Про безпеку треба знати, і здоровими зростати
(організована діяльність з безпеки життєдіяльності, старша група)
Підготувала Жихор І. М.
Мета. Сприяти розвитку логічного мислення, уваги, діалогічного мовлення, Підводити дітей до самостійних висновків. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, бажання допомагати іншим. Закріпити знання дітей про ліки, про небезпеку, пов’язану з неправильним вживанням ліків. Формувати практичні вміння та навички допомагати дорослим: викликати «швидку допомогу», допомогти обробити рану. Ознайомити дітей як правильно діяти при носовій кровотечі. Спонукати дітей відповідати на запитання вихователя повними реченнями. Удосконалювати вміння дбайливо ставитись до свого здоров'я за допомогою масажу.
Обладнання. Аптечка, в якій знаходяться таблетки, бинт, перекись водню, зеленка, йод, термометр, мікстура, вата; картонна долонька, пластир; дидактична гра «Набери номер»; шишки.
Хід заняття
На столі яскрава коробка. Звертаю на неї увагу дітей.
-
Що може бути в коробці? (думки дітей)
Відкриваємо коробку, а там аптечка.
-
Ой, яка гарна коробочка, мабуть, там багато солодощів. (діти заперечують)
-
Як називається ця коробочка? (аптечка)
-
А що в ній? (вата, бинт, пластир, таблетки, мікстури, термометр, флакони із йодом та зеленкою…)
-
Для чого нам потрібні ліки?
-
Хто їх призначає? (лікар)
-
Чи можуть діти самі брати ліки? Чому?
-
Так, ліки в руках у дітей – це небезпека. Адже, діти самі не знають як їх приймати, і тому може трапитися отруєння ліками.
-
Скажіть, будь – ласка, коли застосовують зеленку чи йод?
-
А бинт?
-
Нещасний випадок може трапитися з дорослою людиною і ви б могли допомогти змастити рану йодом чи зеленкою. Як це потрібно зробити, ми зараз з вами навчимося.
Діти підходять до стала, де лежать паперові долоньки. На долоньках обробляють рану таким чином, щоб йод (зеленка) не потрапив на рану, а оброблялися лише її краї.
-
Що потрібно зробити після того, як обробили рану? (діти на рану клеять пластир) Діти сідають на стільці.
-
З цим ми розібралися. А чи знаєте ви, що потрібно робити при носовій кровотечі?
-
Щоб показати вам, як правильно діяти в такій ситуації, я запросила нашу медсестру Наталію Миколаївну.
Розповідь медсестри (на прикладі дитини) про надання допомоги при носовій кровотечі. Медсестра після розповіді прощається з дітьми і виходить.
-
Але не завжди медсестра може бути поряд, коли це потрібно. Бувають такі випадки, коли ви, наприклад, лишилися з бабусею вдома самі. Бабусі раптом стало зле. Як діяти в такій ситуації?
-
За яким номером телефону викликаємо швидку допомогу?
-
Що ми повинні сказати, коли диспетчер підніме трубку? (причину виклику, адресу)
-
Давайте спробуємо викликати швидку допомогу. Уявіть собі, що я диспетчер швидкої, а ви за допомогою ось такого смартфону будете телефонувати і викликати швидку допомогу. Хто хоче спробувати? (діти вибирають кнопки-цифри, повідомляють причину виклику та адресу)
-
Діти, мені дуже хочеться, щоб з вами не траплялися такі ситуації, коли потрібно викликати швидку допомогу. Бажаю вам бути завжди здоровими.
-
А щоб зростати веселими і здоровими що потрібно робити?
-
Ще в нагоді стане масаж. Тому пропоную вам зробити масаж шишками один одному.
Діти стають по колу і під музику роблять масаж шишками, повторюючи рухи за вихователем.