Мета. Закріпити знання дітей здобуті на уроках; активізувати їх розумову діяльність; залучати дітей до найпопулярнішого фольклорного жанру – казок; розвивати уважність, старанність, пам’ять; виховувати почуття дружби та взаємодопомоги, прагнення більше читати літературних творів.
Обладнання: казкові герої.
Хід заняття
- Діти, сьогодні у нас дуже цікаве заняття. Ми будемо грати в piзні ігри. Але для цього нам потрібно запросити на заняття такі слова: уважність, старанність, пам’ять.
- Давайте розпочнемо наш урок із посмішки один одному, ви мені, а я вам.
- Зверніть увагу, як нам посміхається сонечко.
Із казкою ми зустрічаємось не раз.
I знову вона завітала до нас.
III. Основна частина
Хто кругленький i смачненький
Із віконця скік та скік,
Втік від баби і від діда
До лисички на язик?
Це не зайчик i не котик,
Не бичок, не сірий вовк
Це веселий, хвалькуватий
Невгамовний… (Колобок).
Сьогодні ми здійснимо подорож у казку «Колобок».
– Згадаймо початок казки, коли дід попросив бабу спекти колобка. Та колобок не довго побув у діда з бабою. Скочив iз віконця на подвір’я та й гайнув до воріт. А ворота виявилися незвичайні, із завданнями. Хто правильно розв’яже завдання, перед тим i
відчиняться. Наш колобок у школі не вчився, математики та мови не знає. Як тут бути? Допоможемо йому?
Скачуть жабки.
Ой, яка м’яка трава!
Тут – сімнадцять, а там – дві.
Скільки разом їх в траві? (17+2=19 )
Бігло до річки 11 каченят.
А на 6 більше – курчат.
Дуже вони захотіли попити.
Скільки курчат? Нумо лічити! (11+6=17)
Каже мати-квочка:
Скільки ж діточок у квочки? (12+4=16)
Три великі галки
Додому йшли з рибалки.
Кожна з сумкою ішла,
В сумці по 5 оселедців несла.
Оселедці промаринували.
Скільки ж оселедців галки
Принесли з рибалки? (15)
Посадив ведмідь в лісочку
10 берізок, 3 дубочки.
Рахувати сам не вмів
І зозулю попросив.
Почала вона літати,
Почала вона кувати,
Та не може полічить.
Нумо, дітки, поможіть! (10+3=13)
Куций хвіст і довгі ноги.
Уночі і вдень – тривоги.
Миру й спокою не знаю.
І, злякавшись, утікаю. (Заєць)
Заєць і каже: „ Колобок, колобок, допоможи мені розв’язати завдання, а то я тебе з’їм”
26 + 18 =44
68 - 32 =36
75 - 16 =59
54 + 27 =81
32 - 24 =8
44 + 29 =73
17 + 52 =69
– Допомогли, виручили колобка. Покотився він далі. А на зустріч йому:
Лиходій і забіяка
Дуже схожий на собаку
Він з’явився – ліс замовк…
Це лихий і лютий…( Вовк)
– Каже вовк:,, Колобок, колобок, допоможи мені порівняти числа, а то я тебе з’їм ”
27 + 31<90
44 – 17=27
46 + 24<82
62 – 19>36
58 + 30>41 + 26
77 – 36<96 – 40
39 – 22<42 + 26
86 – 61<59+27
А вовку так хочеться з’їсти колобка і він вирішив ще дати завдання.
Фізкультхвилинка
У країні казочок жив веселий
Колобок.
Разом з ним усі звірятка,
Вишикувалися на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки в гору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору , руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали,
Й працювати знов почали.
Не боїться він морозів
Цілу зиму спить в барлозі,
Влітку любить мед, ожину,
Смачну ягідку малину. (Ведмідь)
5.Гра «Аналіз слів»
Ведмідь
Яблуко
Щука
Заєць
Очі в неї вузенькі,
Ніжки в неї тоненькі,
Жовтувато – рудий кожушок,
Хвіст у неї розкішний,
І пухнастий, і пишний,
А на кінчику – білий пушок. (Лисиця)
А ось і вона, тут як тут: „ Колобок, колобок, я тебе з’їм, якщо не виконаєш завдання.
6. Гра «Знайди пару «Вихователь читає значення слова, а діти знаходять малюнок і називають слово). 1.Отруйний гриб з великою червоною шапинкою, вкритою білими цятками (мухомор). 2.Трав’яниста рослина з білими квіточками та червоними кисло-солодкими соковитими ягодами (полуниця). 3.Водяна тварина, яка дихає жабрами і має плавці та шкіру, вкриту лускою. 4.Невеличка тварина, що проводить зиму в сплячці. 5.Плід дуба (жолудь). 6.Невеличка тварина сірого кольору з гострою мордочкою і довгим тонким хвостом (миша). 7.Свійська тварина, яка дуже полюбляє молоко (кіт).
Рудій лисиці не хочеться відпускати колобка. Вона йому загадала ще одне завдання.
7. Гра «Лото назв» . На картах записано слова, що означають назви предметів. Розкриваю зміст певного слова, а учні повинні знайти його на картах, закрити. Виграє той, хто перший закриє усі назви на своїй картці.
1. Скляний ящик з водою для риб (акваріум).
2. Тварина з одним чи двома горами (верблюд).
3. Колекція засушених рослин (гербарій).
4. Приміщення, де відбуваються вистави (театр).
5. Купа дров або хмизу, які горять (вогнище).
6. Приклад для визначення сторін світу (компас)
7. Лісові чагарники на кущах, якого ростуть горішки (ліщина).
8. Підземна міська залізниця (метро).
Колобок, а виконай ще одне завдання.
8. Гра «Словознайко».
Вправа на спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині або в множині. Відгадайте загадки:
1. Рідке, а не вода, біле,а не сніг (молоко).
2. У зимову веселу пору ми кращі друзі дітвори. Виводять діти нас нагору, а ми веземо їх з гори (сани).
3. Хто входить і виходить, той перший нам руки подає. А ми стоїмо завжди при вході, нас в хаті кільки є (двері).
4. Хто голівку свою влітку накриває і по двадцять хусток має (капуста).
Учні записують слова – відгадки, визначають число іменників і роблять висновки, що в українській мові є імен, які вжив тільки в однині.
Молодці, діти, допомогли колобку. Шкода рудій відпускати його, та робити нічого. З вашою допомогою впорався колобок із усіма завданнями, та ще й повчився разом з вами.
А чого ж ми сьогодні його навчили? Давайте пригадаємо.
Але пригоди колобка на цьому не закінчуються. На його шляху ще може бути багато
перешкод, та коли є поруч друзі, які прийдуть на допомогу, то не страшні ніякі
випробування. А на згадку про себе, колобок хоче подарувати вам свій портретик, але на ньому немає ротика. Візьміть олівець і намалюйте свій настрій який залишився після нашого заняття.
Дякую, що колобка ви рятувати поспішали. Так завзято працювали. Всі завдання розв’язали. Скажем дружньо ми усі. Що ви просто «Молодці».
27 + 31 90
44 – 17 27
46 + 24 82
62 – 19 36
58 + 30 41 + 26
77 – 36 96 – 40
39 – 22 42 + 26
86 – 61 59+27
26 + 18 =
68 - 32 =
75 - 16 =
54 + 27 =
32 - 24 =
44 + 29 =
17 + 52 =
Ведмідь
Яблуко
Щука
Заєць