квітах.)

— Чому вони сидять на квітах, а не на листочках? (Збирають з квітів нектар.)

Милый мультфильм пчела забавный мультипликационный персонаж пчелы | Премиум  векторы— Як ви думаєте, а на що нектар перетвориться згодом? (Бджілки виготовлять із нього мед.)

— Чи бджілки перелітають з квітки на квітку тільки за нектаром? (Ще вони запилюють квіти, щоб утворилися плоди.)

— Роздивіться бджілку і скажіть, яка вона.

— Скільки у бджілки ніжок? (Шість.)

— Які вони? (Волохаті.)

— Що вона ними робить? (Пилок збирає.)

Прислів’я

 Одна бджола мало меду наносить.

 Де багато квіток, там і медок.

 Бджола мала — і та працює.

— Поясніть зміст прислів’їв.

Д/гра «Визнач небезпечне» (закріпити знання про безпечні та небезпечні речі)

Р/гра Рухлива гра «Квіти і бджілки»

Мета: вчити дітей діяти за сигналом, бігати по майданчику, не

наштовхуючись одне на одного.; «Метелики» (біг врозтіч, вміння рухами відповідати на слова вихователя)

Трудова діяльність: зібрати і привести в порядок виносні іграшки.

ІІ пол.дня:

Сюжетно-рольова гра «Бджолина сім’я»

Обладнання: шапочки із зображенням бджілок, кошики, пластмасові чашечки тощо.  (Спираючись на знання, які діти отримали після розповіді вихователя, вони беруть на себе певні ролі та обігрують життя вулика)

Дослід

— Чи знаєте ви, що мурахи дуже люблять солодкі продукти? Я пропоную вам поставити маленьку тарілочку  новим варенням на невеликій відстані від мурашника ти, як мурашки будуть поводитися.

Творче завдання «Я мурашка»

Діти уявляють себе мурашками: збирають палички грудочки землі тощо і будують свій мурашник.

Діти складають описові розповіді про комах.

Рухлива гра «Квіти і бджілки»

Мета: вчити дітей діяти за сигналом, бігати по майданчику, не наштовхуючись одне на одного.

Робота з батьками:

Як розпізнати небезпечний укус комахи і правильно на нього зреагувати -  поради дерматолога - YouTubeРозміщення у батьківських куточках пам'ятки «Правила безпечної поведінки дітей у домашніх умовах»;  «Обережно комахи»; «Перша допомога при укусах комах»

 

«Дитина і природа»

Ранок. Бесіда «Чиста вода – здорове життя»

Результат пошуку зображень за запитом бережемо землю пнжМета: Підвести дітей до розуміння про те, що без води не може прожити жодна жива істота (людина, рослина, тварина). Виховувати дбайливе відношення до води як основного природнього ресурсу.

Вірш «Водичка»

Мета : продовжувати вчити дітей уважно слухати і розуміти віршований текст; формувати вміння запам’ятовувати слова і фрази вірша.

Дидактична гра «Екосистеми рідної природи» (Пазли)

(Діти діляться за бажанням на 2 групи. Команда «Листочки», та команда «Квіточки») Слова: ліс, поле, водойма, луки, болота, сад.

Оглянути календар природи в групі, зробити висновки.

Прогулянка.   Спостереження за погодою. Вітряно чи спокійно надворі? Похмуро чи сонячно? Йдуть опади чи ні? Якщо йдуть, то саме які?

Дослідницька діяльність «Визначення сили вітру» (вітрячки, смужки паперу, стрічки)

Мета: закріпити знання дітей про властивості повітря та його значення у природі; розвивати дослідницький підхід до вивчення природних явищ, спостережливість, уміння аналізувати явища, розкривати їхні причини, робити висновки.

Результат пошуку зображень за запитом бережемо землю пнжДидактична гра «Закінч речення» (Збагачувати активний словник дітей прикметниками)

Рухлива гра «Повертається Земля»

Повертається Земля,

Повертаюся і я –

В кого день, а в кого нічка,

Покажіть, малята, личка.

(Сонце – усмішка, радість, а Місяць – сон)

Самостійно ігрова діяльність дітей з виносними іграшками.

ІІ пол.дня

Гігієнічна гімнастика після сну.

Дидактично- рухлива  гра «Земля, вода, вогонь, повітря» (Якщо ведучий сказав «земля» - потрібно назвати,  хто живе в цьому середовищі; на слово «вода» гравець відповідає назвами риб, на слово «повітря» ― назвами птахів. На слово «вогонь» всі повинні декілька разів швидко повернутись навколо себе, махаючи руками).

 Розміщення у батьківських куточках пам'яток "Правила безпечної поведінки у природному довкіллі", "Небезпечні сили природи — стихійні лиха".

Результат пошуку зображень за запитом бережемо землю пнж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності – ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 62

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Планування
Інкл
Додано
12 липня 2022
Переглядів
7069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку