Заняття психолога для дітей раннього та молодшого віку
«Подорож до зимового лісу»
Автор: практичний психолог Харківського навчально-виховного
комплексу № 180 Каленик Оксана Леонідівна.
Мета: Розширити знання дітей про мешканців лісу, особливості їх життя взимку, тренувати в умінні узгоджувати слова і рух, розвивати мислення, мовлення, дрібну і загальну моторику, зняття м’язового напруження.
Матеріал: М'які іграшки: лисиця, заєць, їжак, білка, лось. Силуетні зображення їжаків без колючок, сонця, хмарок, ялинок, прищіпки. Ємність з крупою, горіхи, фольга, пластикова пляшка. Картинки із зображенням зайців. Серветки зеленого кольору. Аудіозаписи: «Зайка», «Автобус».
Хід
Ігрова ситуація «Подорож в зимовий ліс»
-Сьогодні ми з вами відправимося у подорож в зимовий ліс. А поїдемо ми туди на автобусі.
Психолог шикує дітей один за одним.
- Всі сіли на свої місця в автобус? Тоді вирушаємо в дорогу - в зимовий ліс! (Під пісню «Автобус» діти виконують рухи).
Ми прийшли в зимовий ліс.
Скільки тут навколо чудес!
Праворуч - берізка в шубці стоїть,
Зліва ялинка на нас дивиться.
Зустріч з білкою.
Дітей зустрічає білка.
Від холоду ховаюся я в дупло -
У ньому і сухо і тепло,
Запасла грибів та ягід
Стільки, що не з'їсти і за рік.
- Діти, білки не завжди запам'ятовують, де ховають свої горіхи. Давайте допоможемо білочці знайти, куди ж вона сховала горіхи.
Вправа «Знайди горіхи»
Діти шукають горіхи руками в ємності з крупою.
- Щоб горіхи більше не губилися і білка їх добре бачила, давайте ми їх загорнемо в блискучий папір. Діти загортають у фольгу горіхи і складають їх у дупло (вирізаний в пластиковій пляшці коричневого кольору отвір).
Білочка дякує за допомогу.
Зустріч з їжаком.
Дітей зустрічає їжак
Під березою на пагорбі
Старий я влаштував собі нірку,
Там взимку я міцно сплю,
Зарившись в м'яке листя.
-Я хотів би, щоб ви мені допомогли зробити іграшки за допомогою прищіпок. Ці іграшки дуже схожі на мене, на мої колючки.
Гра з прищіпками
Діти прикріплюють прищіпки до силуетного зображення їжака, роблять ялинку, сонце, хмарку, вибираючи за кольором прищіпки.
Дітей зустрічає заєць.
-Я заєць, розповім, як живеться мені у лісі.
Взимку, діти, побілів, шубку нову надів.
Під кущиком я сиджу, та з лисицею не дружу.
У зайченя немає барлоги,
Не потрібна йому нора:
Від ворогів рятують ноги,
А від голоду - кора.
Гра «Допоможи зайчику змінити шубку»
На силуеті зайця простим олівцем намальовані плями.
-Візьміть ластик і сховайте сірі плями на зайчику, допоможіть переодягнути його в білу шубку.
Гра «Сніговий заєць»
-Зайчик хоче вам подякувати і з вами пограти.
Ми зліпили сніжний ком,
Вушка зробили потім.
І якраз, замість очей
Угольки знайшлися у нас.
Зайчик вийшов, як живий!
Він з хвостом і з головою!
за вуса - не тягни -
Із соломинок вони!
Довгі, блискучі,
Точно справжні!
Гра «Пригости зайця цукеркою»
Діти розкладають в кольорові баночки дерев'яні різнокольорові палички, які дістають з цукеркових обгорток.
Дітей зустрічає лисиця.
Я зими не боюся, в шубу теплу ряджуся.
Хвіст красивий який - мені він подобається самій!
Живу в норі. Там сплю, відпочиваю, а потім полювати починаю.
Шукаю мишку польову або живність яку.
Хочу зайчика зловити, але не легко його спіймати!
- Давайте зайців навчимо ховатися від лисиці. Поки звучить музика, ви стрибайте, рухайтесь, але як тільки музика зупиниться, і ви почуєте слова: «Лисиця йде», відразу присідайте і сидіть тихо. Хто поворухнеться, того лисичка побачить.
Психолог вмикає і вимикає музику кілька разів, після закінчення гри хвалить дітей:
- Чудово, діти! Ви були дуже уважними і обережними зайчиками.
Музично-динамічна пауза «Зайка стрибав»
Дітей зустрічає лось
Ні цукерки, ні пельмені
Не їсть в лісі лось.
А обід для нього не поганий,
Якщо є трава і мох.
Гра «Сіно для лося»
-Взимку лосю важко знайти сіно, давайте заготовимо травичку для нашого друга.
Діти розривають серветки зеленого кольору на тонкі смужки - сіно.
Підведення підсумків
Діти повертаються у садочок на «автобусі», діляться враженнями.
Ритуал прощання.