Заняття "Прес-конференція за підтемою “Technological inventions”"

Про матеріал
План заняття на тему "Прес-конференція за підтемою “Technological inventions”".
Перегляд файлу

Навчальна дисципліна: Іноземна мова

 

Тема заняття: Прес-конференція за підтемою “Technological inventions”.

 

Мета заняття: формувати уміння і навички різних видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння); залучити студентів до активної мовленнєвої діяльності на занятті шляхом використання сучасних засобів навчання та різних організаційних форм роботи; формувати навички вживання лексичних одиниць та граматичних структур в усному мовленні студентів; стимулювати у студентів спонтанне мовлення англійською мовою; удосконалювати фонетичні навички студентів; удосконалювати навички спілкування англійською мовою, використовуючи проблемні комунікативні ситуації; збагачувати словниковий запас студентів;              розвивати вміння вести групову бесіду; розвивати пізнавальну активність студентів; розвивати уяву, логічне мислення, пам'ять, мовленнєві здібності студентів; виховувати позитивне ставлення до вивчення іноземної мови.

 

Вид заняття: практичне заняття спрямоване на використання нового лексичного матеріалу в говорінні, читанні та аудіюванні.

 

Забезпечення заняття:

демонстраційний матеріал: мультимедійна презентація, аудіозаписи.

ТЗН: комп’ютер.

Методи та прийоми активізації студентів:

словесні (розповідь), наочні (презентація), практичні (завдання, тести), самостійна робота.

 

 

Література:

 

1. Rosinska Marta. Get 200. Book 2. – Macmillan education, 2016.

 

 

 

 

 

 

 

ХІД І ОСНОВНИЙ ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

Тривалість

Примітка

1. Організаційний момент

Good morning, students! Turn on your cameras, please! I’m glad to see you. How are you today? Who is absent today? So, let’s start our lesson, and I think it will be very interesting and useful for you. I want you to be active and try to speak only in English.

1 min

Slide 1

2. Формування теми та мети заняття. Мовна розминка (Warm-up). Говоріння

Today we are going to talk about technological inventions and their impact on our lives. So, first of all have a look at the photograph and answer the questions.

  • What can the robot do that you can`t do and vice versa?
  • Do you think the robot would have a life similar to yours? Why? Why not?
  • Would you like technology to keep developing or stop developing? What would be the consequences of each of these trends?
  • Why are some people afraid of technological progress?

(Students’ own answers)

15 min

Slide 2

3. Слухання

 And now, let`s read all 5 sentences (A-E) that we can see on the screen and translate them.

  • The speaker does not agree with a viewpoint he/she quotes. (3)
  • The speaker is at a shop. (1)
  • We learn what makes the speaker angry. (4)
  • The speaker is a great fan of science fiction.
  • The speaker relies too much on technology. (2)

You will hear twice four extracts about new technologies. For each extract (1-4) choose the answer (A-E) which you think fits best according to what you hear. There is one extra sentence that you do not need to use.

 

So, how do you think? Let’s check your answers!

10 min

 

 

Slide 3

 

 

 

 

 

 

 

4. Читання

On the screen you can see all 4 extracts. Let’s translate all unknown words for you. You should write down them with translation and learn.

 

 

10 min

Slide 4

5. Активізація лексики

We have unknown words in our copybooks, so we can do the next task.

Complete the sentences with the correct words. Which speakers (1-4) from exercise 2 made these statements?

 1  A lot of young people I know rely too much on (4) technology.

2  I depend too much on (2) things like my smartphone.

3  They believe technology will completely take over (3) our lives and we will turn into robots with chips in our heads.

4  It was the best value for (1) money.

5  I`m worried that one day, I`ll end up (2) surrounded by technology.

6  The device turned out (1) to be faulty.

10 min

Slide 5

6. Слухання

And another listening task is waiting for you. Let’s read all questions.

You will hear twice six extracts. For the following questions (1-6) choose the answer (A-C) that fits best according to what you hear.

Extract 1.

  1. The message is for

    A  the conference presenters only.

    B  the conference organisers.

    C  all the conference participants.

Extract 2.

  1. As far as science fiction books are concerned now, the girl

    A  does not mind them.

    B  is very keen on them.

    C  does not like them.

Extract 3.

  1. What is the relation between the speakers?

    A  They are strangers.

    B  They are colleagues.

    C  They are school mates.

Extract 4.

  1. What made the greatest impression on the speakers?

    A  interactive displays

    B  a household appliance

    C  a teenager`s show

Extracts 5.

  1. Where are the speakers?

     A in the school lab

     B  at home

     C  at an electrical shop

Extracts 6.

  1. Why did the man prefer sciences to the humanities?

     A  They seemed less useful.

     B  They were less challenging.

     C  They were more practical.

 

Let’s check your answers!

10 min

Slide 6

7. Підведення підсумків.

Now let’s sum everything up. What ideas from the lesson do you find the most useful, interesting, or unusual?

You were very active and worked really well. So your marks are… .

2 min

 

8. Домашнє завдання

Your homework for the next lesson is to do ex. 5. The task is to find five words in the word chain. Then complete expressions 1-5 and translate them into Ukrainian.

Our lesson is over. You worked very hard during the lesson. Thank you and have a good day. Good bye.

2 min

Slide 7

 

doc
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку